harrives
New member
Kesken kesälomareissun VT600 -00 hyytyi ja sammui keskelle metsätaipaletta. Yritin starttailla, mutta ei luvannutkaan. Sähköt toimivat, joten arvelin vian liittyvän polttoaineen syöttöön.
Jostain selkärangasta tuli idea ottaa tankin korkki irti ja puhaltaa tankkiin ylipainetta samalla startaten ja kas kummaa, mopo lähti käyntiin. Pintakaasulla kotiin parisataa kilometriä ja sitten testaamaan lisää.
Pian huomasin, että voimakkaiden kiihdytyksien jälkeen kone hyytyi ja lopuksi sammui joka kerta, mutta pintakaasulla ajettaessa vastaavaa ei tapahtunut. Hyytymisen jälkeen mopoa ei saanut käyntiin muuten kuin puhaltamalla tankkiin ylipainetta, mikä auttoi jokaisella kerralla.
Korjausoppaasta polttoainejärjestelmän räjäytyskuvat esiin ja ei kun purkamaan mopoa aloittaen tankista. Korjausoppaasta selvisi myös, että vuoden 98 jälkeisissä malleissa sähköinen bensapumppu oli korvattu alipaineeseen perustuvalla järjestelmällä (kumikalvo, joka saa liike-energiansa moottorin sylinterin paineenvaihteluista männän liikkuessa). Avatessani alipaineella toimivan mokkulan, joka oli kumiletkuin yhdistetty bensahanan ja kaasuttimen väliin, huomasin kumikalvossa olevan pikkurillin kokoinen reikä. Ei muuta kuin Honda huoltokorjaamoon ja varaosa tilaukseen. Viikon sisällä pitäisi tulla uusi osa ja hintaa osalle kertyi reilut 50 eskoa.
Luettuani tätä foorumia, havaitsin, että muissakin Hondissa, jotka on varustettu alipaineeseen perustuvalla bensahanalla on ollut vastaavia vikoja. Mopossani on kuitenkin erilainen ja melkolailla uniikki järjestelmä, jolloin Storm-motorin myymä moneen muuhun Honda-mopottimeen sopiva bensahanan korjaussarja ei ollut sopiva omaani. Tästä syystä alkuperäistä osaa suoraan maahantuojalta tarvittiin tässä keississä.
Tämän stoorin kirjoittelin tänne foorumille ihan vain ainoastaan siitä syystä, jos jollekin muulle iskee samanlainen probleemi Varjon kanssa. Voi sitten saada hiukan informaatiota mahdollisesta ongelmasta ja siitä miten vian saa korjatuksi.
Jostain selkärangasta tuli idea ottaa tankin korkki irti ja puhaltaa tankkiin ylipainetta samalla startaten ja kas kummaa, mopo lähti käyntiin. Pintakaasulla kotiin parisataa kilometriä ja sitten testaamaan lisää.
Pian huomasin, että voimakkaiden kiihdytyksien jälkeen kone hyytyi ja lopuksi sammui joka kerta, mutta pintakaasulla ajettaessa vastaavaa ei tapahtunut. Hyytymisen jälkeen mopoa ei saanut käyntiin muuten kuin puhaltamalla tankkiin ylipainetta, mikä auttoi jokaisella kerralla.
Korjausoppaasta polttoainejärjestelmän räjäytyskuvat esiin ja ei kun purkamaan mopoa aloittaen tankista. Korjausoppaasta selvisi myös, että vuoden 98 jälkeisissä malleissa sähköinen bensapumppu oli korvattu alipaineeseen perustuvalla järjestelmällä (kumikalvo, joka saa liike-energiansa moottorin sylinterin paineenvaihteluista männän liikkuessa). Avatessani alipaineella toimivan mokkulan, joka oli kumiletkuin yhdistetty bensahanan ja kaasuttimen väliin, huomasin kumikalvossa olevan pikkurillin kokoinen reikä. Ei muuta kuin Honda huoltokorjaamoon ja varaosa tilaukseen. Viikon sisällä pitäisi tulla uusi osa ja hintaa osalle kertyi reilut 50 eskoa.
Luettuani tätä foorumia, havaitsin, että muissakin Hondissa, jotka on varustettu alipaineeseen perustuvalla bensahanalla on ollut vastaavia vikoja. Mopossani on kuitenkin erilainen ja melkolailla uniikki järjestelmä, jolloin Storm-motorin myymä moneen muuhun Honda-mopottimeen sopiva bensahanan korjaussarja ei ollut sopiva omaani. Tästä syystä alkuperäistä osaa suoraan maahantuojalta tarvittiin tässä keississä.
Tämän stoorin kirjoittelin tänne foorumille ihan vain ainoastaan siitä syystä, jos jollekin muulle iskee samanlainen probleemi Varjon kanssa. Voi sitten saada hiukan informaatiota mahdollisesta ongelmasta ja siitä miten vian saa korjatuksi.