Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikähän juttu tuo vilkkuva takavalo on joita noissa youtube videoissa näkyy? Aika siistiMitenkähän tuommosen sais F800.seen
![]()

Mitä "hätäjarrutusvaloon" tulee, niin e-hyväksyntäsäännöissä on tosiaan määritelty kriteerit tuollaisellekin, että missä tilanteessa, kuinka kauan ja kuinka nopeasti (taajaan) se saa vilkkua. Varsinaisten pykälien kaivamiseen menisi sen verran aikaa, että tehköön joku muu sen.![]()

Toinen mitä olen usein kaivannut on jarruvalo joka palaa normaalisti jarruttaessa mutta ns. Paniikkijarruissa se vilkkuu nopeasti.
Mistä toi tietää mikä on hätäjarru? Joku kiihtyvyysanturi?
näyttäisi toimivan siten että dipistä tms valitaan asetus sille kuinka kauan jarruvalo palaa yhtenäisenä jonka jälkeen sen aloittaa vilkkumisen. samoin vilkkumisen taajuus on valittavissa. Taitaa jopa mennä hankintaan mikäli ajelu maanteillä ylipäätään vielä jatkuu.
http://www.healtech-electronics.com/ht_blp_demo_en.html
Taakaa tulijan varalle taitaisi tärkeämpää olla se ensimmäisen sekunnin herätys-välkyttely mitä nuo toiset tarjoaa. Sen on tutkimuksissa todettu nopeuttavan reagoimista.
Toi rupee välkyttään silloinki jos jarrulla kevyesti himmailet vaikka alamäkeen.
Mä itse valitsisin varmaan tuo nelosnappulan tapaisen- herättää ku painaa jarrua ekan kerran mut sit jos joutuu esim kaupungissa pumppaan jarrua niin ei häiritse joka painalluksella.
vieläkun välkyttäs jarrupaineen mukaan pitempään - tai varmaan helpompi toteuttaa kiihtyvyys anturilla et vilkuttaa niin pitkään ku jarruttaa riittävän kovaa.
Melkeen minuutti meni googlella (kellotin ihan)
6.23.7.1
Kaikkien hätäjarrutuksen merkkivalon tuottavien valaisinten on vilkut
tava samaan tahtiin
taajuudella 4,0 ± 1,0 Hz
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:135:0001:0078:FI:PDF
No omassa LT:ssä on tuollainen modulaattori vilkuttanut takaboksin päällä olevaa pitkää LED-jarruvaloa jo pari vuotta. Poliisiautoja on ollut takana sitä vilkkumista katsomassa pariinkin otteeseen, eivätkä ikinä ole puuttuneet tuohon(kaan).