• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vx tuli taloon!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boomerang
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

boomerang

New member
Pitkä (2v) mopoton kausi on ohi, ajelin vx 800:n pihoille tässä pari tuntia sitten.  
062802moto_prv.gif
Pakko pistää hymiö.... Kyllä se vaan oli mannaa, kun pisti ajokamat päälle ja baanalle. Onko vx 800 kellekin tuttu peli? Ensi tunnelma on itselle hieno, jyhkeät jytinät ja vakaa kulku...
 
Onnittelut hyvän pyörän hankinnasta
bowdown.gif


Omat kokemukset vexelistä perustuu ihan vain takapenkkiläisen vinkkelistä katsottuna, mutta sellainen "maku" jäi, että hyvä ja varmatoiminen pyörä. Takana tuli istuttua muutama tuhat kilometriä, eikä mitään vikaa ilmennyt kertaakaan.

Kerran jossain parkkiksella sitä hieman koeajoin, ja kyllä se ihan kivasti taipu näin naisenkin käsissä. Tuntu hieman painavalta, mutta eipä se paljoa haitannu. Tosin kaveri sitä oo suostunut kellekkään myymään, vaikka tarjouksia on sadellut.

VX 800, vm -90
8143010478538016831web_0.jpg
 
Kaverilla oli tuollainen, sitä tuli kokeiltua jonkun verran. Jättökulmasta vai mistäkö johtuu että ajotuntuma on jonkun verran raskas. Mutta se on maku- ja tottumiskyssäreitä. Kaikenkaikkiaan hyvä peli.  
sport05.gif
 
Aikoinaan tuli Väksällä ajettua n. 40 000 km
Tosi hyvä kaksi päällä. Helppo huollettava.
Huono etujarru ja etujousitus.
Viimeinen niitti oli perä joka alkoi hajota. Ilmeisesti ensimmäisissä Väksissä oli tuo peräongelma, oman pyöräni lisäksi tiedän kolme muuta tapausta joissa perässä oli ongelmia.
Edittiä perästä: Perähän oireelee vuotamala öljyä ja syy lienee takapyörässä olevat liian pehmeät kumityynyt jolloin vetolevy (vai miksi sitä sanotaankin) pääsee kiertymään liikaa ja kuluttaa ohjurinsa ja ohjurilevyt. Jonka jälkeen vetolevy painaa ison lautaspyörän stefaa ja sieltä alkaa tihkua öljyä. Samalal alkaa kulua poorit vetolevystä ja isosta lautaspyörästä. Vetolevy ei vielä maksa maltaita mutta kun vetopyörät pääsee vaihtamaan niin maksaa.
Apua löytyy vähän kun kääntää vetolevyä 120 astetta ja uusii ne ohjainlevyt.
Jos joku kaipailee ohjainlevyjä minulla on kolme uutta jemmassa.
 
Muutaman vuoden oli tuollainen ihan samannäköinen. Kaikinpuolin kiva pyörä.

"Peräongelma" on suunnitteluvirhe takapyörän spoorissa. Riittää, kun tarkkaileetilannetta ja kääntää rattaan ajoissa (kohdalla 50-60 tkm, muistaakseni) niin sitten mennään taas saman verran samoilla osilla. Netissä on paljon ohjetta asista. Ei iso problemo.
 
Back
Ylös