• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr puutuu ja prätkyttää!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oudi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oudi

New member
Eli ongellman nimi on sellainen jos tekee endoja, tai ajaa radalla KOVAA rupeaa Veturi prätkyttämään, eli toinen pytty tipahtaa pelistä pois.
lisäys:
Ongelmana on myös n 15-18min täysillä rata-ajoa tehot tipahtaa, vähän niinkuin vanha pappatunturi ku se lämpöleikaa kiinni.

Endotessa n:3km päästä laite toimii taas moitteettomasti.

Eräs ystäväni kertoi törmänneensä internetissä jollekkin sivulle, missä puhuttiin samasta ongelmasta, joka parani tulpaamalla joku osa takapytystä...
Ko.kaveri on ulkomailla eli siltä on turha kysyä mitään.
Halu endottaa on suuri..

Olisiko jollain kullanarvoista tietoa. Eng kielen taitoni ei riitä etsimään ulkomaisilta sivuilta ratkaisua ongelmaan. ko sivuilla oli/on jopa kaasuttimesta kuva, mikä osa täytyy tulpata.
 
Tätä kuvaa varmaan tarkoitit, tämä ongelma pitäisi (?) tosin olla vain 97-98 laitteissa. Tarkista myös ettei itse tankin huohotusletku ole pahasti mutkalla esimerkiksi heti siitä tankin lähdön jälkeen, tuo radalla puutuminen voisi johtua siitä. Sen pitäisi korjaantua kun avaat tankin korkin, toisin kuin tuo kuvan juttu.

stumbleafterbraking.JPG
 
Kiitos vihjeestä täytyy testata heti!
Samoja laitteitahan noi on ollut v1997 lähtien, enäähän noita ei tehdäkkään.

Juttelin Bikessä ko. asiasta ja olimme sitä mieltä, et tulpaa tosiaan ylivuotoletkun, niin ongelma voi ratketa. Luulenpa, et sama asia toistuu myös radalla, kun vauhti kasvaa siihenmalliin, et polvipala/ jalkatappi ja kenkä on maassa, niin kaasari (VOI) heittää bensat pihalle?? ja prätkytys alkaa.
Myös bensan vähyys kävi mielessä mut toi on pois suljettu. Koska bensaa on tankissa riittävästi.

Jokuhan on joskus oikeesti ajanut kilpaakin 1000F:n kanssa, enkä usko, et ko. henkilöllä alkoi kone piiputtamaan 15min ajon jälkeen.
 
Voi olla, että tuo on lähinnä vanhempien Veturien ongelma. Mulla kun oli -05 malli ja minkäänlaisia ongelmia ei esiintynyt edes radalla.
 
olikos viritelty?
Mulla on Jardinen piiput 178 ja 175 suuttimet simmattu vakioneulat orkkis putsari 1 ratas edessä pienempi.
106hp 98Nm takarenkaalla kiertaa loppuunsaakka, mut prätkyttää endojen jälkeen ja siellä radalla n 15min ajon jälk..
Outoo kyllä. Tarvii katella niitä letkuja tänään..
Ai juu tankki on tietty täynnä
confused_orig.gif
 
Juu kyllä mulla oli G&G:n hi-pipet+suuttimet ja piikkiä pienempi eturatas. Toimi kyllä moitteettomasti.

Oudon tuntuiset on kyllä sun pyörän oireet.
 
Saakohan tankki varmasti korvausilmaa? Sateellahan nuo piiputtaa liianpienen korvausilmaletkun vuoksi, mutta voihan se putki olla taittunut tai saanut kakkaa sisälleen. Raota tankinkorkkia, kun röhiminen alkaa.
 
Sit tarvis olla toinen virta-avain valmiin tankissa kiinni...
Aina ennen endoa avattava tankki.
buttrock.gif
 
Purin äsken ilmanputsarin puhaltelin kaikki mahdolliset ilmaletkut enkä pahemmin huomannut mitään tukoksia hieman öljyä oli jostain putsarinpohjalle ilmestynyt.

ko. kuvan mukaisesti oli molemmat huohotin putket kaasareiden keskellä kumilenkillä yhdessä.
Kuvan mukaa tos sanotaan, et vain etunmaisen pytyn huohotinputki otetaan esille.
Tuli semmoinen mieleen, kannattaako ne tukkia , vai nostaa molemmat kohti tankkia ylöspäin?

Täytyy kokeilla sitä ohmihommaa vielä, mistä Kooma oli jossain palstalla kirjoitellut.

Oletteko muuten snurranneet/viilanneet kaasarin kurkkujen metallikuristimet pois? / kannattaako se?
 
Purin äsken ilmanputsarin puhaltelin kaikki mahdolliset ilmaletkut enkä pahemmin huomannut mitään tukoksia hieman öljyä oli jostain putsarinpohjalle ilmestynyt.

ko. kuvan mukaisesti oli molemmat huohotin putket kaasareiden keskellä kumilenkillä yhdessä.
Kuvan mukaa tos sanotaan, et vain etunmaisen pytyn huohotinputki otetaan esille.
Tuli semmoinen mieleen, kannattaako ne tukkia , vai nostaa molemmat kohti tankkia ylöspäin?

Täytyy kokeilla sitä ohmihommaa vielä, mistä Kooma oli jossain palstalla kirjoitellut.

Oletteko muuten snurranneet/viilanneet kaasarin kurkkujen metallikuristimet pois? / kannattaako se?
Öljy on varmaan tullut kampikammion huohottimesta, ei syytä huoleen.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin ongelma noiden kaasarien kammioiden kanssa on että kun se letku on mutkalla niin se ei toimi tarpeeksi tehokkaasti ylivuotona. Ongelma on se että bensa tulvii sen sijaan sitten kurkkuihin. Ohje on että se letku suoristetaan suoraan alaspäin ja tuo kuva on vissiin väärin päin mutta etummaisen kaasarin letku on se mikä pitää muuttaa. Näin ollen tukkiminen tai kääntö ylöspäin vain pahentaisi asiaa. Testaa ja kerro meille miten kävi. Googlettamalla löytyy hittejä jossa porukka toteaa että noin se nyt vaan on Veturilla koska kaasarien asento V2 koneessa on tuollainen.

Se ohmihomma on hyvä tsekata samassa kun sulla on airbox irti mutta tällaiseen ongelmaan sen ei pitäisi liittyä.

Jos sulla on täysitehoinen suomi pyörä niin en kyllä lähtisi mitään kaasareista viilailemaan. 72kw mallissa siellä taitaa olla jotkut varsinaiset kuristimet. Jos jotain viilata haluat niin oikean puoleisen änkkärin lähdössä on sellainen pykälä jonka voi halutessaan poistaa. Suorituskykyyn sillä ei kuitenkaan liene suuria vaikutuksia.
 
Juu avasin airboxin ja kävin ostamassa yleismittarin.
Ohmiluku oli 786 muutin 505:een aika hankala saada just paikalleen.

Tyhjäkäyni on tasaisempaa.

Edelleenkin toinen pytty tipahtaa pelistä pois, jo tempasee perän ilmaan, kävin kokeilemassa 2002 mallista veturia bikessä hieman tuli temppuiltua sillä, ja mitää ongelmaa ei ollut.
veryangry.gif


Kaivoin huhotinputket esille, mut vasta nyt huomasinkin, et huohotinletku täytisi olla alaspäin, ja mä käänsin sen kohti taivasta tarvii käydä kääntämässä se ja kokeilla taas.
Tyhjensin myös sakkakupit, josta tuli hieman mut ei pahasti likaa. Jossain kohtaa yks frendi epäili, et joku roska menee tyhjäkäyntisuuttimeen, mut mene ja tiedä.

Kannataako takimmaisenpytyn letku taivuttaa kanssa?
 
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif


Ei prätkytä enää letku suoraan alaspäin.
Oli muuten se letku täynnä bensiiniä, ku olin laittanut ylöspäin. Ihmettelinkin miksi se ei mene tasaisellakaan enää prätkyttämättä.
Kiitos su testataan radalla..
Nyt voi jarrutella pyllypystyssä, ettei tarvi hävetä, ku valot vaihtuu.
bowdown.gif
thanks Kooma.
 
Ei prätkytä enää letku suoraan alaspäin.
Oli muuten se letku täynnä bensiiniä, ku olin laittanut ylöspäin. Ihmettelinkin miksi se ei mene tasaisellakaan enää prätkyttämättä.
Kiitos su testataan radalla..
Nyt voi jarrutella pyllypystyssä, ettei tarvi hävetä, ku valot vaihtuu.
bowdown.gif
thanks Kooma.
Hyvä homma. Siinä ohjeessa josta tuo kuva on mainittiin muuten että pidä huolta että laitat letkun niin ettei se vaan jää mihinkään vivuston väliin kanittamaan. Voi tulla vähän lisäohjelmaa radalla jos kaasu hirttää...
 
Oi Voi ei nykinyt ei pätkinyt ja nutulleen meni saa nähdä menikö ihan lunnaiksi
nixweiss.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
 
Back
Ylös