Näköjään Yammun suositukset on 90-luvulla samanlaisia kuin 80-luvullakin. Tuossa Hypoid Gear Oil (GL-4) on itsessään eräänlainen epälogiikka, kun yleisesti GL-5 on "hypoidiöljyn" luokitus eikä GL-4. GL-5:ssa on näistä siis enemmän lisäaineistusta ja sen käytöstä tuskin millään voisi haittaa olla.
Mutta eiköhän se tuossa GL-4:lläkin toimi, kun valmistaja niin sanoo. Autoissahan GL-4:ää käytetään tyypillisesti etuvetoisten autojen vaihteistoissa, joissa sama öljy voitelee sekä vaihteiston että sen sinne sisään rakennetun vetopyörästön. GL-5:sta taas käytetään tyypillisesti takavetoisten autojen vetopyörästöissä.
Täyttö menee parhaiten sen mukaan, että täyttää siihen täyttötulpan yläreunaan asti eli sitä ei tarvinne sen enempää mamman keittiömitalla mitata.
Keulaöljyjen vaihtoon lienee kaksi menetelmää eli hyvä ja huono. Hyvässä ja työläämmässä otetaan pumput irti, jolloin kaiken vanhan öljyn saa ulos ja saa huuhdeltuakin ne harmaat liemet pois ja saa mitattua öljypinnat. Tässä menetelmässä ei taaskaan tarvita mamman keittiömittaa mutta tavallista mittaa (esim. kapea viivoitin) kyllä. Lisäksi tietysti pitää purkaa kaikki pois (jarrusatulat, etukiekko, lokari, stongat) ja sitten kilmioista auki ja pumput irti. Ennen alakolmion löysäämistä kannattaa löysätä ylätulppa, jota ei kannata ampua jousivoimalla kattoon, nenään tai silmään.
Huonossa mutta helpossa valutellaan öljyt tyhjennystulpasta ulos, arvellaan minkä verran sieltä nyt tuli ulos (likaista tavaraa jää aina hiukan sinne), kaadetaan valmistajan antama ml-määrä mamman keittiömitalla mitattuna sinne.
Tuonikäiseen Yamaha on jo saattanut antaa öljymäärän pintamittanakin. Ainakin Wilbersin katalogi sanoo, että 94-95-mallille pinta olisi 170 mm (viskositeetti 10) ja 96-03 pinta olisi 150 mm (viskositeetti 15). Tuskinpa tuossakaan se keula kovin jämäkkä on vakiona, joten myös yhtä pykälää jäykempää öljyä ehkä voisi kokeilla. 80-luvun XJ:lle ainakin teki terää.
E