VTR ohjausiskari ja alustan säädöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuoma5
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tuoma5

New member
Onko havaintoja että ohjausiskarin asennus teettää alustan säädöt uusiksi?
Ilman iskaria sai laahata mutkissa huoletta, mutta nyt alkaa keinumaan ja on epävakaan oloinen loivemmissakin kaarroksissa. Vetäsin takajousen pykäkän kireemmälle ja lisäsin eteen vaimennusta, jolloin parani hitusen, mutta vieläkin on levoton.
Onko muuten kenelläkään muulla Tobyn iskaria VeTuRissa?
 
Öhlinsin jouset auttaa aikalailla keulaan jos ei ole jo vaihdettu muuten keula on aika hanurista vaikka kuinka säätelee.En ole nähnyt pakottavaa tarvetta laittaa veturiin ohjausiskaria.
Se on mun mielipide ja kaikilla on tietenkin oma sellainen.
 
Öhlärin vieterit laitoin jo ennen ensimmäisiä ajolenkkejä. Tuli pudoteltua kolmisen sataa kilsaa mutkatietä ja nyt alkaa taas olemaan alusta ajettava, tosin jonkinverran epävakautta vielä havaittavissa. Kyllä tuo iskari rauhoitti pyörän käytöstä niin paljon, että en siitä kyllä helposti luopuisi.
 
8mm latikka takaiskarin ja rungonväliin. n:8mm keulaputkia alas.
Öhlärin jouset uudet öljyt. takaiskarin säätö lähes täysille, riippuu kuitenkin kuskin painosta.Samoin etupään säädöt kohilleen.
Takaiskarin jäykkyys n:15mm / Etupää 30-35mm.

Ja homma toimii.
 
Taitaa tämänhetkiset säädöt olla hyvin lähellä samat. Tuo keulan pudotus täytyy vielä testata.
 
Back
Ylös