• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

xb12r moottorin etukiinnike

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bf109
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bf109

New member
Moi.
Kellään kokemuksia viimeisimmästä xb12r moottorin etukiinnikemallista? Uuden kun tilasin, tuli sen verran erilainen kuin aiemmat, että ei oikein osuneet pultinireiät kohdileen.
omg.gif

Siis tässä kumiholkki on vulkanoitu erilliseen teräs(?) holkkiin mikä on prässätty siihen alumiinirunkoon. Vulkanointi on senverran epäkeskeinen , että kun kiinnike on kannessa kiinni, ei runkoon tulevaa pulttia saa ilman väkivaltaa paikalleen. Osuu ns. reiän verran sivuun. Lisäksi keskiholkki jää alemmaksi ja näyttäisi äkkiä katsoen siltä että kiinnikeen runko taitaa osua pyörän runkoon.
Myyjä(ihan virallinen) ei ole osannut antaa asennusohjetta tms.
Jos olette moisen asentaneet, miten olette onnistuneet?
 
Ei ole kokemusta, mutta mikä ton sun kiinnikkeen osanumero on ja mikä on pyörän vuosimalli? Olin tilaamassa uutta päivitettyä etukiinnikettä numerolla L1501.02A8 tohon '03 9R:ääni, mutta jos sopivuus on tuota luokkaa niin taidan yrittää vaan keksiä jostain puslan vanhaan sitten kun on aivan pakko...
 
Mopo on XB12R vuosimallia 2004. Kiinnikkeitä on vaihdeltu jo aikoinaan takuuseen ja olivat alkuperäisen näköisiä, vaikka osanumero kuulemma vaihtuikin. Tämän uusimman version numeroa ei ole nyt antaa kun vein kiinnikkeen takaisin kauppaan selvittelyjä varten. Edellisen version numeron kyllä löydän kunhan pääsen tallille.
Olen vilkuillut uudemman Bulun etukiinnikettä, se näyttäisi olevan saman näköinen kuin se minkä sain. Tosin pyörämalli oli ihan eri. Väki kun tuntuu tykkäävän enemmän pitkistä S-malleista.
Elikkä kiinnike saattaisi olla ihan ok, mutta jos ei olekkaan ja väännän sen paikalleen, tulee asennusjälkiä niin ei sitä myyjä huoli enää takaisin. Siksi asennusohje kiinnostaa.
bawling.gif
 
Gowindwardilla ja Jon_s:llä näyttääisi olevan samanlainen kiinnike kuin minullekin tuli. Kun hemmot ovat saaneet ne paikoilleen, täytynee paremman tiedon puutteessa tehdä sama homma. Pari bissee ja silleen.
Siinä oli samalla spekulointia kiinnikkeen vaurion syistä. Olen sitä mieltä, että löystynyt vetohihna on tuo etukiinnikeen surma. Kuvassakin näkyy, että vanhanmallinen vetohihna on ihan viimeisillään. Kun hihna kuluu/löystyy pääsee moottori reuhaamaan vapaammin kiinnityksissään ja etukiinnike siitä näyttää ottavan ensimmäisenä nokkiinsa. Vaikka ei se pitkäikäinen ole muutenkaan. Tuo uusin malli näyttää tukevammalta kuin edelliset. Saas nähdä.
 
Gowindwardilla ja Jon_s:llä näyttääisi olevan samanlainen kiinnike kuin minullekin tuli. Kun hemmot ovat saaneet ne paikoilleen, täytynee paremman tiedon puutteessa tehdä sama homma. Pari bissee ja silleen.
Siinä oli samalla spekulointia kiinnikkeen vaurion syistä. Olen sitä mieltä, että löystynyt vetohihna on tuo etukiinnikeen surma. Kuvassakin näkyy, että vanhanmallinen vetohihna on ihan viimeisillään. Kun hihna kuluu/löystyy pääsee moottori reuhaamaan vapaammin kiinnityksissään ja etukiinnike siitä näyttää ottavan ensimmäisenä nokkiinsa. Vaikka ei se pitkäikäinen ole muutenkaan. Tuo uusin malli näyttää tukevammalta kuin edelliset. Saas nähdä.
Nojoo, jotkut noista isolator mounteista oli kans ihan susia, XB9SXn moottorinkiinnike edessä hajosi 1200km jälkeen, takuuseen se meni tietty.
 
Nyt on kiinnike paikallaan. Tuntuu se toimivan, vaikka kiinnikkeen runko-osa on kiinni pyörän rungossa olevissa pienenpienissä vastinkumeissa. Kuinkahan niille käy?
Samalla moottori kallistuu hieman taaksepäin. Pitänee kurkistaa
ilmanputsarin alle, ettei johtosarjat joutuneet vielä ahtaammalle kuin ennen. Ajettu on koeajoa taajamassa n. 20 km.
 
Back
Ylös