• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VTR:n kiristimien vaihto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tallukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tallukka

New member
Olisi uudet nokkaketjujen kiristimet tuohon rouvan VTR:ään. Onko noiden vaihdossa muuta kuin irroittaa edelliset ja laittaa uudet paikoilleen?

Itse olen järkeillyt että ei kait tuossa muuta ihmeellistä ole, mutta olen kuullut että ajoitukset voisivat mennä pieleen?!?! Eli ei kait tuo ketju pääse mistään hyppäämään jos kiristäjän irroittaa?

withstupid.gif
 
Pääsee hyppäämään !!

Jos osaat laittaa merkit kohdalleen, ettei nokat paina venttiileitä niin homma voi onnistua. Muuten helppo homma.
Kiristimet maksaa vähän yli 50€ kpl.

Olen harjoitellut homman.

sad_orig.gif
 
Eiköhän tuo merkkien kohdalleen laitto onnistu, jos sen kerta vaatii
smile_org.gif

Onko sama homma kummallekkin sylinterille?

Kiristimet ainakin itelle maksaa tasan 50€.
 
Onnistuu. Jos et ole ennen vaihtanut niin suosittelen,että otat takimmaisen pytyn venttiilikopan irti niin näet milloin on nokat ylhääällä 0 kulmassa ja kurkkaat laturin kopassa olevasta reijästä RI merkin ja laitat vielä lukitset rautalangalla rattaat ja kertun yhteen. 100% varma ettei hyppää.

Kokeile vielä pienellä tasapäisellä ruuvarilla, että kiristin on varmasti auennut.

Etummaiseen pyttyyn osaat sitten katsoa FI merkin ja tiedätmiten homma toimii.

Itselläni ekakeralla jako hyppäsi 3 hammasta yli. Mitään ei onneksi hajonnut.

Jos mitään ei koskaan tee, ei voi oppia. Tekemällä oppii.
smile_org.gif
 
Pitää tutkailla viikonlopun aikana miltä homma näyttää. On tosiaan tullut aikaisemminkin käsiä sotkettua (neljä kertaa koneen aukaissut talven aikana, mutta en VTR:stä) ja ihmettelin vain tuota kun kuuli että voi pompata.
Tuo venttiilikopan iroitus olikin mielessä varmuuden vuoksi.

Tack
 
Back
Ylös