• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vinkkejä autocom:n asennukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja steelman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

steelman

New member
Ensi kesäksi olisi tiedossa vähän pitempi pyöräreissu vaimon kanssa joten tuli hankittua Autocom:n kypäräpuhelinsarja (käytetty). Olen nyt lueskellut asennusohjeita ja yrittänyt ymmärtää tärkeimmät asiat. Haluaisinkin kokeneilta konkareilta vinkkejä/vahvistusta mm. seuraaviin asioihin:

a) ymmärsinkö oikein, että esim. Arain (umpi)kypärässä tulee purkaa vähän pehmusteita ja asentaa kuulokkeet + johdot pehmusteiden sisään/taakse?

b) kypärän ulkoreunaan jää liitin johon kytketään jatkojohto kypärästä autocom:lle

c) autocom piilotetaan penkin alle ja kytketään pyörän jännitteisiin, esim. takavalon johtoihin (tinaamalla)

d) pyörää käytetään eri kierroksilla ja kuulostellaan onko ylimääräistä vikinää yms. ääniä --> vaihdetaan mahdollisesti autocom:n paikkaa kunnes vikinääänet loppuvat

e) säädetään autocom siten, että puhuttaessa mikrofoniin (joka on asennettu aivan suun eteen) kohtuullisella äänenvoimakkuudella (normaalipuheen ja huudon välimaasto) laite aktivoi puheen lähetyksen --> vaimo kuulee puheen ja päinvastoin

f) mikrofonin oikeaa sijoittamista ja LOUD SPOT:ia toistettiin koko ajan, vissiin aika tärkeä äänenlaadun kannalta?

Näin olin ohjeista ymmärtävinäni.... Seuraavaksi odotellaankin pyörää kaupasta kotiin ja aletaan asennushommiin :-)

idea3.gif

a) Ei tietoa, Shoei Raid kypärässä oli valmiit pienet syvennykset korville, joten laitoin kuulokkeet ko. kohtiin. Aluksi korvat vähän vihoittelivat vastaan, ei enää  
tounge.gif

b) Pitää paikkansa

c) Tai sitten piilotetaan vaimon takin taskuun  
wink.gif
Käyttö siis pattereilla (kestää pitkään, joten ei ongelma)

d) Patterien kanssa ei vikise.

e) jep jep, ajon aikana löytää sitten oikean "herkkyyden".

f) mikki muuttaa paikkaa ajan kanssa, kun repii kypärää päähän ja pois, joten välillä pientä hienosäätöä.

Onnea valinnalle, mahtava laite!

a) katsoitko Autocom ohjeet Click? Itse olen väsännyt kahteen eri kypärään noilla ohjeilla (Schubert ja Shoei).
b) jep
c) jep, itse laitoin kuuman johdon akkuun ja kylmän runkoon
d) ei vaikutusta kun teet kytkennän kuten c)
e) voidaan säätää vain ajon perusteella. Nimittäin ajoviima pistää herkästi voxin päälle. Suosittelen PTTn hommaamista, niin ei kaikki rykäisyt mene eetteriin.
f) ei niin hirveän tärkeä, noin suun etteen aina kun pistää pottan päähän. Katso että mikrofoni on riittävän lujasti kiinni kypärässä, että kestää hieman taivuttelua käytössä.

Nostetaas vanhaa aihetta, jos joku muukin innostuu (m)asennuspuuhiin.

Kirjoittelin Garageen tarinaa Active 200:n asentelusta Schuberth S1:een, Nolan N84:een ja tonniseen cebariin, eksyi tuonne muutama kuvakin, kliks

Ensi kesäksi olisi tiedossa vähän pitempi pyöräreissu vaimon kanssa joten tuli hankittua Autocom:n kypäräpuhelinsarja (käytetty). Olen nyt lueskellut asennusohjeita ja yrittänyt ymmärtää tärkeimmät asiat. Haluaisinkin kokeneilta konkareilta vinkkejä/vahvistusta mm. seuraaviin asioihin:

a) ymmärsinkö oikein, että esim. Arain (umpi)kypärässä tulee purkaa vähän pehmusteita ja asentaa kuulokkeet + johdot pehmusteiden sisään/taakse?

b) kypärän ulkoreunaan jää liitin johon kytketään jatkojohto kypärästä autocom:lle

c) autocom piilotetaan penkin alle ja kytketään pyörän jännitteisiin, esim. takavalon johtoihin (tinaamalla)

d) pyörää käytetään eri kierroksilla ja kuulostellaan onko ylimääräistä vikinää yms. ääniä --> vaihdetaan mahdollisesti autocom:n paikkaa kunnes vikinääänet loppuvat

e) säädetään autocom siten, että puhuttaessa mikrofoniin (joka on asennettu aivan suun eteen) kohtuullisella äänenvoimakkuudella (normaalipuheen ja huudon välimaasto) laite aktivoi puheen lähetyksen --> vaimo kuulee puheen ja päinvastoin

f) mikrofonin oikeaa sijoittamista ja LOUD SPOT:ia toistettiin koko ajan, vissiin aika tärkeä äänenlaadun kannalta?

Näin olin ohjeista ymmärtävinäni.... Seuraavaksi odotellaankin pyörää kaupasta kotiin ja aletaan asennushommiin :-)

idea3.gif
a) Kyllä. Kivempi kun johdot ovat piilossa pehmusteiden takana.
b) Kyllä
c) Kyllä. Itsellä oli ensin paristolla, sitten suoraan alkulla, vasta takajohdolta hyvä
d) Anna ammattilaisen asentaa
e) Kyllä, ohje kertoo, että huulten on hyvä yltää mikkiin.
f) Erityisesti kuulokkeiden paikalla merkitystä

Back