Voiko bemulle oikeesti käydä näin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -RUMBLE-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-RUMBLE-

New member
37539.jpg
 
Se taitaa olla se aivan valtava vääntö kun tollee käy
biggrin.gif

Aika erikoinen mitähän tossa on käynyt
 
Tuon takiako niitä vaihtoperiä kuljetetaan mukana kun bimmerillä reissataan.
biggrin.gif
 
Eivät ole huollossa muistaneet kummalle puolelle kardaanitunneli tulee joten laittoivat keskelle. Takapyörä siirretään kuvaamisen jälkeen mustekaloillaaa takaritsille ennen pyörän luovutusta asiakkaalle. Ihan perus perjantai iltapäivä huollossa.
 
Nopealla googlettamisella netistä löytyi pari muutakin tapausta:

99422421-S.jpg


930305745_ohYkh-L.jpg


Täytyy tietenkin muistaa, että BMW:n kardanivetoisia malleja on myyty maailmalla kohtalaisen paljon ja maanantaiyksilöitä pääsee asiakkaille asti aina välillä, vaikka näin ei tietenkään saisi käydä yhdelläkään valmistajalla. Eikä tarina kerro sitä, mitä todellisuudessa on noidenkin hajoamisten takana.
 
Nopealla googlettamisella netistä löytyi pari muutakin tapausta:

Jep, ja videotakin:Youtube

Googlen perusteella tosiaan useita "keissejä" joissa takahaarukka rikkoutunut. Lieneekö syynä se että yksipuolinen haarukka ei vaan kestä noin raskasta pyörää käytössä vai valmistus/materiaalivirhe. Taidan itse ainakin pitäytyä jatkossakin normaalissa takahaarukassa merkistä riippumatta.

Edit: ei kestä näköjään perinteinenkään haarukka: advrider
 
Onko yksipuoleisesta haarukasta jotain etua? Muuta kuin että se on erikoinen ja (jonkun mielestä) hieno?
Varmasti raskaampi ja/tai heikompi kuin 2-puoleinen
 
ei mitään etua ole yksipuolisesta takahaarukasta. tuo kakspuolisessakin katkennut ed. linkissä näkyi olevan bemu. oliko se 800 tai vastaava.
 
Kyllähän renkaanvaihto on yksipuoleisella takahaarualla varustettuun pyörään kertaluokkaa helpompi nakki, samoin ainakin VFR:n ketjunkiristys oli suorastaan huvittavan helppoa.
 
Ihan tulee mieleen entisen Multistradani peilinvarsi. Niin ohkanen oli peilinvarsi ( johdot, tai tässä tapauksessa kardaani taikka ei mitään ) että toissakesänä Saksassa motarilla poikki 100 km ajon jälkeen. Se on tarkkaa tuo valu ja seinämien paksuus.
 
Pelkistä kuvista on yleensä aika paha mennä sanomaan, mitä oikein on tapahtunut ennen kuvanottohetkeä.

Kamppeethan voi toki joskus levitä ihan omillaan, mutta yleensä ne kyllä leviää käyttäjän myötävaikutuksella.
 
Täysin mahdollista.

Kaverin biimeristä meni takuuaikana kardaanin nivel pas2 ja tuli kurkkaamaan ulkoilmaa svingin kyljestä. Eikä takuulla ollut itse aiheutettu rikkoutuminen...
 
Back
Ylös