Vinkkejä laukuista?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oma Aika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oma Aika

New member
Mitä laukkuja suosittelisitta vanhaan CX 500:aan? Hepcon teline kyllä on, mutta en haluaisi isoja sivulaukkuja ja pitäisi huomioida takana istuva vaimo (etteivät laukut ole mitenkään tiellä).

Mitä kannattaisi ottaa huomioon laukkuja verratessaan?

Miten olisi perusmalliset nahkalaukut muovisten sijaan?

Jos ostaa muovilaukut, miten niiden maalaaminen pyöränväriseksi - pysyykö maali?

(Pyörän ja telineen näkee tästä: http://vanhamoto.blogspot.com/p/kuvia.html )
 
No jos siinä on Hepcon teline niin miten olisi HepcoBeckerin laukut samoilta ajoilta kuin CXkin. Sopisi hyvin 80 luvun tyyliin. Nahkalaukut vanhassa CXssä olisi kyllä aika kornit.
 
Niitä olen miettinyt, mutta onko matkustajan mukava istua, jos on laukut ovat kovin isot. Täytynee siis etsiä vähän pienempiä malleja.
 
Niitä olen miettinyt, mutta onko matkustajan mukava istua, jos on laukut ovat kovin isot. Täytynee siis etsiä vähän pienempiä malleja.
Itselläni CX aikoina oli pyörässä 35 litraiset Krauserit eikä ne häirinneet matkustajaa mitenkään. Jos matkustaja on yli 140 senttinen niin laukut ei haittaa mitenkään.
Se mistä CX ei tykkää on iso perälaukku yksin ajaessa, CXssähän on aika onneton etuhaarukka ja emäputken tuenta mistä seuraa ylenmääräinen innokkuus woblaukseen perälaukun kanssa.
 
Ok, kiitos vinkeistä! Vaimo on sukat jalassa 160-senttinen eli eiköhän se sitten onnistu. Saatan päätyä H-B:n 30 litraisiin, vaikka varmaan tuohon telineeseen saisi muitakin kiinni. Eiköhän ammattimaalari ne saa maalattuakin.

Etupää muuten muuttui paljon paremmaksi kun hankin siihen jäykemmät progressiiviset jouset - mutta epäilemättä korkealla oleva kuorma tekee aina levottomammaksi.
 
Ok, kiitos vinkeistä! Vaimo on sukat jalassa 160-senttinen eli eiköhän se sitten onnistu. Saatan päätyä H-B:n 30 litraisiin, vaikka varmaan tuohon telineeseen saisi muitakin kiinni. Eiköhän ammattimaalari ne saa maalattuakin.

Etupää muuten muuttui paljon paremmaksi kun hankin siihen jäykemmät progressiiviset jouset - mutta epäilemättä korkealla oleva kuorma tekee aina levottomammaksi.
En kyllä itse maalauttasi laukkuja lainkaan, siihen aikaan kun CX oli vielä yleinen pyörä niin laukut olivat 99% mustia (ja käytössä naarmuuntuneita). Itse muistan senkin kerran kun ihmettelin mistä kuuluu outo suhiseva ääni ja samalla toinen Krauseri suhahtaa valoissa ohi kun oli sattunut irtoamaan. Siinä sitten oppi varmistamaan laukkujen kiinnityksen irtohihnoilla.
 
Ok, kiitos vinkeistä! Vaimo on sukat jalassa 160-senttinen eli eiköhän se sitten onnistu. Saatan päätyä H-B:n 30 litraisiin, vaikka varmaan tuohon telineeseen saisi muitakin kiinni. Eiköhän ammattimaalari ne saa maalattuakin.

Etupää muuten muuttui paljon paremmaksi kun hankin siihen jäykemmät progressiiviset jouset - mutta epäilemättä korkealla oleva kuorma tekee aina levottomammaksi.
En kyllä itse maalauttasi laukkuja lainkaan, siihen aikaan kun CX oli vielä yleinen pyörä niin laukut olivat 99% mustia (ja käytössä naarmuuntuneita). Itse muistan senkin kerran kun ihmettelin mistä kuuluu outo suhiseva ääni ja samalla toinen Krauseri suhahtaa valoissa ohi kun oli sattunut irtoamaan. Siinä sitten oppi varmistamaan laukkujen kiinnityksen irtohihnoilla.

Varmaan aika vinkeä näky, näin jälkeen päin ajateltuna... No kaverilla oli aikoinaan vähän aikaa takatuuppari-Skoda, jonka takapyörä ohitti kuskinsa Kehä ykkösellä...

Siksi ajattelin maalauttaa, kun pyörä on muutenkin pikkuisen laitettu, satulakaan ei ole musta vaan puna-valkoinen. Ehkäpä silti sovitan niitä ensin mustana, jos ja kun ne nyt ensin hankin.
 
Hepcon 30 litraiset Juniorit, ei maksa Saksasta tilattuna uutenakaan älyttömiä.
 
sanoi:

Onpas kerrassaan komia honda!
thumbs-up.gif
 
Tilasin nyt sitten Saksasta nuo pienet 30 litran Hepco&Beckerit. Ne täytynee vain sitten maalauttaa.

Eipä saa sitten vaimo pakata mukaan kuin jotain ihan pientä hepenettä! Ja ainakin sauna on jätettävä kotiin...
 
Maalaamossa ovat laukut... saas nähdä, miten onnistuu. Värin hakeminen vanhan pyörän mukaan on aina vähän haastavaa, kun aurinko muuttaa aina alkuperäistäkin väriä. Aika simppeliltä tuntui laukkujen kiinnitys telineeseen, mutta kaipa ne kiinni pysyvät.
 
Back
Ylös