• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Windstopperista kysymys kaulalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teveri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

teveri

New member
Olen näinä alkutalven harmaina hetkinä miettinyt jo tulevaa mopoilu kautta. Syksyllä tuppas olemaan kylmä kaulalla ja mielessä siintää jonkin sortin windstopperi. Askarruttaa sellainen asia, että kannattaako ostaa sellainen malli johon kuuluu kiinteästi myös kypärähuppu vaiko huputon malli.

Vastauksista kiitollinen kevään odottaja
062802moto_prv.gif

Itellä Rukan "täys-hupullinen" malli... ja todellaki aivan ehdoton ollu..
bowdown.gif
..ilman sitä ei olis mitään saumoja ajella nyt...
033102bebe_1_prv.gif
..saati aikasemmin syksyllä..kaulaan/niskaan ei tuu mitään vetoa ja "paksumpi" osuus jatkuu takana melkein ylös asti....pari kertaa koittanu ajaa lyhyttä matkaa ilman,mut ei pärjää....aikasemmin sitä vaan pärjäs,mut ku kokeili ni ei ollu paluuta paleluun
tounge.gif

Mulla Yokon huputon malli ja kyllä sillä pärjää hyvin. En tosin voi verrata hupullisiin malleihin kun en ole testannut. Windstopperin funktiohan on olla päästämättä viimaa läpi, joten harvemmin siellä kypärän sisällä tuulee
nixweiss.gif
Windstopper-kalvo itsessään ei kuitenkaan eristä lämpöä, joten yleensä näissä on lisäksi jokin ohut eristävä kerros.
Oikein viileillä keleillä erillinen ohut kypärähuppu ja windstopperi kaulaan on toimiva kokonaisuus. Huppu antaa samalla kaulalle ja niskaan lisälämpöä.

Itsellä on Rukan huputon malli. Pitää tuulen todella hyvin. Pukemisessa täytyy vain olla tarkempana, koska ainakin mulla on joskus niska jäänyt hieman paljaaksi eli kypärän ja kaulurin väliin on jäänyt rako. Niin ja en sitten tiedä miten tarranauhat kestävät vuosien kuluessa, ainkaan yhdessä kaudessa ei ole tullut mitään ongelmia. Itse ainakin pidän tätä mallia mielekkäämpänä, koska käytän tätä myös päällä polkupyörällä ajaessa eli paljon monikäyttöisempi kuin hupullinen malli. Kannattaa kokeilla molempia, jotta omaan käyttöön sopiva malli löytyy. 
smile_org.gif

Mä kannatan ehdottomasti sitä hupullista mallia. Mulla on kummatkin ilman huppua ja hupulla oleva. Tosi kylmällä buffy alle ja windstopperi päälle. Hupullinen ehdottomasti "helpompi" käyttää kun ei tosiaan jää sitä paljasta kohtaa koskaan niskaan.

Itselläni rukan huputon malli, ja täytyy sanoa että hupulliseen vaihtaisin vaikka heti.Se kun ei tuppaa pysymään tosta leuantietämiltä paikallaan, vaan aina valahtaa hieman alas.Ja ei johdu kireydestä, jos laittaa kireämmälle niin ei voi kääntää päätä enää.Eli hupullisen ostaisin nyt.

mulla ollu monta vuotta rukan huputon malli ja toimii loistavasti kun on vaan oikea koko niin kyllä ainakin mulla pysyy leuassa kiinni
062802jumpie_prv.gif

Löytyy sekä huputon että hupullinen. Oon käyttäny hupullista yleensä oikeen kylmällä ko siinä on sitä saumaa vähemmin ja mielestäni se yltää niskaankin vähän pidemmälle. Alkukesästä ja syksystä (myöskin joskus kesäiltoina) käyttänyt huputonta. Riittää silloin mainiosti. Buffyä yleensä keskellä kessää. Aina siinä kaulalla kyllä jotain roikkuu (enkä tarkota naisia...aina). Viima tekee tehtävänsä jopa kesällä.

Bikers'in snowind on hyvä tähän aikaan ja kelkkaillessa kun siinä liepeet on tarpeeks pitkät. Alkusyssystä riittääpi tuo ST Wind Plussakin hyvin.

t. Shoppilaiset
wink.gif

Itellä on Yokon huputon malli ja olen ollut hiton tyytyväinen. Ainut vika on , että kiinnitystarra repii kypärän pehmusteita ihan nukalle. Siihen kun keksis vielä siihen ratkaisun niin ois kyllä ihan päälikkövehje. Paitsi ei se nyt ehkä ihan hintansa väärti ole ollut (39€ kaulurista on ihan v***sti).

hommasin rukan huputtoman ja toimii tosi hyvin,ei käy veto niskaan eikä leukaan
bowdown.gif

Itselläni rukan huputon malli, ja täytyy sanoa että hupulliseen vaihtaisin vaikka heti.Se kun ei tuppaa pysymään tosta leuantietämiltä paikallaan, vaan aina valahtaa hieman alas.Ja ei johdu kireydestä, jos laittaa kireämmälle niin ei voi kääntää päätä enää.Eli hupullisen ostaisin nyt.
Itsellä myös Rukan huputon malli ja en vaihtaisi hupulliseen, koska aina otan hupun pois, mutta en kauluria. Eikä tuule leuasta tai niskasta, kun laittaa kunnolla. Leuan alla pysyy hyvin, kun vetää kypärän kiristyshihnan siitä kaulurin alta, jos on niin kylmä

....kaasua........

Mulla on myös tuo Yokon huputon malli. Toimii hyvin, mutta sama vika mistä Julmajussikin mainitsi, kiinnitystarra raapii kypärä pehmusteisiin. Onhan tuo aika hintava, mutta ei ole enää ollut kylmillä keleillä kylmä kaulaan ja niskaan.

Mulla on huputon windstopper. Se on semmoinen pään yli vedettävä malli. Puoliskolla on rukan huputon, joka laitetaan takaa tarralla kiinni. Rukka on hankalampi saada kunnolla takaa kiinni kuin windstopperi.

Kypärähuppu on sitten erikseen molemmilla. Useampi(erilainen) huppu ja yksi kauluri.

Ostin kk sitten OrgShopista BikersPit-kaulurin (28 €) joka on ilman huppua, on todella hyvä.

Rukan hupullinen malli, keväällä ja syksyllä käytössä. Yks meikän parhaita mopovermeitä, suosittelen.

Ite suunnittelin ensin huputonta mallia, mutta päädyin hupulliseen, koska se oli halvempi  
omg.gif
. Enkä ole katunut että sen valitsin, ihan ehdottomasti parempi kuin huputon

Niin, ja hupun merkki on Rukka...

meillä on molemilla finnsvala kypärä hupput jotka on tosi hyvät eikä tarvitse erikseen kaulusta,pitää tuulen tosi hyvin

Muutamat tuossa valittelivat Yokon taipumusta repiä pehmusteita. Sama vika. Ainoa keksimäni ratkaisu on vetää kypärähuppu kaulurin päälle. Silloin tarrat ei raavi kypärää. Muuten pään kääntely takeltee
crazy.gif

Tuota taipumusta lukuunottamatta olen Yokon huputtomaan tyytyväinen.

Back