xenonien asennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wipu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wipu

New member
Mihin olette saaneet ballastit mahtumaan (vm2001 XX) ?

ps. kuva olis kiva

blush.gif

Moro,

paikka on ahdas, siis lue törkeen ahdas, mutta omassani sain ballasitit (normikokoiset) sovitettua yläkatteen sisäpuolelle, ajovaloumpion molemmille puolille.
Kohtalaisesti pystyi sovitteleen, kun otti vaan yläkatteen irti sekä pleksin, niin pleksin paikalta pystyi tsiigaileen kunka ballasit asettui.
Kiinan-Xenonien alkuperäiset telineet ruuvasin ajovaloumpion ylimpien kiinnitysruuvien alle ja parantelin hiukan ballastien pysyvyyttä telineissään.
Nippanappa sopivat, molemminpuolin umpiota, mutta mielestäni oli paras paikka ballasteille, vaikka sovitus aikaa vaatikin.
Ainoa miinus on, että kuluneen ajokauden aikana, pari kertaa käynnistyksen jälkeen, nopeusmittarin näyttö oli pimeänä. Ongelma katosi, kun sammutti pyörän ja käynnisti uudelleen.
Ja asennuskohteena oli 2001-mallin XX.

tungin ite sinne yläsivukatteen ja ilmanottoputken väliin. aika tiukka paikka.

eikä ole ollu ongelmia mittarin nollautumisen kans. xx 07.

Itse laitoin kiinni mittaristoon (sen taakse) kakspuolisella teipillä kiinni, tosin mulla oli kaikki katteet jo sopivasti irti pyörästä niin oli mukavan väljää sovitella.
biggrin.gif
Jäi sopivasti ballasti puristuksiin mittariston ja sen yläkehikon putkien väliin kun mittariston mutterit kiristi..

Kokemuksia ei ole mitä tekee mittarin kanssa kun pitää kevääseen odottaa että pääsee kokeilemaan ajossa. Siirtää sitten muualle jos jotain päänsärkyä aiheuttaa

Mulla 2007 XX nollasi digimittarin tripin ja kellon toisinaan kun pisti virrat päälle.
nixweiss.gif

Ongelma poistui vasta kun siirsin ballasti-polttimo väliset suurjännite johdot kauvemmaksi mittaristosta.
Ballasti oli koko ajan Ram putken ja rungon välissä.

Haulla löytyy XX xenoneihin juttua vaikka kuinka mutta kerran vielä...

Kun sinulla on se kiinalainen H7 xenon polttimo kädessä niin kohta kysyt miten XX:ssä oleva musta polttimonsovitin käy paikoilleen.

Ei mitenkään vaan joutuu adapterin sorvailuhommiin...

Ihan kun umpio olisi alunperin jollekkin muulle polttimolle ja se H7 on tuollaisella sovittimella paikoillaan.

Saa sen xenon polttimon pysymään paikoillaan vaikka käyttämällä sopivaa rinkulatiivistettä, että saa sen klipsin puristamaan polttimon paikalleen tiiviisti.

HROF ja samat asiat jo mietittynä.

En kyllä suosittele rikkomaan ainoata jos ei ole toista varalla.

No tuo adapteri esim. rykköseen maksaa $4.70, toki Suomessa vähän enemmän.

Tuolla menetelmällä myöskään umpio ei ole enää tiivis.  
nixweiss.gif

Ei ole, mutta saahan sen tiiviiksi esim. silikonilla.

Minun mallissa on tuo tötsä jonka päälle takana oleva suojakumi tiivistyy kuten alkuperäiseen.

Onko se tiivis myös siitä polttimoon ja sun adapterin välistä?

Back