• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Virta on katoavaista..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja noviisi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

noviisi

New member
Sellainen asia on alkanut askarruttamaan, että kuinka paljon tuo hondan h.i.s.s. syö virtaa?
Oli pyörä olosuhteiden pakosta vajaan kuukauden tallissa koskemattomana ajonesto päälle kytkettynä, ja vihdoin pitkän tauon jälkeen luulin pääseväni kurvailemaan, niin eipä sanonut aparaatti sanaakaan.

Ajovalot ja mittarivalot  kyllä syttyivät, mutta startti ei edes inahtanut.(tai niin ainakin luulisin, sillä oli korvatulpat ja kypärä jo päässä)
Sen ensimmäisen starttiyrityksen jälkeen ei tullut enää mitään virtaa mihinkään, ei mittaristoon tai muuallekkaan.

Kokemusta tällaisesta ei ole, mutta heräsi ajatus siitä, että onko sähköjärjestelmässä jotain vikaa, vai mistä kyse.
Sen tiedän, että akku on vasta 4 kuukautta vanha, mikä sekin hiukan ihmetyttää, sillä pyörä on kuitenkin vuosimallia -05.

Suuret kiitokset jo näin etukäteen niille, joilta jotain tietoutta/ omakohtaisia kokemuksia asian tiimoilta löytyy.
 
Sellainen asia on alkanut askarruttamaan, että kuinka paljon tuo hondan h.i.s.s. syö virtaa?
Oli pyörä olosuhteiden pakosta vajaan kuukauden tallissa koskemattomana ajonesto päälle kytkettynä, ja vihdoin pitkän tauon jälkeen luulin pääseväni kurvailemaan, niin eipä sanonut aparaatti sanaakaan.

Ajovalot ja mittarivalot  kyllä syttyivät, mutta startti ei edes inahtanut.(tai niin ainakin luulisin, sillä oli korvatulpat ja kypärä jo päässä)
Sen ensimmäisen starttiyrityksen jälkeen ei tullut enää mitään virtaa mihinkään, ei mittaristoon tai muuallekkaan.

Kokemusta tällaisesta ei ole, mutta heräsi ajatus siitä, että onko sähköjärjestelmässä jotain vikaa, vai mistä kyse.
Sen tiedän, että akku on vasta 4 kuukautta vanha, mikä sekin hiukan ihmetyttää, sillä pyörä on kuitenkin vuosimallia -05.

Suuret kiitokset jo näin etukäteen niille, joilta jotain tietoutta/ omakohtaisia kokemuksia asian tiimoilta löytyy.
Moro
Mulla on Hornetissa samanlainen hiss vm-05.Talvella kokeilin kun oli ollut käyttämättä n.3 kuukautta ,myös hiss oli jäänyt päälle.Kyllä se käymään heti hörähti, ja valot paloivat kirkkaana.
Tuo sinun vikasi viittaisi vuotoon sähköpuolella, ei tarvi olla periaatteessa kuin jokin lampun kanta joka vuotaa maihin.

Toinen vika voisi olla jo alunalkaen viallinen akku.kenno kun on oikkarissa ,niin varmasti virrat häviävät, ei lataudu kunnolla.
Juuri akuissa on yllättävän paljon suoranaisia valmistevikoja.Valmistus on keskitettyä ,ja massatuotannossa määrät ovat suuria.
Voi siinä jotain muutakin olla ,mutta nämä tulivat ekana mieleen.
 
Ja virtavuodon mittaat nopsasti irroittamalla akun toisen kengän ja kytkemällä väliin virtamittarin
smile_org.gif


Hälärit yms. tyypillisesti nauttivat n. 5mA ja oletetaan että pyörässä on tuollainen 10Ah akku, jossa latinkia pitäisi olla n. 50% jotta vielä starttaa tyylikkäästi => häläri saa naatiskella 5Ah => 5Ah / 0.005A = 1000h = 42pv
smile_org.gif
Mutta esim. Defa muistaakseni siirtää itsensä 1-2pv jälkeen ns. lepo-tilaan => virran kulutus käytännössä = 0mA => akun ei pitäisi ainakaan Defan kautta purkautua edes talviseisokissa
wink.gif
 
Mun Hondassa tuo hälytin menee lepotilaan 24 tunnin kuluttua. Seissyt koko talvenkin ja ekalla startilla käyntiin keväällä.
 
Itsellä vuoden vanha akku Yamahassa eikä pitänyt virtaa kuin viikon kaksi kerrallaan. Kenno jumissa ja uutta hankkimaan. Asiantuntevia kommentteja, luulisi akussa vika olevan-
lookaround_orig.gif
 
Kävin eilen 160 km:n mutklenkillä. Tänä aamuna en sitte lähtenytkään yhtään mihinkään, vaikka töihin oli matka. Oli jäänyt kahvanlämmittimet päälle yöksi. Valot paloivat (heikosti), mutta startti ei edes naksahtanut.

Ei siinä sitten muuta kuin ajokamppeet päälle ja tien varteen mäkistarttia yrittämään. Onneksi naapuri tunsi sääliä ja tuli työntämään. Tarkistin huolellisesti, että ryyppy on päällä ja tappokytkin ylhäällä. Kahden yrityksen jälkeen totesin, että virta-avain oli off-asennossa. Naapuri ei ollut iloinen, mutta lupasi työntää vielä kerran. Ja käytiinhän se paukahti hetimiten, kun oli putket usvaa täynnä aina katalysaattoreihin asti.
blush.gif
 
Oli jäänyt kahvanlämmittimet päälle yöksi. Valot paloivat (heikosti), mutta startti ei edes naksahtanut.
Tämän takia otan virtaa parkkivalolta jottei akku tyhjene, "tupakan sytkäriin" tulee suora virta akulta ilman että tarvitaan avaimia.
Joo. Mulla oli edellisessä pyörässä ryöstö äänimerkinantolaitteelta, mutta nyt olin asentaessa laiska. Pitää nyppiä johdot uudestaan kohdalleen niin että ne ovat virtalukon takana kun joskus viitsii.
 
Kaverin -02 Bläkkäri seisoi koko viime talven, n. 7 kuukautta, peitteen alla kylmässä auto katoksessa. Edes peitettä ei raotettu koko talvena. Toukokuussa tärähti käyntiin ilman mitään rykimistä tai ylimääräistä temppuilua. Ei se hissi ainakaan patteria pura...
 
Back
Ylös