• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VTR:n virta vähissä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tallukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tallukka

New member
Näin kylmien ja märkien ilmojen vallitessa on avovaimon VTR:ssä akku melko tyhjänä. Eli ei jaksa kunnolla pyörittää ja täten ei lähe käyntiin kylmänä. Akku on ostettu tänä keväänä, joten se tuskin on vikana.
Kystymys kuuluukin että onko muilla ollut samanlaista ongelmaa VTR:n kanssa märillä keleillä? Ja onko mikä ollut tuolloin vikana?
 
Paljonko on veturissa kilsoja takana? Joissain vuosimalleissa on ollut samaa lataussäätimen vikaa, kuin VFR:ssä... mittaa latausjännite. Etsi haulla täältä orgin foorumista VFR:n latausjännitteen säätimen tarkastusohje. Se selittäs miks akku ei lataudu.
 
No jos akussa vika niin eiköhän tuo mee takuuseen, kun ei tosiaan ole kuin noin kuukauden vanha Vartalainen. Kuitenkaan en jaksaisi tuhon akun huonouteen uskoa, mutta mahdollista sekin. Akku on nyt ladattu ja ei ongelmia aamusella ollut. Pitää kattoa tyhjeneekö kuinka äkkiä.

Tuo VFR:n jännitteensäädin ongelma on tuttu ja kävi itelläkin moinen mielessä. Pitää tarkistaa kun pääsee tallille...

Niin ja pyörässä on myös hälytin, joten ongelma voipi olla sielläkin... Kuitenkin pyörä toiminut ok ennen kylmiä vesikelejä akun vaihdon jälkeen.

Pyörä on vm.99 ja aj.28tkm
 
Oliko akku valmiiksi hapotettu vai hapottiko sun nähden sen? Jos akku on hapotettu vaikka viimekesänä ei siinä taatusti virta pysy. Ja sitten liittimet vielä kerran läpi ja latauksen mittaus yleismittarilla. Siinä aluksi kokeiltavaa
 
Mittailin sitten eilettäin jännitettä akulta pyörän ollessa käynnissä. Jännite vaihteli kierroksista riippuen 14-16V välillä. Tämä on ainakin minun mielestäni ok.

Ei ole ainakaan toistaiseksi vuorokauden aikana akkua purkanut, mutta ei olla kyllä hälytintäkään käytetty.

Pitää seurata tilanteen kehittymistä, mutta toivottavasti ei mitään erikoista ilmaannu kun kahden viikon päästä pitäisi Eurooppaan lähteä.
 
Jännitteen säädin vaihdettu ja jännite on nyt tasaista 14 volttia.
Pyörä ostettu talouteemme talvella ja liike hommasi tuon osan takuuseen
smile_org.gif
 
Back
Ylös