• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Virtalukko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja honzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

honzi

New member
Onko kellään kokemusta virtalukosta?
idea3.gif

Nyt kävi paviaanit yrittämässä viedä mun hondan vääriin käsiin!!
veryangry.gif
Virtalukkoon oli lyöty ruuvari tai muuta sellaista, eikä se enään kunnolla toimi. Tuntuu ihan mekaaniselta vialta, koska välillä saan virrat päälle, kun tarpeeksi kauan "ravistelen" avainta lukossa. Voikos tohon lukkoon itse vaihtaa lukkopesän, joka toimii vahalla avaimella? Siinä on hondan ajonestosysteemi (H.I.S.S.). Onhan mulla toki vakuutus, mutta ei se omavastuukaan kovin halpa ole. Vai onko sittenkin korjaamon paikka?

Noita kun työni ohessa korjailen, niin yleensä lukon sisäsylinteri halkeaa meisselillä tiirikoidessa.
Jos ei ole halennut, sen voinee korjata.

Onkohan vaan taas turha vastaus tämäkin, mutta kirjoitetaan kuiten..

Eli siis, en ole hondan virtalukkoa ikinä purkanut, mutta suzukin kylläkin. Ainakaan banditin virtalukon pesä oli kokolailla helppo purkaa ja myöskin kasata. Uusista osista en sitten tiedä, että saako niitä kun vaan ihan pudistusmielessä purin sen oman lukon. Helppo homma kuitenkin, se tässä oli pointti...

Virtalukko irti ja lähimmälle ammattitaitoiselle lukkosepälle; eikös he ole sen alan experttejä? Meillä oli yhdestä pyörästä ainoa avain kadonnut ja se teetettiin virtalukon avulla.

Back