• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Wasp Works / power up kit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temeteus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Temeteus

New member
Sattui tuossa silmään mielenkiintoista juttua Wasp Worksin tekemästä "voimapaketista". Aika edullisia hevosia lupailevat kun vertaa muihin tapoihin lisätä voimaa ja testaajien kokemukset vaikuttaa melkoisen lupaavilta.

http://www.waspworks.com/
http://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=39529.0
http://www.ducati.ms/forums....t=88258

Eihän kellään ole parempaa tietoa / kokemuksia näistä tai vastaavista? Jos ei tule tehtyä omasta Monsterista kauppoja niin voisi miettiä tällaista virittelyä seuraavaksi.

Tällä viikolla laitettiin mun 1098R:ään eri valmistajan isot imusuppilot, joilla luvattiin 5-13 hv lisää. Laitettiin myös PowerCommander, mutta ei ole säädetty vielä. Silti potkii aivan tautisesti. Perstuntumalla valtava vaikutus ja 700 Eurolla hyvä ostos.

Tällä viikolla laitettiin mun 1098R:ään eri valmistajan isot imusuppilot, joilla luvattiin 5-13 hv lisää. Laitettiin myös PowerCommander, mutta ei ole säädetty vielä. Silti potkii aivan tautisesti. Perstuntumalla valtava vaikutus ja 700 Eurolla hyvä ostos.
Et haluais mainostaa valmistajaa tai tuotetta tarkemmin? Jos niillä vaikka sattuis olemaan jotain Monsteriinkin..

omg.gif

vessapaperirullaako ne Tuksun insinöörit on käyttäneet mallina omiin tötteröihin jos jälkiasennus osille saadaan tuollaiset hepat esiin??

omg.gif

vessapaperirullaako ne Tuksun insinöörit on käyttäneet mallina omiin tötteröihin jos jälkiasennus osille saadaan tuollaiset hepat esiin??
"The factory original air-box and throttle body intake bells are incredibly restricted to meet worldwide emissions and noise standards, so by opening up this bottleneck to increasing the flow and velocity of air into the engine, and by the addition of a Power-Commander PC3 fuel control module we have made amazing gains in horsepower and torque through out the rev range, and also turned this engine into a smooth and tractable power-plant from idle all the way to the electronic rev limiter."

http://www.waspworks.com/index.p....ts_id=6

Vähän nyt tuntuu kyllä siltä, että gringoa kustaan silmään...Kai ne stackit voi olla huonomman malliset, en mä sitä väitä, mutta noi powerfilter viritykset olimusta kyllä aka jäätäviä. Mahtaa DS toimia hienosti kesällä, kun se vetää sylinterien vierestä lähes tulikuumaa ilmaa koneeseen.  kai noi dynossa toimii, kun ropellit huutaa miljoonaa ja motarillakin varmaan, mutta kesän cuisailuissa kaupungilla on tehonhäviö kyllä taattu.  

Samalla mietityttää vielä se, että perus supersoprtista ja muistakin malleista katoaa suuri osa alavääntöä ilmanputsarin kannen poistolla, niin miten hitossa noi voi toimia paremmin.  En tiedä, mutta en kyllä taalojani noihin sijoittaisi. Toi eloksoitu alumiini näyttää aina paremmalta kuin öljyhuurujen tahrima kumi. olis kiva tietää, miten noi pelkät stackit toimis vakiokotelossa.

Eikös se näin maalaistollon ajatuksenjuoksun mukaan ainakin ole selviö ettei tuosta paremmasta ilmansaannista ole hyötyä jos ei ruisku (tai kaasari) ole säädetty toimimaan (esim Power-commanderin avulla) siten että parempi ilman saanti on huomioitu? Noista lämpotiloista ei minun vähäisillä tiedoilla osaa sanoa mitään, mutta pitää varmaan odotella ihmisten kokemuksia enemmänkin aiheesta. Mikkoyli varmaan kertoo täällä kokemuksista kunhan niitä alkaa tulla enemmänkin.

Niin mullahan on normikotelo siellä paikallaan noiden torvien päällä. Nuo torvet ovat isommat ja lyhyemmät kuin vakiot niin luulisi tehoalueen (tai virtausominaisuuksien) siirtyvän ylöspäin ja siten tuovan lisää tehoa?
Koko ajan mitä mulla on 1098R ollut niin se on tuntunut käyvän race-ECU:lla ennemmin rikkaalla kuin laihalla varsinkin alhaalla. Ylhäällä on niin paljon potkua, etten ainakaan minä saa selvää onko ne säädöt kohdallaan vai ei.
Eilen kävin ajelemassa Ruotsin puolella ja kyllä tehoa on selvästi enemmän. Ennen aina kun kiihdytin nelosella satasen vauhdista niin keula nousi aina 198-203 vauhdissa kun vilkaisen mittariin keulan noustessa. Eilen se nousi jo 190-200 joka kerta. Samoin uutena ilmiönä on nyt, että kierrosrajoitin tuntuu tulevan yllättävän äkkiä päälle. Piti ihan tarkistaa onko siinä jokin vika eikä kierrä loppuun asti puhtaasti, mutta kyllä se ihan entiseen tappiin veti. Ehkä nousee niin äkäseen etten ehdi reagoida. Toisaalta viime aikoina olen ajanut enimmäkseen Desmosedicillä niin siihen ehti tottua kun se kiertää pitkälle ja 1098R on aivan erilainen.

Kun päästää kaasun niin keskialueella röpöttää putkessa niinkuin olisi laihalla, samaan tapaan kuin H-D:t tyypillisesti tekevät. Pitäisi viedä jonnekin säädettäväksi, mutta kausikin alkaa lähestyä loppua.
Kaikki kartat mitä olen eri lähteistä saanut ovat yllättävän erilaisia (Termin koko putki ja Race Ecu) enkä taida niistä laittaa mitään vaan säädetään uusi kartta.

Oon itse koittanut onkia tietoa noista stackeista (läppärunkoprojekti autossa) ja tuntuu vähän siltä, että ne ovat aivan henkimaailman touhua. Joskus pidempi tuo ylemmäs lisää tehoa ja lyhyt alas vaikka pitäisi olla ihan päinvastoin. Kyllä noilla koneen luonteeseen varmasti pystyy vaikuttamaan, mutta homma ei ole ollenkaan niin yksiselitteinen kuin esimerkiksi imusarjan pituus. Lähinnä kyseenalaistin tuon powerfilsuvirityksen. En vaan jaksa uskoa, että noilla saataisiin mitään merkittävää eroa siihen setuppiin, missä on vaihdettu vain suppilot ja ehkä vähän avarrettu putsarin kantta (moposta ja rakenteesta riippuen)...

Ennen aina kun kiihdytin nelosella satasen vauhdista niin keula nousi aina 198-203 vauhdissa kun vilkaisen mittariin keulan noustessa. Eilen se nousi jo 190-200 joka kerta.

Äkillinen keulan nouseminen voi johtua myös tehokäyrään tulleesta piikistä / sitä edeltävästä montusta.

En väitä, etteivätkö tötteröt voisi tuoda lisää tehoa, mutta nuo ilmoitetut arvot ovat aivan liian hyviä vaparikoneelle, johon ei tehdä polttoaineen syötön lisäksi muita muutoksia.

Varsinkin tuo huipputehon nousu ihmetyttää, kun ruiskurunkojen halkaisija ei muutu.

Omien kokemuksien mukaan näihin harvapyttyisiin saadaan ilmaboksimodeilla lisää tehoa, käytännössä ala- ja keskialueelle. Huipputehoon tulee yleensä vain heppa-pari.

H-D:t erikseen, kun ne ovat vakiona niin kuristettuja. Nythän lähtökohtana on jo valmiiksi tehokas moottori.

Tonnisessa Suzukissa  
shaun.gif
tuli useampi heppa yläkierroksille lyhyemmillä imutorvilla. Siis säädön jälkeen, ennen en muista. Edit: Lyhyempi torvi lisää imuääniä, joten ehkä siksi vakion torvet ovat pidemmät lötköt.

1098R kävi nyt säädettävänä penkissä. En ehtinyt paljon kokeilla, mutta sen verran oli tehoa ja herkkyyttä tullut lisää että aion ennen ensi kertaa vaihtaa pikakaasun pois. Potkua oli niin paljon, että en vielä uskaltanut kiihdyttää täysillä kylmällä asfaltilla farkut jalassa. Meinasi lipsua alta vaikka luistonesto oli 4-asennossa.
Keskialueella seosta oli pitänyt laittaa 25% rikkaammalle, muuten en kysynyt enkä ole seostaulukkoa vielä katellut.
Dynoarvot ovat lähes identtiset ja käyrän muoto sama kuin Project7 nettisivuilla esitetty +13 hv käyrä. Minun pyörästä mitatut arvot olivat 186 ja 13,8 renkaalta. Vääntöä on yli 10 kg jo 4000 rpm lähtien, voiko se olla totta?
Edellismittaus eri penkissä oli 161 hv, minkä jälkeen on lisätty imutorvet ja PC. Eli taitaa yli 10 hv lisäys olla totta vaikka miten arvioi penkkien optimismia.
Tehokäyrän lukuja renkaalta:
rpm hv vääntö

4000 60 10
5000 72 10
6000 90 10
7000 115 12
8000 150 13,8
9000 170 13
10000 186 13

Back