Xjr:n renkaat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pptalo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pptalo

New member
062802moto_prv.gif
Vakiot 120/70-17 ja 180/55-17 tekisi mieli vähän kasvattaa leveyttä tupaa ainakin netissä olevat ME Z4 luetttelot loppuvan juuri kyseisiin kokoihin? mitähän rengasta kannattaisi ajatella vai unohtaa koko juttu? ajattelin eteen 130 ja taakse 200 leveitä kumeja.
 
No taakse jos meinaat 200:sta niin luulempa että tällöin pitää jo alkaa vannettakin läskintään... Korjatkaa jos oon ihan metässä. Vielä 190 menee ihan suht OK normaalille 180 tarkotetulle rinkulalle mut meneekö 200:nen jo yli?
omg.gif
 
Aikanaan vaihdoin Thunderaceen 180:n tilalle 190:n ja totesin,että renkaan todellinen leveys ei kasvanu kun muutaman millin.Lisäksi renkaasta tuli mielestäni ruman näköinen liian kapeella vanteella ja ajo-ominaisuudetkaan ei siitä parantunu pyörän ollessa huomattavasti kankeampi kun kapeammalla kumilla.200:n on mielestäni ehdottomasti liian leveä 5,5 tuuman vanteelle.Eli ei muuta kun leveämpää vannetta kehiin ja siihen 190 tai 200,mutta se voi poikia taas ketjulinjan muutokset yms....
bawling.gif
 
062802moto_prv.gif
 Eli näyttää pahasti siltä että joutuu laittaa vakio kokoiset renkaat  
bawling.gif
 kun taitaa olla 1300:kin sama rengas koko=paha löytää leveämpiä vanteita. Mites muuten toi etupyörä? onko 70 sarjalainenkin yhtä tarkka vanteen leveydestä?
 
062802moto_prv.gif
Levee on makeen näköinen mutta kyllä inssi on suunnitellut tietyn kokoiset pyörät mopoosi.......

Ainakaan ei ajotuntuma parene vaan ainoastaan ulkonäkö
biggrin.gif
 
Alkuun (ainakin -95) nois oli 130 edessä ja takana 170, mutta tehdas kai kokemusten myötä laitto eteen kapeamman. Takakummi kai levennettiin sitten muista syistä, en tiijä. Ite laitoin viime kesänä 190 taakke, ei se ajossa ole ollenkaan niin hyvä kuin 180 tai vaikka 170, joka oli ennen tossa -95:sessa. Uudemmissahan on tehtaalta 180:nen takis.

Kyllähän ne sanoo että 190 ja 200 pitäs olla 6 tuumanen vanne, ja jotkut on kai rustailleetkin, ehkä R-1:sistä tms. (totakaan en tarkkaan muista, kumma kun ei muista mitään nykyään, toivottavasti en oo unehtannu miten mopolla ajetaan kun kevät tosta koittaa...)
ghostface.gif
 
Ite äimäilin saman asian parissa syksyllä, kun alko olla slicksit vaihtokunnossa. Kovasti oli ajatuksissa läskimpää takanakkia laittaa, mutta luovuin ajatuksesta kysymyksiini saamieni neuvojen jälkeen.

Ensinnäkin se isompi nakki ei tosiaan istu liian pienelle vanteelle, niin kun pitäs ja jää hieman "väärän muotoiseksi". Käsittääkseni kyllä vähän sama ongelma on vastassa vaikka laittas isomman vanteen ja sille leveemmän kumin. Ne alkuperäiset rengaskoot kun toimii ajogeometrian (vai mikä v***tu se sana on) kannalta optimaalisesti niin kuin kccot aiemmin tuumikin.

Korjatkaa jos olen väärässä.
 
062802moto_prv.gif
Okei laitetaan sitten alkuperäisen kokoiset. Kiitoksia vastauksista. Olin syksyllä kyllä varma että leveämpää pistetään alle, mutta olkoon.

PS: Hyvää tätä vuotta

PPS: Tulis jo KESÄ
 
062802moto_prv.gif
Eturengas vaihdettu vieläpä saman merkkinen kuin vanha Me z4. Hintaeroa eri liikkeiden kesken ihan mukavasti 135 - 180 euroa. päällelaitettuna ja tasapainotettuna.
 
Joutuiskohan kovasti puuhailemaan, jos istuttais ton xjr:n vanteen FJ:hin? (150/16-> 180/17)
buttrock.gif

Etuvannettahan saa nuoremmasta jo muutenkin 17- tuumaisena.
 
Back
Ylös