• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

WP Ohjausiskarin asennusohje

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommipommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tommipommi

New member
Olin ruuvailemassa WPn ohjausiskaria paikalleen mutta jätin homman kesken koska paketissa ei ollut asennusohjetta ja sen saa VARMASTI laitettua siihen väärin.

Tää varovaisuus siksi, että edelliseen fillariin kun asensin ohjausiskarin (ja otin pari bisseä
biggrin.gif
), sain laittetua sen hengenvaarallisesti väärin.

Eli, olisko jollain ko. iskarin asennusohjetta? Kyseessä on alkuperäsen iskarin paikalle tuleva malli, GSX-R 1000 K4än Googletettu huonoin tuloksin.

Sulla on ainakin sitten competenssi kohillaan ;)

Omassa ei ollu ohjeita(K5/K6), ja vähän arpomista se kyllä oli, koska kiinnike(WP originaali kiinnike) ei ole symmetrinen, joten sen voi laittaa kahdella tavalla, jolloin toisessa tavassa pitää käyttää kiinnikkeen mukana tulevaa koroke palaa... Katso vaan että iskari tulee suoraan liikkeeseen nähden, koska jos kiinnikkeen laittaa toisein päin, ja jättää koroke palan käyttämättä silloin iskari tulee vähän vinoon, joka ei liene hyvä pidemmän päälle, vaikka pallonivelet liitokssissa onkin...

Ei siinä mun mielestä muuta ole kuin se, että muistaa kattoa, että iskarissa liittää liikerata kun vetää stongan laidasta laitaan. Eli laittaa sen liikeradan mukaisesti oikeeseen paikkaan.

K5:een kun laitoin se mun K3:n WP:n iskarin, jouduin pistämään vähän prikkaa sinne keskikiinnikkeen alle, muuten otti kiinni eikä päässy liikkumaan sen pallonivelen varassa.

Ei siinä mun mielestä muuta ole kuin se, että muistaa kattoa, että iskarissa liittää liikerata kun vetää stongan laidasta laitaan. Eli laittaa sen liikeradan mukaisesti oikeeseen paikkaan.

K5:een kun laitoin se mun K3:n WP:n iskarin, jouduin pistämään vähän prikkaa sinne keskikiinnikkeen alle, muuten otti kiinni eikä päässy liikkumaan sen pallonivelen varassa.
Riippuu hyvinpitkälle kiinnikkeestä, ainakin kahta eri mallia niitä on, tuolla WP omalla, joka on siis saman värinen kun WP uudemman sarjan iskari(violetti) niin sillä kiinnikkeellä iskarin saa hyvinkin vinoon jos laittaa väärinpäin. Kyseessä on siis tällainen kiinnike, vaikka tässä kuvassa vanha iskari onkin...

Tietenkin kaikista tärkeintä on tuo mitä tylyttäjä sano, että tanko kääntyy kumpaankin ääriasentoon, mutta sen luulis nyt tyhmempikin tajuavan ;)

Ei se välttämättä ole noin yksinkertaista.
tounge.gif
Ainakin ensimmäiset WP:n '06 iskarit tulivat sellaisina, että alakolmioon tuleva kiinnitys oli säiliönpuoleisessa päässä, eli samanlailla kuin '05 iskarissa. Säiliö vaan oli pidentynyt. Lykkäsin sen kiinni, ja kysy ihmetyttikö kun etupää ei mahtunut liikkumaan koko liikerataa, ennen kuin säiliö otti kiinni.

Soitin Koskenniemelle ja kysyin, että olenko aivan idiootti, kun en saa sitä toimimaan, mutta kyseessä oli oikeasti suunnitteluvirhe. Piti sulattaa liimat ja siirtää se akselin päässä oleva kiinnityslaakeri siihen päähän, jossa ei ole säiliötä. Oli liimojen vuoksi meinaan pikkasen tiukassa, vaikka kuinka lämmitteli. Ja kun kiinnitys täytyi vetää akselin ympäri, ei sitä viitsinyt hirveästi runnoakaan.

Nykyään ne tulevat vasenkätisinä jo valmiina.

Back