G
Guest
Guest
Onko kenelläkään täällä Moottoripyöräorgin pyöräheeboista Wankelpyörää, kuten Suzuki RE5 tai Nortonin F1? Kiinnostaisi nähdä kuvia ja kuulla tarinaa sitä, minkälaisia nämä pelit käytännössä ovat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noh, luepa vaikka tämä:Nyt täytyy tunnustaa että toi wankkeli tekniikka on jäänyt mun kohdalla vähän vähemmälle huomiolle,tiedän että joitain autoja -90 luvun alussa kulki wankkeli koneella(mazda). mutta mikä se wankkel idea on? siis peruskoneessa mäntien tahdit ym tuttuja. mutta wankkel?![]()
Ei se kyllä mun mielestä ihan noin ole. Ennemminkin mäntä kiertää kampuraa soikeassa sylinterissä.Eli tuon voisi varmaan kiteyttää niin että sylinteri liikkuu ja mäntää ei ole. Tiiviys on se ongelma mikä tekee huollosta helvettiä mutta noi Kiertää ja jos tuota tekniikkaa ei ole erikseen huomioitu laskukaavoissa, niin tehot litratilavuuteen nähde on jotain muuta.
Jostakin netistä löytyy Nortonin sound clip, ja aika formulalta se kuulostaa. Voisipa sanoa, että se on nelitahti jossa on 2t:n luonne. Ei siis sitä putuput, luppo-työtahteja...
Toi oliskin hyvä idea(?), vähemmän putputusta--> jaetaan kampiakselin kierros useammalle männälle=tähtimoottori![]()
melko selkeesti mielestäni selitetty vehkeen toimintatapa TÄÄLLÄNyt täytyy tunnustaa että toi wankkeli tekniikka on jäänyt mun kohdalla vähän vähemmälle huomiolle,tiedän että joitain autoja -90 luvun alussa kulki wankkeli koneella(mazda). mutta mikä se wankkel idea on? siis peruskoneessa mäntien tahdit ym tuttuja. mutta wankkel?![]()