• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vitutuksen multihuipennus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zambo Rock
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Zambo Rock

New member
Nyt kun kevätaurinko pikkaisen pilkistää niin tulee mieleen mopokesä. Tämä haaveilu sai uskomattoman takaiskun kun neljättä talvea pihallamme nököttänyt pressutalli nuokahti osittain lumen painosta. Sen katon tukirauta oli pettänyt yhdestä liitoksestaan ja etuosa oli tipahtanut alas. Jokainenhan tietää mikä ajoneuvo oli juuri siinä kohdalla johon tuo tukirauta parinsadan kilon lumikuorman kera pamahti :vi**ttaa:. Kawasakin etupleksi päreinä, samoin osittain itse etukatekin. "Sarvet" joihin pleksi kiinnitetään näyttää olevan katki ja poikki. Tällä hetkellä mopo itse asiassa pitää koko katoksen etuosaa "pystyssä" eikä vahinkoja pääse tarkastamaan ennenkuin suurin osa lumesta on poistettu ja katto nostettu taas paikoilleen.

Pystyykö noita tuommoisia katevahinkoja millään keinoin korjaamaan? Pleksejä saa toki uusia, mutta vuoden 1986 GPZ 1000 RX:n etukatteita ei ihan joka myymälässä hyllyssä ole. Pikavilkaisu eBay -tarjontaan ei myöskään tuonut tulosta. Yleensä eBaysta saa melkein minkä osan tahansa tähän mopediin.

Perkele!
 
Jos se ei ihan murusina ole niin saa sen katteen korjattua lasikuidulla sisäpuolelta ja maalattua, hommaa varmasti riittää kyseisessä operaatiossa. Pleksin sarvet voi yrittää hitsata takas kasaan mutta jos ovat putkea niin helpompi varmaan hommata uudet.
 
Nyt kun kevätaurinko pikkaisen pilkistää niin tulee mieleen mopokesä. Tämä haaveilu sai uskomattoman takaiskun kun neljättä talvea pihallamme nököttänyt pressutalli nuokahti osittain lumen painosta. Sen katon tukirauta oli pettänyt yhdestä liitoksestaan ja etuosa oli tipahtanut alas. Jokainenhan tietää mikä ajoneuvo oli juuri siinä kohdalla johon tuo tukirauta parinsadan kilon lumikuorman kera pamahti :vi**ttaa:. Kawasakin etupleksi päreinä, samoin osittain itse etukatekin. "Sarvet" joihin pleksi kiinnitetään näyttää olevan katki ja poikki. Tällä hetkellä mopo itse asiassa pitää koko katoksen etuosaa "pystyssä" eikä vahinkoja pääse tarkastamaan ennenkuin suurin osa lumesta on poistettu ja katto nostettu taas paikoilleen.

Pystyykö noita tuommoisia katevahinkoja millään keinoin korjaamaan? Pleksejä saa toki uusia, mutta vuoden 1986 GPZ 1000 RX:n etukatteita ei ihan joka myymälässä hyllyssä ole. Pikavilkaisu eBay -tarjontaan ei myöskään tuonut tulosta. Yleensä eBaysta saa melkein minkä osan tahansa tähän mopediin.

Perkele!

Kotivakuutus?
 
Saksasta eBaystä näyttäisi löytyvän mukavasti osia: link

mm
kate 59e
pitimet 39.99 ja 49.99e
 
Viimeksi muokattu:
Katoksen romahtaminen lumikuorman vuoksi ei taida olla "ennalta arvaamaton" tapahtuma.
Eli ei ihan päivän selvää että vakuutus korvaa. Toki kannattaa selvittää.
 
Katoksen romahtaminen lumikuorman vuoksi ei taida olla "ennalta arvaamaton" tapahtuma.
Eli ei ihan päivän selvää että vakuutus korvaa. Toki kannattaa selvittää.

Juuri näin ja lisäksi useimmat yhtiöt (lulisin, että kaikki yhtiöt) ovat rajanneet lumen ja jään liikkumisesta / painosta aiheutuneet vahingot pois.
 
Kiitos miljoonasti hyvistä vinkeistä. Paitsi nimimerkille "Pavel Pude". Jos kerron taustaa mitä on tapahtunut ja kyselen vinkkejä, niin ei se mielestäni ole parkumista. Joskus täällä kysellään tyyliin "rikki on, miten korjataan". Ainahan voidaan jossitella. Jos et olisi lähtenyt ajelemaan, et olisi kaatunut mutkassa. Jos olisit ottanut huomioon että joku saattaa kaataa moposi parkissa, et olisi jättänyt sitä parkkiin juuri siihen ym. :).

Tuo saksalainen eBay oli jäänyt kokonaan huomioimatta. Pitääpä laittaa myyjälle viestiä.
 
Saamattomuuttako, vai etkö oikeasti tiennyt..? Itsellä myös pressutalli ja joka hiton lumisateen jälkeen se on pakko putsata lumesta. Vaan pikku hommahan tuo, vähän kädellä sisäpuolelta taputtelee, niin lumet tulee alas saman tien.
Korjauksiin en valitettavasti osaa antaa vinkkiä, mutta ehkä tästä on apua jollekin muulle pressutallissa kalustoaan säilyttävälle.
 
Virheitä sattuu kaikille... Jopa näille jeesuksille....

Tilaat osast epaysta, parsit kuntoon ja otat opikseks, ei se sen kummempaa...
 
Osittain off -topikkia mutta jos tarvitset Kawaan muuta tavaraa niin täältä
kannattaa kysyä - Kawaschrauber eli Saksassa tämäkin.
Täältä löysin mm -82 KZ1100 A2:seen sopivasti uuden lataussäätimen eikä
tarvinnut USAsta tilata.

Edit
Ja ennen kuin tilaat Saksasta niin kannattaa soittaa Motomasterille 040-5210275 Kurikkaan
Saattaa löytyä purkuosia hyllystä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun kevätaurinko pikkaisen pilkistää ....
Pystyykö noita tuommoisia katevahinkoja millään keinoin korjaamaan? Pleksejä saa toki uusia, mutta vuoden 1986 GPZ 1000 RX:n etukatteita ei ihan joka myymälässä hyllyssä ole. Pikavilkaisu eBay -tarjontaan ei myöskään tuonut tulosta. Yleensä eBaysta saa melkein minkä osan tahansa tähän mopediin.

Perkele!

ABS-muovia voi korjailla sulattamalla, esimerkiksi kolvilla.

Jos saat ehjän käytetyn osan alle satasella et pääse korjaamalla kummoisille tuntipalkoille mutta opit kolvaamaan, kittaamaan, hiomaan, kittaamaan, hiomaan.... ja maalaamaan. :)

-J-
 
Back
Ylös