• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VTR Firestorm nostaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomppa06
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tomppa06

New member
Miten olette nostaneet vetureitanne kun tarttis etuputket irroittaa ja stefa / jousi remppaa täs ennen kevättä saada tehtyä?
Jonkun pukin varaan vissiin joutuu etupään tukemaan kun ei arvaa taljaa varaston kattoon ruuvata.
PS. mitä on ollu kilsoja mittarissa kun on tarvinnu ko. hommaan ryhtyä?

Ostin K-Raudasta pari vuotta sitten talliin hydraulisen MP-nosturin jolla ainakin VTR ja isompikin laite saadaan nostettua helposti, taisi maksaa n. 80e. Hyödyllinen laite hintaansa nähden.

Minun ent. veturissa ei muuten ollut k.o. toimenpiteelle tarvetta edes yli 80tkm mittarilukemissa.

Vasemman puolen stefa tihkuu sen verran että sormenpäällä tuntee ja ajattelin tässä iltojeni iloksi puuhastella, että ei mopo harrastus ihan unohdu talven aikanakaan, no on  muutakin päivitystä / huoltoa mielessä!
Mittarissa on karvan alle 50tkm!
Moottorin alta siis uskaltaa nostaa, siis öljypohjastako? Arveluttaa kyllä se alumiini tai mitälieseosta onkaan tuo ö-pohja...

Kyllä se pohja on nostamisen mulla kestänyt. Toki etupään huoltopukki olis varmempi ratkaisu, eikä se nyt niin älyttömästi maksa kuitenkaan.

Mulla on ollu tapana vaihtaa keulaöljyt ja stefat joka talvi! moottoriöljyt 3000 välein ja jarrunesteet 2 x vuodessa...
buttrock.gif

onko se K-Raudan nosturi oikeesti jostain kotoisin?
Olisi kyllä tarvetta moiselle ja ei tunnu olevan hinnalla pilattu ko. tuote..

Ratkaisin jutun niin että ruuvasin varaston seiniin kakkosnelosen pätkät ja niiden päälle 2,1m (=varaston leveys)kakkosnelonen pystyyn ja siihen sit roikkumaan pikkunostotalja (250kg) sit nostoliina yläkolmion ympäri ja keula ylös. ei mopo ainakaan kaadu, ja lattia vapaana työskentelyä varten, eikä maksanut mitään!

Back