Uh, tästä moposta on jo niin monessa paikassa kirjoiteltu että ei jaksa itse säveltää enää mutta tässä aika asiallinen vastaus copy/pastena kilpailevalta foorumilta, kommenttaattorina geronimo:
"jos sallit, niin ilmaisen mielipiteeni kyseisetä moposta? yleensä mielipiteiden ilmaisijat eri foorumeissa leimataan hulluiksi, mutta koska kysyit kokemusta ko. pyörästä, niin ehkä oma kokemukseni, n. 43 000 km kyseisen pyörämerkin päällä istuneena, sallitaan ilmaista? ostin vtr-1000 firestorm mopon uutena keväällä -97. ajokilometrejä kertyi kuudessa vuodessa tuo mainitsemani 43000. tosin yksi kesä jäi vallan ajamatta. niistä kaikista mopoista mitä mopolla-ajoaikanani olen omistanut, on vtr-1000f parhaimmasta päästä! mitään huolto- tahi korjaustoimenpiteitä ei kuuden vuoden aikana tarvittu! ketjut ja rattaatkin olivat moposta vaihtohetkellä orginellit! keväisin mopo lähti käyntiin nappia painamalla! ei edes akkua ollut talven ajaksi irroitettu! mitään säätö-/viritoimenpiteitä en mopoon tehnyt! ainoa viritys oli uudenuutukaisena tupakinsytyttimen asennus mittaristoon! bensarosvo se syntinen toki on ja vielä 16 l tankki ei ajorupeamista kovin pitkiä tehneet! mutta tankin pienuuden kanssa tulee toki toimeen, kunhan siihen tottuu! ajavathan custom-miehetkin (tytötkin) pitkiä matkoja 12 l tankeillaan! moottori on vtr:n paras puoli! se ravistaa ja repii toki pienillä kierroksilla, mutta vääntää! ja kun varvit nousevat 6000 rpm, niin kuminauhamaisesta kiihtyvyydestä voi nauttia täysin siemauksin!
eihän se laite paras mahdollinen moottoriradalle ole, kuten ei alustakaan, mutta lujaa sillä kuitenkin pystyy ajamaan! väittäisin, että monelle katukuskille rata-ajoon riittävästi sopivan hauska laite! jos toimintavarman, kestävän, nopean ja hyvinajettavan sportin haluat, niin miksei vtr-1000 f olisi juuri haluamasi laite? toki parempiakin on, mutta ominaisuudet hankintahintaan suhteutettuna painavat vaakakupissa paljon?"
Ja sitten vielä omat kommentit, kun sattuu tuollainen -97 tallista löytymään:
Hintaansa nähden oikein hyvä mopo ja nättikin vielä. Pieni tankki ja kuluttaa aika hyvin, kuitenkin matkaa hyvä ajaa ja tehoa/vääntöä löytyy paljon. Suosittelen kunnollista koeajoa, hetki saattaa mennä jotta tottuu twiniin. Tuli ajettua todella paljon erilaista ajoa kesän aikana sekä myöskin sopivissa määrin harjoiteltua "pyörän hallintaa" suljetuilla alueilla, meinaa se eturengas on vaikea pitää alhaalla tämän prätkän kanssa