• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Xenoneita from eBay

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesuZ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JesuZ

New member
Elikkä tuossa tovin eBayta selaillessani, tuli vastaan tämmönen: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Motorcycle-H4-Xenon-HID-Conversion-Kit-6000K-SlimBallas_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35575QQ

ihZ020QQitemZ300238180070QQrdZ1QQsspagenameZWDVW" target="_blank">H4 Xenon Conversion Kit K6000</a>

Onko kukaan noita Xenoneita eBaysta tilaillut, ja millasella menestyksellä...?

Hintahaarukka tuolla toimitettuna 50 --> 150€, joten mahtaneeko tulla puuta heinää, jos Gixuun tuolta menisi kittejä tilaamaan...?

Edit: Kirotusvihet pois...

Suomestakin löytää tommosia sarjoja satasen pintaan, kantsii ehkä tsekkaa ne läpi, enneku ebaystä lähtee tilailee. --- Siis Google ja Xenon...

Älkää tilatko ainakaan Daylights-europe tai daylights.de paikasta xenoneja. Itse tilasin ison satsin ja hajonneiden kanssa takuu ei toiminut ollenkaan. Kaverin auton ballastit lähetettiin takaisin kun valot eivät oikein syttyneet tai sitten ne vaan sammui kesken ajon. Eivät olleet edes avanneet boksia kun saimme sen takaisin ja sen jälkeen eivät vastanneet enää sähköposteihinkaan.

Xenonkauppa on mun mielest ainakin aika järkihintainen.
Suosittelen.
062802jumpie_prv.gif

Ebaysta olen tilannut 2 sarjaa hintahaarukka 80-100 € auton sarjoille. Ei mitään ongelmia toimituksien kanssa.

sanoi:
1kpl Ballasti
1kpl polttimo
Asennusohjeet
1kpl Kiinnitysruuvi
Mukana myös usein moottoripyörissä tarvittava relesarja.

Tuota jos joku osaisi tyhmälle selittää, mikäs on tää "Ballasti", ja mikä mahdollinen relesarja on...?

Mitä nyt luulisin, niin Ballasti on tämä valoille jännitteen tuottava yksikkö...?
Mutta onko...?

Tuota jos joku osaisi tyhmälle selittää, mikäs on tää "Ballasti", ja mikä mahdollinen relesarja on...?

Mitä nyt luulisin, niin Ballasti on tämä valoille jännitteen tuottava yksikkö...?
Mutta onko...?
kyllä. vrt löyhästi loisteputkilapun kuristin (nykyään sekin voi olla elektroninen).

relesarja tarvitaan siksi, että yleensä jännite ajovaloille tuodaan suoraan virtalukon ja valokytkimen takaa. Xenon ottaa syttyessään moninkertaisen(en muista tarkaan mutta mitattiin joskus) virran hehkulankaan nähden joka kuluttaa sekä katkaisijan että virtalukon kärkiä.
myös jännitehäviöt ovat tällöin ongelma suuremman syttymisvirran takia.

Itse olen tuolta tilannut
http://stores.ebay.com/diane-shop
kohta kymmenisen sarjaa,eikä valittamista.
Viikon-kaksi kestää toimitus,ennenkuin on lähipostissa.
Tosiaan Dianella todella halpaa kamaa.

Takuuvaihdotkin onnistuneet...

Onko tuo sitten hyvä mainoslause, niin....
nixweiss.gif
Jaa,mitäs sulla on mennyt takuuseen.?

Itselläni&tutuilla joille olen tilannut ei ole VIELÄ ollut mitään ongelmia.

Tänään lähti tilaus tuonne diane-shop putiikkiin yhdestä H4 muunnossarjasta pyörään.

Vaikuttaakos nuo muuten jotenkin ajovalon keilaan, ja vaatiiko mahdollisesti jotakin alkup. johtojen katkomista asennuksessa...?

Tänään lähti tilaus tuonne diane-shop putiikkiin yhdestä H4 muunnossarjasta pyörään.

Vaikuttaakos nuo muuten jotenkin ajovalon keilaan, ja vaatiiko mahdollisesti jotakin alkup. johtojen katkomista asennuksessa...?
riippuu ihan umpiosta ja polttimosta. mulla teki kahdella kaasutilalla (lähi/pitkä) oleva H4 polttimo seinää vasten katsottuna ovaalin valokuvion. bad. pitkiä ei voinut käyttää valokuvion ja häikäisyn takia ollenkaan. bad bad..
liikkuvalla polttimolla en ole kokeillut - on tuossa paketissa vielä. ilmeisesti tilasit liikkuvan mallin?

hyvä että asia mietityttää etukäteen. saattaapi pikkasen tuikkia vastaantulijaa silmään jos polttimo ei sovellukaan umpiolle.

riippuu ihan umpiosta ja polttimosta. mulla teki kahdella kaasutilalla (lähi/pitkä) oleva H4 polttimo seinää vasten katsottuna ovaalin valokuvion. bad. pitkiä ei voinut käyttää valokuvion ja häikäisyn takia ollenkaan. bad bad..
liikkuvalla polttimolla en ole kokeillut - on tuossa paketissa vielä. ilmeisesti tilasit liikkuvan mallin?

hyvä että asia mietityttää etukäteen. saattaapi pikkasen tuikkia vastaantulijaa silmään jos polttimo ei sovellukaan umpiolle.
Ilmeisesti on muuttuva systeemi...
eBay tuote

Tuossa vielä setti minkä tilasin...
Eipä tässä korkealta putoa jos on sutta ja sekundaa...
Mutta sittenpähän sen näkee...

Tuskin tulee asennettua, mikäli täytyy alkuperäisiä johtoja alkaa katkomaan, varsinkin kun kyseessä on uudempi pyörä...

Parin viikon päästä sitten näkee mitä sieltä tulee...

Eipä vaikuta keilaan,lyhyillä.
Pitkillä onkin hieman sanomista,ei ole niin "täydellinen" kuvio kuin voisi parhaimmillaan olla,mutta itseäni ei ainakaan haittaa,kun on vielä H1-pitkänä.

Setissä tulee mukana myös liitin,joka kytketään vanhaan H4-kantaan,eli mopon omiin sähköihin EI tarvitse tehdä muutoksia,ja nopea palauttaa alkuperäiseksi.

Tuskin tulee asennettua, mikäli täytyy alkuperäisiä johtoja alkaa katkomaan, varsinkin kun kyseessä on uudempi pyörä...
ei tartte. kaikissa tänäpänä myytävissä sarjoissa (mitä minä olen nähnyt) on valmiit liittimet jotka kytketään suoraan ajovalon (polttimen) liittimeen. plug´n play.

ainoo homma mitä joudut tekeen on syöttöjänniteen tuonti akulta, mikäli relesarjan laitat. muista laittaa sulake väliin. pääsääntöisesti noi toimii ilman relettäkin, mutta homma kannattaa tehdä saman tien kunnolla.

ihan mielenkiinnosta.. jos viittit, niin aja pyörä seinän eteen ja nappaa kuva valokuviosta ennen ja jälkeen asennuksen.

ei tartte. kaikissa tänäpänä myytävissä sarjoissa (mitä minä olen nähnyt) on valmiit liittimet jotka kytketään suoraan ajovalon (polttimen) liittimeen. plug´n play.

ainoo homma mitä joudut tekeen on syöttöjänniteen tuonti akulta, mikäli relesarjan laitat. muista laittaa sulake väliin. pääsääntöisesti noi toimii ilman relettäkin, mutta homma kannattaa tehdä saman tien kunnolla.

ihan mielenkiinnosta.. jos viittit, niin aja pyörä seinän eteen ja nappaa kuva valokuviosta ennen ja jälkeen asennuksen.
Kyllähän tuon kuvan voin näpätä...
Jahka tulevat perille...

Onko etäisyydellä miten paljon merkitystä... Tuskin ihan pilkkopimeestä seinästä saan kuvaa, mutta katsotaan....

Onko tuo relesarja miten pakollinen väkerrys, kun tahtoo ruveta sitten menemään sellaisiksi viriviri jutuiksi, jotka sinäänsä kyllä toimii, mutta mitenkäs vesikelit/pyörän pesu...
Ettei tule tuo vedenpitävyys ongelmaksi...?

Back