Vtr kysymyksiä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tallukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tallukka

New member
Nyt on VTR haettu talouteen ja seuraavia kysymyksiä ilmenny matkan varrella:

1.
Tuleeko flektin lähtä pyörimään missä lämpötilassa/lämpömittarin asennossa? Koetin eilen käyttää niin ettö lähtis pyörittämään, mutta kun lämpömittari nousi punaiselle asti niin en viitsinyt kokeilla enempää.

2.
Onko olemassa jossakin valmiita jousituksen säätöjä esim.jonkun lehden testaamia? Itellä on muistaakseni omassa Thunderacessa Performance biken kokeilemat säädöt ja hyvät on. Vastaavia ohjeita jos joltakin löytyisi.

3.
Suuttimet ja neulat? Eli pyörään on vaihdettu putket ja suutinsatsi on asentamatta. Edellinen omistaja oli päätynyt perstuntumalta vakio suuttimiin ja säätämään neuloja yhen pykälän. Nyt kun on kuitenkin olemassa tuo Dynojetin paketti, niin millä asetuksilla olette hyväksi todenneet? Tarkoitus olisi ruuvata muiden kokemuksesta sopivat paikoilleen jo valmiiksi ennen penkkiin menoa.

4.
Suosituksia etupään öljyn "vahvuudeksi"?

Pyörä on siis -99, ajettu 27tkm ja kauniimman osapuoleni omistuksessa.
 
En tunne VTR ominaisuuksia, mutta mulla ainakin afrikkalaisessa flekti lähtee jo lämpömittarin puolessa välissä käyntiin.
-Sergei-
 
Kyllä mulla lähti VTR F:n flekti pyörimään jo hyvissä ajoin ennen punarajaa, muistaakseni.
 
Eilen kun joutui, siis oli ihan pakko...
biggrin.gif
biggrin.gif
laittaa mopo käyntiin ja käyttää se lämpöseksi, lämmöt nousivat maks. 77 asteeseen. Eli ei noilla lämmöillä flekti käynnisty. Kesällä sitten nousee lämmöt jo lyhyellä kaupunki ajelulla + 100:an asteeseen ja flekti käynnistyy 103:n kohdalla.

Kevättä odotellessa. vajaa 2 kuukautta sitten
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
Niin tuossa meidän Veturissahan on sellainen analoginen mittari tuolle lämmölle ilman asteikkoa. Mutta tuossa tutkailin eilen että flekti ei lähe pyörimään vaikka anturin piuhan maadottaa -> vika ei anturissa vaan flekti ei saa virtaa. Mutta sitten ku tutkailin kotosalla huoltomanuskaa, niin huomasi flektille tieten olevan oman sulakkeen ja enhän ole sitä edes tarkistanut
withstupid.gif


No tänään sitten sulaketta tarkistamaan...
idea3.gif
 
Noniin! Flekti toimii ja elämä hymyilee... Eli oli se flektin sulake palanut ja kun sen vaihtoi niin lähti flekti pyörimään.
062802jumpie_prv.gif


No jos vielä on VTR kuskeilla ohjeistusta noihin muihin kysymyksiin, niin olisin tyytyväinen. Varsinkin kiinnostaisi tuo etupään öljyn jäykkyys. Eli onko sinne hyväksi todettu öljy 5W, 10W vai 15W? Pitää nimittäin stefat vaihtaa ja sen takia kyselen...
 
Onko kukaan kokeillut näitä Sport Riderin asetuksia?
Sport Rider
front preload
4 lines showing
front rebound damping
1 turn out
rear preload
number 3
rear rebound damping
.5 turns out
 
2.
Onko olemassa jossakin valmiita jousituksen säätöjä esim.jonkun lehden testaamia? Itellä on muistaakseni omassa Thunderacessa Performance biken kokeilemat säädöt ja hyvät on. Vastaavia ohjeita jos joltakin löytyisi.
Mulla 02 vuosimallin äffä VTR.
Alkup.manuskassa sanotaan seuraavaa:

"Etujousituksen alkuperäisasetus: käännä säädintä, kunnes neljäs ura iskunvaimentimen kannen tasalla."

"Paluuvaimennuksen säätö (edessä): ekaks käännetään myötäpäivään kaikki ja sen jälkeen vastapäivään 1 kierros ja tämän jälkeen merkkien kohdennus"

"Takajousitus: ekaks käännetään myötäpäivään kaikki. Tämän jälkeen vastapäivään 1 kierros ja sen jälkeen vielä merkkien kohdennus." Ps. jousitus on kovimmillaan silloin kun kaikki käännetty myötäpäivään.

"Esijännityksen säätö takana: toinen hakanen alimmasta päästä luettuna = normaalit olosuhteet normaalipainoisella."

Itsellä muistaakseni kolmannessa vai neljännessä hahlossa. Mukavampi vetää keulia...
 
Back
Ylös