• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VTRrän "välys" voimansiirrossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veepee78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

veepee78

New member
Onko muut veturin omistajat huomanneet pyörässään välystä hiljaa ajaessa ykkösellä? Tuo tuntuu kyllä isommillakin vaihteilla, mutta selvimmin ykkösellä körötellessä. Tekee hiljaa ajamisesta aika inhottavan nykivää jos ei ole kaasun kanssa tarkkana.

Välys tuntuu melko suurelta, vedon kun tiputtaa pois niin tulee siis semmoinen tyhjä olo hetkeksi
nixweiss.gif

Olen ajanut muillakin pyörillä ja moista välystä ei ole tuntunut, ainakaan noin suurissa määrin.

No sitten kannattaa tarkistaa onko ketjussa jumittavia lenkkejä mitkä aiheuttaisi nykimisen.

Olen yhdellä uudella VTR:llä ajanut. Ihan hissuksiin (noin ->50km/h) pintakaasulla körötellessä tuntuu selvää nykimistä. On kuulemma V-twineissä enemmän feature kuin bugi.

Onks muut kuulleet samaa?

Mulla on nyt 8tkm takana Veturilla ja nähtävästi kyseessä on ominaisuus, ei vika. Lähes poikkeuksetta vaihdettaessa 1>2 kuuluu kolahdus. Kuuluu näitä kolahduksia muissakin pyörissä, eikä pelkästään Hondassa... pääasia että kestää pykälät päällä

cbr600:ssa on samanlainen välys voimansiirrossa. Huomaa helposti kun pistää vaihteen päälle ja liikuttelee käsin takapyörää edestakas. Ketjujen kireys ja vaimenninkumit ovat osa samaa yhtälöä mutta vaihteiston sisäinen välys on niin suuri, ettei ongelma koskaan kokonaan poistu.

cbr600:ssa on samanlainen välys voimansiirrossa. Huomaa helposti kun pistää vaihteen päälle ja liikuttelee käsin takapyörää edestakas. Ketjujen kireys ja vaimenninkumit ovat osa samaa yhtälöä mutta vaihteiston sisäinen välys on niin suuri, ettei ongelma koskaan kokonaan poistu.

Näin varmaan veturissakin sitten, hieman inhottava tuo on mutta kyllä sen kanssa on oppinut toimimaan...
confused_orig.gif

Mulla on nyt 8tkm takana Veturilla ja nähtävästi kyseessä on ominaisuus, ei vika. Lähes poikkeuksetta vaihdettaessa 1>2 kuuluu kolahdus. Kuuluu näitä kolahduksia muissakin pyörissä, eikä pelkästään Hondassa... pääasia että kestää pykälät päällä
Kyse ei siis ole vaihteen vaihtamisesta vaan vaikka kakkosella tai ykkösella hissukseen ajosta, hölläten ja lisaten kaasua tuntuu välystä.

Back