Virago535 ja _kuumat_ kelit.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tjv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tjv

New member
Joo, tuli tuossa mieleen kun ilmat lämpeni lopultakin suotuisiksi ja nahkakin melkein paloi, mutta niin taitaa palaa kohta toi tavallinen castrollin öljy moottorissakin ja voiteluteho taitaa olla jo vajaanlaista..

Muilla samantapaisia huomiota tai vinkkiä kuumalla toimivasta öljystä.
062802moto_prv.gif
 
Mikäli oikein muistan TJV, sulla pitäs olla kyllä ihan hyvät Castrolit koneessa. Kato vaan aika ajoin, että sitä on tarpeeks koneessa. Ite huomasin, että kone puree kuumalla jonkinverran enemmän öljyä, kun viileillä keleillä.
 
Jammun ilmakoneissa käyttelin pääsääntöisesti 20w/50-öilejä ja hyvin pelitti, vaikka suosittelee tehdas 10/40. Kovilla helteillä tuppaa ilmakoneet hiukka enempi sitä hörppäävän, ainakin jos ajo on vauhdikasta. Tosin, ne on kyllä suunniteltu toimimaan lämpötiloissa, joita Suomessa tapaa vain saunassa.
 
Itseasiassa tarkemmin ku kattelin, niin padassa nyt 10w/30:set ja pitäs olla 20w/40:set.. Pitää koestaa seuraavaksi lämpimämpiä litkuja.

Ja mitä saunanlämpötilaan tulee, niin melkein +30C oli ja kaupunkiajossa liikennevaloissa seistessä pata poltti nilkkoja jo hyvän matkan päästä..
 
Huono sauna...
wink.gif
Öljyssä ylempi luku ilmoittaa sen viskositeetin kuumana, eli mitä isompi luku, sitä jäykempänä se säilyy kuumana. Kuriositeettina mainittakoon, että ihmettelin eilen, kun ei ajoviima jäähdytä oloa. Seuraava tienvarsimittari näytti +37 ja muutaman kilsan päässä +38...
 
Nonii, eiköhän kohta mopeti sietäne saunontaa paremmin ku tilasin siihen 20w/50:t.
smile_org.gif
 
Back
Ylös