• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vuoden raittiusteko- tunnustus Jari-Pekka Huoltoasemille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ekan kerran kun stoppasin jp,lle niin ihmetys oli suuri kun sitä norttia en saannut tiskin takaa,kello paljon ja monta sataa kilsaa vielä autolla ja röökit tottakai loppumaisillaan :itkupilli:
Pakkohan siin oli tehä ylimääräistä stoppia seuravalla auki olevalla huoltsikalla.
Ylensä kun lähen jonnekin kauemas 4 pyöräisellä,niin stoppaan silloin kun polttoainetta tarvii lisätä,evät autoon ja menoks.
En enää stoppaile jp,lle jos ei tarvii tankille mennä,kun nytt kerran huoltsikat saavat myydä kaikkea mitä nytt voi tarvita nii otan mielummin semmoinen huoltsikka mistä löytyy sitä röökiä tai olutta jos on tarve bunkata.

Hyvät rasvaiset hampparit niillä kyllä oli,mut en jää niitä kaipailee kun löytyy joka paikassa muutenkin.

Turvallisuuden kanssa tällä jp,n tyylillä ei ole mitään tekemistä,normi paskanjauhanta aihetta.
Oli muuten muutama vuosi sitten vielä yhes varustamos ihan ok idea,rekkakuskit sai olutta kortilla baarist mihin leimattiin kuinka monta on ottanut ennenkuin myynti lopetettiin kuskille.
Ongelma oli vaan se että saivat 12 tuoppia ostaa ja Ruotsis odotti alhainen promilliraja :grin:

Nytt en sano et kaikki kuskit kittasivat sitä 12 + taxfree tölkit reissussa,mutta kiva järjenjuoksu et annetaan tietty määrä mitä saavat juoda ja se oli peräti 12 tuoppia :thumbup:

Hyvä tietää, osaapa välttää näitäkin liikkeitä. En sen takia, etteivät myy alkoholia, en itsekään sitä juurikaan osta ja jos ostankin niin en mistään huoltamoilta. Kristillistä propagandaa on aina hyvä boikotoida.

Hieno homma, että joku uskaltaa olla erilainen tämän juopon kansan keskuudessa.
Ikävä lukea tälläisia uutisia-> http://yle.fi/uutiset/rattijuoppojen_maara_pelottaa_ita-suomessa/6329788

Jos yksikin rattijuoppo on vähemmän liikenteessä sen vuoksi, ettei huoltoasemalta saanut alkoholia niin se on hieno asia.

Muut voi varautua mökkikaljoihinsa jo matkalle lähtiessään..tai vaikka kokeilla jos joskus jättäis ne juomatta.

Muutenkin JP huoltamot ovat siistejä ja mielellään niissä pysähtyy.

En pysty uskomaan, että alkoholijuomien myymättömyys yhdellä tai muutamalla huoltoasemalla vaikuttaa ihmisten alkoholin käyttöön tai rattijuoppouteen yhtään mitään. Saattaisi vaikuttaa, jos alkoholijuomia olisi vaikea muualta saada, mutta näinhän ei ole.
Positiivista minusta on se, että joku uskaltaa poiketa normaalikaavasta. Mielelläni tuollaisella asemalla poikkean, jos niillä kulmilla liikun.

Anna joku esimerkki, miten se näkyy esimerkiksi päivittäistavarakaupassa tai huoltamoilla.

Mitäs esimerkkejä tässä nyt tarvitaan, kun kyse lienee kuitenkin periaatteista.

Propaganda yleisesti ottaen ei ole minusta asiallista, mutta jos vastustus kohdistuu vain tiettyyn aatteeseen, niin se on kyllä kummallista.

Mielestäni on vähintään inhimillistä että kukin puoltaa tai vastustaa juuri sitä aatetta jonka katsoo joko puoltavan tai olevan ristidiidassa hänen oman elämänkatsomuksen kanssa ?

Ylipäätään ihmettelen miksi aihetta pitää myssytellä näin paljon. Jokaisella on se kukkaro jolla äänestää sitä yrittäjää jonka katsoo tuottavan itselleen parhaiten sopivia palveluita tai tuotteita. Jos siinä seassa joku nyt haluaa antaa propsit jostain palkinnosta niin ei kai se ole keneltäkään pois :blink:

......"Jari-Pekka -ketjun liikenneasemilla ei myydä lainkaan alkoholia eikä tupakkaa ja valinnan tehnyt taho katsoi yrityksen toiminnan näin tukevan lain edellyttämää turvallisuutta liikenteessä.

Ja mitenkähän se tukee turvallisuutta siinä tilanteessa, että täytyykin ajaa ylinopeutta illasta että kerkiää sellaiseen pisteeseen että sen saa ostettua ja kotona sitten nautittua? :jpstyle:

Aivan sama, myykö kaljaa vai ei, mutta sanasta huoltamoketju, voisi poistaa osan -huoltamo. Kuinka monelta "huoltoasemalta" yleensä saa enää mitään huoltoa? Pelkkä lampun vaihto henkilöautoon on monelle huoltamoksi itseään nimittävälle ylivoimainen tehtävä. Eikä tämä ainakaan lipsahtanu ohi aiheesta.

Hieno homma, että joku uskaltaa olla erilainen tämän juopon kansan keskuudessa.
Ikävä lukea tälläisia uutisia-> http://yle.fi/uutiset/rattijuoppojen_maara_pelottaa_ita-suomessa/6329788

Jos yksikin rattijuoppo on vähemmän liikenteessä sen vuoksi, ettei huoltoasemalta saanut alkoholia niin se on hieno asia.

Muut voi varautua mökkikaljoihinsa jo matkalle lähtiessään..tai vaikka kokeilla jos joskus jättäis ne juomatta.

Muutenkin JP huoltamot ovat siistejä ja mielellään niissä pysähtyy.

Tai sitten ajetaan vielä kauemmas kännissä hakemaan sitä olutta joltain toiselta asemalta.

Mitäs esimerkkejä tässä nyt tarvitaan, kun kyse lienee kuitenkin periaatteista.

Propaganda yleisesti ottaen ei ole minusta asiallista, mutta jos vastustus kohdistuu vain tiettyyn aatteeseen, niin se on kyllä kummallista.

Pyysin esimerkkiä siksi, että ainakaan itse en ole törmännyt esimerkiksi kauppaan, jossa tuotaisiin ateismia esiin samalla tavalla miten uskovaiset tuovat uskomuksiaan esiin. Jos tällainen kauppa olisi, niin välttäisin myös sitä. Uskonnon pitäisi olla jokaisen henkilökohtainen asia, eikä lyömäväline millä syyllistetään vaikkapa sitten sitä saunaoluen ostajaa. Kenenkään hartaan uskovaisen ei minun periaatteistani kannata vetää hernettä nenään, sillä jumalanne kuulemma rankaisee minua kyllä kuoltuani ikuisessa helvetin tulessa ja hammasten kiristyksessä. Jaripekka-huoltamot eikä Halpahallitkaan mene konkurssiin minun boikotoinnin takia, joten tämä on ihan win-win tilanne uskovaisille.

Myöskään en ihan ymmärrä, miksi se alkoholi on kiellettyjen listalla näiden uskovaisten kaupan käynnissä. Sokerikin on pahasta ja nopeat hiilihydraatit yleisestikin, joten karkit ja pullat piiloon. Säännöllinen sokerin syönti aiheuttaa riippuvuutta, lihavuutta ja sairauksia. Kuten alkoholikin.

Nonni, jokos tää aihe siirreittäisiin paskikseen..

Aivan sama, ei vaikuta ostamani kahvin makuun eikä bensanlaatuun vaikkei tuo lafka röökiä tai bisseä myykään. Sitä saa kuitenkin sitten mistä tahansa muualta tahansa. Hankasalmen Jari-Pekka on ihan hyvä taukopaikka pysähtyä kahville ja tankkaamaan, ja kusellekin.

Mä oon JGo'n kans samalla linjalla mitä oman uskonnon tai uskomattomuuden tuputtamisen suhteen tulee.

Mut jos sen ainoa ilmentyminen on se ettei myy alkoholia ja/tai tupakkaa - ei juuri häirihe mua, jos muuten on hyvä paikka eikä muuten näy sen kummemmin tuo vakaumus asiakkaalle.

Kaljan kaipuussa voin suosiolla mennä suosiolla muualle.

Toki tuommositsa kummajaista voi tulla ikäviä ylläreitä jos on reissussa ja tarkoitus on napata viimeiseltä pysäykseltä saunakaljat mukaan mut elämä on.
Tämmösistä tuleekin sit hauskoja tarinoita kun "lähettiin mettästään sitä seuraavaa paikkaa mistä saatiin kaljat 2 min ennen ku myynti loppu"

Myöskään en ihan ymmärrä, miksi se alkoholi on kiellettyjen listalla näiden uskovaisten kaupan käynnissä. Sokerikin on pahasta ja nopeat hiilihydraatit yleisestikin, joten karkit ja pullat piiloon. Säännöllinen sokerin syönti aiheuttaa riippuvuutta, lihavuutta ja sairauksia. Kuten alkoholikin.

Uskontohan on hengen asia ja ehkä uskovaiset tässä tapauksessa keskittyvät ihmisen henkisiin muutoksiin (päihtymys) ei fyysisiin (ylipaino). Eli ei haluta myydä ainetta joka aiheuttaa mm. henkrikoksia, aviorikoksia (10 käskyä) ja jos ei muuta niin helvetin rasittavaa lässytystä.

Itse en polta ja pääkin pitää sekoittaa alkon tuotteilla kun kalja ei uppoa niin Jari-Pekan toiminta ei vaikuta mun elämään eikä nyt jaksa sen takia boikotoidakkaan. Jos olisi vakavasti otettavia huhuja, että Jari-pekka esim. myisi alaikäisille tiskin alta viinaa ja pilveä se olisi boikotoimisen syy...
smiley_pijp.gif

...........Eli ei haluta myydä ainetta joka aiheuttaa mm. henkrikoksia, aviorikoksia (10 käskyä) ja jos ei muuta niin helvetin rasittavaa lässytystä......................

Tekopyhää näpräilyä minusta. Uskonnon varjolla on tehty kautta historian henkirikoksia ja tullaan tekemäänkin. Ja miksi ihmeessä Jari-Pekat ovat auki sunnuntaisin ja muina pyhinä, vaikka 10 käskyä kehoittaa pyhittämään lepopäivät.

Ja ihan oikeasti ei mun edes tarvitse boikotoida jaripekkoja, koska en menisi muutenkaan tuollaiselle huoltamolle. Yksikään noista ei ole houkuttellut pysähtymään tähän mennessä ja tämän tiedon jälkeen vältän tietoisesti. Eipähän kukaan tule lyömään minua raamatulla päähän mopoa tankatessa.

No se siitä minun osaltani. Onnea heille palkinnosta. Kiitos ja anteeksi :bye:

Tekopyhää näpräilyä minusta. Uskonnon varjolla on tehty kautta historian henkirikoksia ja tullaan tekemäänkin. Ja miksi ihmeessä Jari-Pekat ovat auki sunnuntaisin ja muina pyhinä, vaikka 10 käskyä kehoittaa pyhittämään lepopäivät.

Tavallaan tässä on kyse samasta asiasta:

Vanha mies kysyi nuorelta tytöltä: harrastaisitko seksiä kanssani miljoonasta?
nuori tyttö miettii hetken ja vastaa: kyllä.
johon vanha mies: harrastaisitko seksiä kanssani yhdestä eurosta?
Nuorityttö: Millaisena tyttönä minua pidät?
Vanha mies: Se selvisi ensimmäisellä kysymyksellä, nyt vaan haarukoidaan hintaa kohdalleen...

Mitähän pahaa tämä Jari-Pekka näillä huoltoasemilla meille oikein tyrkyttää? En ole paikalla käynyt, mutta vaikea uskoa, että ketään siellä mihinkään käännytetään.
Hän on tehnyt oman vakaumuksensa pohjalta rajauksen tuotevalikoimaansa ja ei siinä pitäisi kenellekään olla mitään sanomista. Saatu palkinto on taas kyseisen järjestön tunnustus Jar-Pekan toiminnalle.
Käyn mielelläni paikan katsomassa kun siellä päin liikun.

Ja ihan oikeasti ei mun edes tarvitse boikotoida jaripekkoja, koska en menisi muutenkaan tuollaiselle huoltamolle. Yksikään noista ei ole houkuttellut pysähtymään tähän mennessä ja tämän tiedon jälkeen vältän tietoisesti. Eipähän kukaan tule lyömään minua raamatulla päähän mopoa tankatessa.

No se siitä minun osaltani. Kiitos ja anteeksi :bye:

Taitaa muuten olla muitakin aatteita/ideologeja kuin uskonnot, joiden nimissä on tehty mitä hirveimpiä asioita.
Ei se raamatulla päähän lyöminen pahasti satu, jos muistaa pitää kypärän päässä tankatesssa😀

Back