xj 600 -93 ongelmat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cllint
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Cllint

New member
Viime kesänä pyörä röpötteli pienillä kieroksilla, kävi rikkaalla ja ei oikein jaksanut vääntää 6-vaihteella.

Avasin n. kk sitten kaasarit, jotka olivat täynnä mömmöä. Paljastui myös, että oikean reunimmaisen kaasuttimen kalvo oli haljennut.

Nyt on kaasarit puhdistettu sekä uusi kalvo vaihdettu, mutta ongelmana on että pyörä ei lähde käyntiin. Kaikki pitäsi olla ok kaasareiden suhteen, mutta ei.
veryangry.gif


Oisko kellään tipsejä?
 
Onko pyörässä alipainehana? Jos on, niin muista kääntää hana pri-asentoon ja antaa olla vähän aikaa ennen käynnistystä niin kaasarit saavat bensaa.
 
Mulla oli xj600s -92 useamman vuoden ja se toimi pääasiassa ongelmitta vaikka ei enää uutuudenjäykkä ollutkaan..mutta joskus minullekkin tuli käynnistysvaikeuksia ja pyörä sammui myös kesken ajon.Tutkittuani asiaa vika löytyi bensan syötöstä,minulla pyörä teki tankkiin alipainetta jonka takia bensa ei liikkunut tankista eteenpäin.Ongelma löytyi tankin korkista,siinä on sellainen paineenpäästö reikä ja mekanismi joka liikkuu edestakaisin..reikä oli tukossa ja korkin mekanismi oli jumissa,putsasin ja voitelin paikat ja pyörä toimi taas moitteettomasti.
Tietysti jos kaasarit on täynnä paskaa niin sitä voi tietysti olla myös tankissa,vaihda bensat ja tulpat jos vaihdosta on jo aikaa.Mulla oli joka kevät se bensan vaihto ruljanssi koska en tiennyt silloin mistään stabilointiaineista ja xj ei tykännyt siitä talven yli tankissa velloneesta bensasta.Kun uudet bensat sai tankkiin niin se lähti poikkeuksetta käyntiin.Mulla pyörä talvehti kylmässä tallissa.
 
yritäppä paineella "työntää" pensaa kaasareihin, itsellä teki saman ongelman kun putsasin kaasarit ekan kerran, eli pensa ei virtaa omalla painolla kaasareihin vaan jossain on tukos, eli ota esim iso ruisku, siis semmoinen millä lääkäri pistää ja "työnnä" pensaa kaasareihin, siitä hanan juuresta on paras työntää, sitten kun ei mene enää niin kokeile käyntiin.
 
Kiitti hyvistä vinkeistä. Niitä ei ole ikinä liikkaa. Viikonloppuna harjoitukset jatkuu. Kelitkin näyttäisivät suosiollisilta.
cool.gif
 
Lähti jammu käyntiin.
062802jumpie_prv.gif
Vaihdoin tulpat ja bensat. Lisäksi ruuttasin bensaa suoraan pyttyihin.

Kiitti!
 
Hyvä että lähti tulille, sen verran voisin neuvvoa että kannattaa täyttää kaasuttimet bensalla kun ne on laittanut paikoilleen ton ikäsessä xj alipaine pensapumppu ja saa sahata todella kauan ennenkuin nostaa pensaa kaasareille, sama homma jos bensa loppuu ja ajaa kaasarit aivan kuivax nii ei riittä pelkä bensa tarvitaan myös apuvirtaa sahamaan kone käyntiin tai tankki vex ja kaasuttimien täyttö.
 
Aikanaan tuli ajettua Diversionin "päätankki" tyhjäksi. Alkoi nykimään 100 vauhdissa, enkä käsikopelolla saanut varatankille käännettyä...sammui sitten tien laitaan. Käänsin sitten hanan varatankille ja aloin sahaamaan mopoa käyntiin.

Ei ollut muuten kovin helppo operaatio... Aloin jo mielessäni soitella lähimpään korjaamoon, kun ei meinannut millään startata. Istuskeltuani sitten siinä tienlaidassa päätin kokeilla vielä kerran, ja sitten se starttasi. Siinä tosiaan kannattaa odotella aika kauen että bensa kerkiää laskeutumaan kaasareihin!
 
Remontin jälkeen käyntiin: Kukkasumuttimella bensaa imupuolelle startatessa ja vielä sittenkin kun lähtee tulille. Ei tarvitse seikkailla alipainehanan kanssa. Kaikissa pyörissä ei ole hanan pri-asentoa. Säästyy  pienen akun ampereita ja kirotili ei kasva liikaa!
 
Back
Ylös