Vuotomittaus

Kawa.vn.1500.

New member
Moi
Onko mahdollista kawa.vn.1500.v.91.
tehdä normaali ohivuotomittaus.
Vaikuttaako käynnistys avustajan,
eli ymmärtääkseni pakoventtiilin toimintaan yhteydessä.
Paineet mitattuna,
etu pytty,n.5,5k.
taka pytty,n.9,5k.
startilla.
Kiitän.
 
Huolto-ohjeen mukaan:
etupytty 3.5 - 6 kg/cm2
takapytty 7 - 11 kg/cm2

En tiedä saako tuon puolipuristimen pois pelistä miten helposti että saisi kunnolla mitattua etupytyn?

Esim. tästä saa ladattua manuaalin:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwi5vdXvyIzwAhWRlIsKHWp8CW0QFjACegQIBBAF&url=https%3A%2F%2Fwww.vulcanriders-sweden.org%2Fimages%2Fgarage%2Fmanualer%2Fvn15_service_manual.pdf&usg=AOvVaw1k6WZj_XWF07ZfIKHmvB7i

Hei.
Kiitos viimeisestä.
Pistin koneen käyntiin yhellä tulpalla ja puristuspaine mittarilla.
Ykkönen 13k. ja kakkonen 9k.
Nyt paineet käänty nurin päin.
Mielenkiintoista ?
 
Hei.
Kiitos viimeisestä.
Pistin koneen käyntiin yhellä tulpalla ja puristuspaine mittarilla.
Ykkönen 13k. ja kakkonen 9k.
Nyt paineet käänty nurin päin.
Mielenkiintoista ?

Puristuspainemittauksessa pitäs kaasuläppä olla auki, että sylinteriin saadaan ilmaa, mitä puristaa.
Miten se oli toteutettu käynnissä ollessa?
 
Eikös siellä paine nouse, kun polttoaine syttyy, vai mikä sen männän alaspäin painaa? Hyvä ettei tuu mittari silmille:grin:

Miksi tuota edelleen mittaamaan, jos kone tehtaan ohjearvoissa oikein mitaten? Sen putkessa paukuttelun takiako? Eiköhän siihen syyllinen löydy laihoista seoksista.
 
Puristuspainemittauksessa pitäs kaasuläppä olla auki, että sylinteriin saadaan ilmaa, mitä puristaa.
Miten se oli toteutettu käynnissä ollessa?
------------
Kawassa on kaksi tulppaa sylinteriä kohti.
Toinen tulpista pois mittari tilalle ja kone käintiin.
------------
 
Eikös siellä paine nouse, kun polttoaine syttyy, vai mikä sen männän alaspäin painaa? Hyvä ettei tuu mittari silmille:grin:

Miksi tuota edelleen mittaamaan, jos kone tehtaan ohjearvoissa oikein mitaten? Sen putkessa paukuttelun takiako? Eiköhän siihen syyllinen löydy laihoista seoksista.
--------------
Koitan etsiä helpompaa syytä putki polttoon ja kuumana sammuttamisen jälkeen kipinän katoaminen,
ei systemaattista.
kun jäähtyy puoli tuntia, käynnistyy.
Oire viittaisi CDI poksin vikaan, vanhaa ei ole kui käytettynä, ja maksaa >300€.
uutta painosta en ole löytänyt markkinoilta hinta paha >400€.
-------------
 
------------
Kawassa on kaksi tulppaa sylinteriä kohti.
Toinen tulpista pois mittari tilalle ja kone käintiin.
------------

Tuota en tiennytkään.

Jos palotilassa tapahtuu hallittu räjähdys, niin puristuspaineet on jotain ihan muuta kuin normimittauksen ohjearvot.
 
--------------
Koitan etsiä helpompaa syytä putki polttoon ja kuumana sammuttamisen jälkeen kipinän katoaminen,
ei systemaattista.
kun jäähtyy puoli tuntia, käynnistyy.
Oire viittaisi CDI poksin vikaan, vanhaa ei ole kui käytettynä, ja maksaa >300€.
uutta painosta en ole löytänyt markkinoilta hinta paha >400€.
-------------

Ei kait puristusten puuttuminen taikka puolipuristimen jumittelu kipinää hävitä?

Minkäslainen triggeri siellä CDI:lle kertoo syttyhetken, joku hall-anturi? Halvempaa (ja todennäköisempää) sen viat kuin CDI:n.

Edit. Pick-up coilithan siellä on sen laturin kotelossa. Vastus pitäisi olla 400-490 ohmia, eikä vuotoa maihin. Lämmetessäänhän noikin yleensä takkuilun aloittaa, ja aika kuuma paikka taitaa tuokin olla.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kait puristusten puuttuminen taikka puolipuristimen jumittelu kipinää hävitä?

Minkäslainen triggeri siellä CDI:lle kertoo syttyhetken, joku hall-anturi? Halvempaa (ja todennäköisempää) sen viat kuin CDI:n.

Edit. Pick-up coilithan siellä on sen laturin kotelossa. Vastus pitäisi olla 400-490 ohmia, eikä vuotoa maihin. Lämmetessäänhän noikin yleensä takkuilun aloittaa, ja aika kuuma paikka taitaa tuokin olla.
------------
CDI.le tulee kaasarin kurkusta alipaine letku, CDI on osittain mekaaninen.
----------
https://www.regulatorrectifier.com/...asaki-vn1500-vulcan-igniter-cdi-unit-ignition
----------
CDI muutos tietoja, toivottavasti aukeaa.
 
------------
CDI.le tulee kaasarin kurkusta alipaine letku, CDI on osittain mekaaninen.
----------
https://www.regulatorrectifier.com/...asaki-vn1500-vulcan-igniter-cdi-unit-ignition
----------
CDI muutos tietoja, toivottavasti aukeaa.

Joo, hyvin aukes. Toi alipainezydeemihän toimii vaan kuin muissa keskipakosäädin, säätää syttyä kuormituksen mukaan. Tietty tuonkin systeemin vikaantuminen voi paukuttelua aiheuttaa. Onhan toi alipaineletku ehjä?

Mutta samalla tavalla noi lämmetessään pätkivät pickupit saavat pauketta aikaiseksi, ja kipinättömyyttä. Toi alipainesysteemi ei luultavasti kipinöitä hävitä kokonaan.
 
Joo, hyvin aukes. Toi alipainezydeemihän toimii vaan kuin muissa keskipakosäädin, säätää syttyä kuormituksen mukaan. Tietty tuonkin systeemin vikaantuminen voi paukuttelua aiheuttaa. Onhan toi alipaineletku ehjä?

Mutta samalla tavalla noi lämmetessään pätkivät pickupit saavat pauketta aikaiseksi, ja kipinättömyyttä. Toi alipainesysteemi ei luultavasti kipinöitä hävitä kokonaan.

------------
Joo ilmeinen ilmavuoto, kaasareiden kumisissa asennus holkeissa,
niin kuin oletuksena heitit. Onhan niillä ikää >30v.
CRC.tä kun sumutti kaasareiden päälle, vaikutti aikasen suuresti kierrosnopeuteen.
Esim. Mikkelissä ei ainutta Kawan varaosa liikettä.
Voitko "vinkata" miltä firmalta netistä kannattaa kaasarin holkkeja kysyä.
Vaikka Fasen kautta viesti, jos ei voi julkisesti ilmoittaa. tai, aapotaa@gmail.com
Kiitän !
----------------
 
Ovat sen verran halpoja niin ottaisin myös uudet klemmarit samalla.
------------
Tein viime yönä tilaukse , CMS.ltä.
Mutta taisin töpätä jossain, eipä oo tullu s-p. vahvistusta.
Pitänee pojan kanssa laittaa uusiksi.
Minulle selventy - tyyppitunnus - Ero.
Eli.
Mun pyörä - (VN-15.SE.)V.-91.
Onko perus teknisiä eroja ?
Oletin - (VN.1500.Vulcan.)V.-91.
Kiitän-:orgmp2:-:orgmp2:-
 
Joo, hyvin aukes. Toi alipainezydeemihän toimii vaan kuin muissa keskipakosäädin, säätää syttyä kuormituksen mukaan. Tietty tuonkin systeemin vikaantuminen voi paukuttelua aiheuttaa. Onhan toi alipaineletku ehjä?

Mutta samalla tavalla noi lämmetessään pätkivät pickupit saavat pauketta aikaiseksi, ja kipinättömyyttä. Toi alipainesysteemi ei luultavasti kipinöitä hävitä kokonaan.
---------


Tein viime yönä tilaukse , CMS.ltä.
Mutta taisin töpätä jossain, eipä oo tullu s-p. vahvistusta.
Pitänee pojan kanssa laittaa uusiksi.
Minulle selventy - tyyppitunnus - Ero.
Eli.
Mun pyörä - (VN-15.SE.)V.-91.
Onko perus teknisiä eroja ?
Oletin - (VN.1500.Vulcan.)V.-91.
Kiitän---:orgmp2::orgmp2:
----------------
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös