MaximX
New member
Heihei. (Pyörä tosin on XJ 700 Maxim X, muutta nuo syttypyörät ovat samanlaiset/kaltaiset.)
Per**le kun ei pyörä toimi. On laiska ja röpöttää ja paukkuu. Ei tosin kolise. Kävin Bike Worldissa mittauttamassa seokset ja on niin perkeleen rikkaalla. Syssyllä oli vielä kunnossa. Talvella vaihdoin puolat ja säädin venttiilit. Ajoitusmerkit on kohdallaan eli nokka-akseleiden luulisi olevan kohdallaan. Eli ajoitusmerkit löytyy nokka-akseleista ja syttypyörästä. Tästä sitten pääsee kysymykseen että voiko syttypyörän asentoa muuttaa, jos vaikka tahtoo sytytystä aikaisemmaksi? Tällöinhän ajastusmerkit eivät enää pidä paikkaansa ja nokka akseli heittää.
Pyörä nääs oli viime kesänä Reimannilla Salossa säädettävänä ja jotenkin on nyt tullut semmonen olo että mies olisi säätänyt sytytystä eli kääntänyt syttypyörää unohtaen mainita asiasta.
Onko tämä siis mahdollista, vai onko syttypyörässä jonkunlaiset kiilat tai vast. jotka estävät em. toimituksen.
Hain yläkuolokohdan ihan manuaalisestikin meisseliä hyäksikäyttäen, mutta se yk-on tällä tekniikalla testattuna jokseenkin häilyvä.
Toinen asia. Voiko seoksen rikkaus johtua bensan tasosta kaasareissa. Ts. liian korkealla. Kun en vielä tajunnut niitä tarkastaa. Siis neulat saattavat olla jumeksissa talven jäjiltä tai vast. Muuten kaasari on putsattu. Ja tulpat vaihdettu. Ja uutta penssiiniä laitettu.
Per**le kun ei pyörä toimi. On laiska ja röpöttää ja paukkuu. Ei tosin kolise. Kävin Bike Worldissa mittauttamassa seokset ja on niin perkeleen rikkaalla. Syssyllä oli vielä kunnossa. Talvella vaihdoin puolat ja säädin venttiilit. Ajoitusmerkit on kohdallaan eli nokka-akseleiden luulisi olevan kohdallaan. Eli ajoitusmerkit löytyy nokka-akseleista ja syttypyörästä. Tästä sitten pääsee kysymykseen että voiko syttypyörän asentoa muuttaa, jos vaikka tahtoo sytytystä aikaisemmaksi? Tällöinhän ajastusmerkit eivät enää pidä paikkaansa ja nokka akseli heittää.
Pyörä nääs oli viime kesänä Reimannilla Salossa säädettävänä ja jotenkin on nyt tullut semmonen olo että mies olisi säätänyt sytytystä eli kääntänyt syttypyörää unohtaen mainita asiasta.
Onko tämä siis mahdollista, vai onko syttypyörässä jonkunlaiset kiilat tai vast. jotka estävät em. toimituksen.
Hain yläkuolokohdan ihan manuaalisestikin meisseliä hyäksikäyttäen, mutta se yk-on tällä tekniikalla testattuna jokseenkin häilyvä.
Toinen asia. Voiko seoksen rikkaus johtua bensan tasosta kaasareissa. Ts. liian korkealla. Kun en vielä tajunnut niitä tarkastaa. Siis neulat saattavat olla jumeksissa talven jäjiltä tai vast. Muuten kaasari on putsattu. Ja tulpat vaihdettu. Ja uutta penssiiniä laitettu.