Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
XJCD (eli manuaalit ja ihan vit*sti kaikkee muuta siinä ohella) tilattavissa täältä hintaan 10$. Eli järjettömän halpa. Tuo alimmainen osoite eli D. Verhey on se johon otetaan yhteyttä.kiitos maximx varsin kattavista tiedoista! tuntuu olevan kestävän prätkän maineessa,vielä jos löytyis owners manual joltain tai jostain, kaverini olis tosi happy!![]()
Nestejäähdytteisessä, joka kulkee nimellä Maxim X on alkerta sama, mutta sylinteristä ylöspäin on sama kuin FZ. Eli 20 venttiiliä ja nestejäähdytys. Heppoja 86.Täällä myös ko. mallin ylpeä omistaja. 700 Maximia on kahta mallia. Ilma- ja nestejäähdytetty. Ilmajäähdytteisessä on pomminvarma XJ:n peruskone, heppoja 74. Nestejäähdytteisessä, joka kulkee nimellä Maxim X on alkerta sama, mutta sylinteristä ylöspäin on sama kuin FZ. Eli 20 venttiiliä ja nestejäähdytys. Heppoja 86. Nestejäähdytetty malli kiihtyy 0-100 n 3.2 sek (teoriassa ainakin) ja kun kartaani on niin ei hirveesti tunge nokkaa ylös. Ajettavuus lienee hyvä. Sen tarkemmin en osaa sanoa kun en ole muilla ajanut. Enkä aja![]()
![]()
Ilmajäähdytteiset yleensä suomipyöriä ja nestejäähdytteiset tuotu ameriikasta. Kanadasta saa samaa pyörää 750 kuutioisena (neste). Pyöräthän ovat siis oikeesti 85-86 rakennettu. XJ 700 S ja XJ 700 XS ovat 85 ja XJ 700 N ja XJ 700 XN ovat 86 valmistettuja. Eipä taida olla muuta eroa kuin jalkatapit ja syttypyörän merkinnät.
Omallani on ajettu vähän päältä 40000 mailia ja suurin ongelma mitä tähän asti on ollut niin on sytkäboksin hajoaminen. Sinänsä helppo osa vaihtaa, diagnoosi oli vain niin pirun vaikiaa. Toinen mikä aiheutti ikävyyksiä oli sytytyspuolat. Halkeilevat vanhetessaan ja ruostuvat - taitaa tosin olla kaikkien tuon ikäisten ongelma (hitatchin puolat). Helppo nekin vaihtaa. Accelin tai Dynan puolat käypi.
Varaosia saa kohtuullisen hyvin, varsinkin tuohon yleisempään ilmajäähdytteiseen. Paitsi jotain koristemuoveja ym. ei enää valmistettane.
Pari artikkelia vuodelta 1985 täällä.