• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XT660x kokemuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xterror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

xterror

New member
Dodii ettäs kayttökokemuksia näistä tuoreista tuttavuuksista ajattelin kysäistä (on kai näitä muillakin kun mulla?). Omalla äksällä on nyt kurvattu vasta 2tkm, mutta tuntuu jo omalta. Ruttuakin riittää aika mukavasti normiajoihin ja miksei vähän myös pienimuotoiseen rälläämiseenkin. Ja mutkäpätkät menee kuin ittekseen, ainakin kun vertaa vanhaan kusiais fatseriin. Ja eiku kokemukset pöytään tänks.
sport05.gif
 
No mitä itse pidät pyörästä?

On vähän näet itsellä kiinnostus kasvanut noita motoja kohtaan ja tuo yammu näyttäisi ihan hyvältä rakentelun kohteelta...
 
Kyyläsin jammucenterissä tota xt660, näytti kyllä perkeleen hienolta. Ruisku ja kaikki
smile_org.gif
Pitää käydä joku päivä koe-ajaa..

ainut vaan että se painaa enemmän kuivana ku mun 750 dr moto ajokunnossa tankki täynnä.
sad_orig.gif
 
Joo hyvä pyörä, ainakin mulle(187cm/110kg) sopii kuin nakutettu, eikä ole edes ollut mitään vikoja. Ruisku aiheutti alussa vähän nykimistä, mutta korjaantui Xt660.com:in säätöohjeilla. Kannattaa käydä kattomassa toi sivut jos xt kiinnostaa. Laitoin tuossa eilen leovincen putket tilaukseen jotta sais vähän asiallisempaa tuhinaa ulos motista, saas nähdä miten käy. Ja painaahan se enemmän kun noi ihan oikeat motot, mutta silti sillä pystyy motoilemaan ihan kivasti sekä ajamaan pitempääkin matkaa ilman persevoimistelua.
 
Paljonko mahtaa kuluttaa matka-ajossa ja kaupunki revittelyssä? Tuntus että yksi mukinen ruisku ei paljoa bensaa tarvi...
nixweiss.gif
 
Kyllä se kuluttaa siinä missä muutkin elikkä sisäänajo vaiheessa meni siinä 4l satkulle, mutta nyt kun on päässy vähän jo niivittämään niin soppaa menee sellainen 5-5.5l/100km seka(30%maantie,70%kaupunki)ajossa, maantiellä ei paljon vähempää. Jotenkin itsellä oli myös mielessä ennen kun tän ostin että tää on sellanen pisaralla pisimmälle värkki, mutta kai se katteettomuus lisää reippaasti kulutusta ainakin kovemmissa vauhdeissa. Ja tietysti se että eihän tälläisellä mopolla voi ajaa revittämättä(itsehillintä kysymys?).
 
Jaa kokemuksia? Kävin koeajamassa. Tuntui ihan yhtä painavalta kuin mun silloinen krossistongainen riisuttu fzs600. Mutkateillä oli ihan yhtä kiva mutta teho loppui kesken. Eli jäi vaihtamatta kun tuntui ettei se kuitenkaan oo kokonaisuudessaan fasua kivampi.

Menin sitten tota mun nykyistä kokeilemaan ja oli ihan eri meininki. Tehoa siitäkin uupui fasuun verrattuna, mutta oli muuten paaaaljon köykäisempi viedä ja helkkarin hauska vekotin muutenkin.

Mut mun mielestä se XT oli aika lailla sama asia kuin ER-5 krossistongalla..
 
Eihän se paino nyt ihan kaikkea kuitenkaan meinaa, moto on aina moto.
biggrin.gif


Kapeempi,ajoasento, jousitus,maavara, kääntösäde, ketteryys, ym. ym. vaikka johonki katuvehkeeseen iskis minkä stongan ei se ole ikinä yhtä ketterä kuin vaikka joku painavempi moto.

Toi kapeuskin on tavallaan keveyttä, mut helvetin tärkeä että on kapea.
smile_org.gif
 
Jassoo, mullakin oli fzs600 krossitangolla mutta ei se tuntunut läheskään yhtä kivalta kun toi xt. Xt:llä saa ajaa samat mutkat lähes puolet kovampaa kuin fasulla. Mutta tottakai mielipiteitä on yhtämonta kuin on ajajia. Btw. tulipa tuossa kokeiltua wr400 motoa joka painaa varmaan puolet xt:n painosta, niin tuntui kuin olisi ajanut viritetyllä soliferilla, jotenkin mun mielestä katupyörässä pitää olla enemmän massaa kuin monttukoneessa. Tietysti jollekkin hernekepille 130kg märkäpaino on tärkeä että jaksaa pitää mopedia pystyssä
biggrin.gif
 
Ehkä kommenttini nyt oli hivenen kärjistetty, mutta oli siinä totuuttakin päässyt lirahtamaan joukkoon.

Mutkanopeuksissa en XT:n ja FZS:n välillä huomannut mitään eroa, ehkä toisaalta XT:llä keskittyi niihin paremmin kun ei voi kaasulla suorilla korvata sitä minkä mutkissa menettää.

Kapeampikin se oli kyllä, mutta en kokenut sitä pyörää mitenkään omistushaluja herättävänä, en ainakaan sen enempää kuin sitä Fasuakaan (joka alkuinnostuksen jälkeen oli aika Corolla)

Viritetystä soliferista sen verran, että kun eka kerran tuli tuota nykyistä pärrääni ajettua, niin ensi fiilis oli just se, että viritetyllä mopollahan tässä ajellaan. Se jäi jotenkin kiehtomaan.

Xt on varmasti ihan hyvä pyörä, ja varmaan parempi maantiellä kuin tuo oma, satulakin oli miljoona kertaa mukavampi. Silti mulla painoi enemmän se käsittelyn helppous, eli just se "viritetty mopo" -fiilis.
 
Halloota, olenko mä tosiaan tämän mestan ainoa jolla on tuolainen jaamaha tallissaan? No siispä asiaan, tänään tuli asennettua lepa vinsen x3 pöntöt paikalleen, ja AIAI sitä ihanata höpinää mitä nyt kuuluu jopa niillä fim hyväksytyillä päätypaloilla. Ja sitten poistin sen ais systeemin joka pumppaa ilmaa pakoventtiiliin taakse, teki melkoisen hyvää alaväännölle. Ainiin ja vielä joutessani vaihdoin pykälää pienemmän eturattaan(14), niin parani eturenkaan kulutuskestävyys entisestään kun se ei enää paljoa tapaa maahan parilla ekalla vaihteella kiihdytettäessä.
biggrin.gif
Nyt ei toivottavasti tarvitte enempää rassailla, vaan voi ajokauden loppuun päästellä tämmöisenään. Ihmetellään sitten talvella pieniä kosmeettisia muutoksia mopoon. Ja eiku
062802moto_prv.gif
 
Kävin polkemassa tuota tuolla Y-centerissä ja vaikutti oikein mukavalta, jopa vähän mopomaisen kevyeltä vietävältä
tounge.gif
ainakin tuo ST4s jälkeen...

Jotenkin tuntuu, että voi pyörä ensi kaudeksi vaihtua...
 
Sen verran vielä lisäystä, että jousitusta tarvitsisi ainakin etupäässä parantaa, ennen vakavempaa ajoa...kun oli vähän löysän puoleinen.

Niin ja ääni oli Duken jälkeen ihan liian hiljainen
biggrin.gif
 
hitusen on vanha topic mutta en uutta jaksanut alkaa väkertämään joten kertokaapas nyt xt660 omistajat että mitä ootte pyörästä tykännyt? on tullut jo "vähän" (lue: vuosia) aikaa mietittyä uuden moton hommaamista ja oon pyöritellyt mielessäni hetken tuota xt660. tuli se kerran koeajettua mutta siitä on jo sen verran aikaa että uus ajo olis varmaan paikallaan.

mutta nyt asiaan, jos tuon menen ostamaan niin meneekö rahat kankkulan kaivoon, eli saanko rahoilleni vastineeksi runsaasti ajamisen hauskuutta/nautintoa? ajelut olis lähinnä tuolla maantie puolella/mutkapätkää, mutta vois sitä joskus jonnekkin radalle eksyä kokeilemaan, vai kannattaako se unohtaa pyörän suuren painon ansiosta vai onko se vaan kuskista kiinni miten siellä pärjää?

tottakai tuota pyörää pitää saada kevennettyä putkiston vaihdolla ym turhien hilkkeiden poistamisella vai keventyykö se sittenkään normaalimmalle tasolla? vai ostanko suoraan sitten kunnon moton tyyliin kotarin 640 lc4 niin ei tarvitse noita asioita miettiä ja voi keskittyä vaan siihen ajamiseen, eikä pyörän ulkonäön/keveyden fiksaamiseen? koska tuo kotari on toinen vaihtoehto.
 
Halloota, olenko mä tosiaan tämän mestan ainoa jolla on tuolainen jaamaha tallissaan? No siispä asiaan, tänään tuli asennettua lepa vinsen x3 pöntöt paikalleen, ja AIAI sitä ihanata höpinää mitä nyt kuuluu jopa niillä fim hyväksytyillä päätypaloilla. Ja sitten poistin sen ais systeemin joka pumppaa ilmaa pakoventtiiliin taakse, teki melkoisen hyvää alaväännölle. Ainiin ja vielä joutessani vaihdoin pykälää pienemmän eturattaan(14), niin parani eturenkaan kulutuskestävyys entisestään kun se ei enää paljoa tapaa maahan parilla ekalla vaihteella kiihdytettäessä.  
biggrin.gif
Nyt ei toivottavasti tarvitte enempää rassailla, vaan voi ajokauden loppuun päästellä tämmöisenään. Ihmetellään sitten talvella pieniä kosmeettisia muutoksia mopoon. Ja eiku
062802moto_prv.gif
MOE!

Mulla on toi jammu-04 ja olisin kysellyt noista putkista että mistä tilasit ja oliko paljo hintaa?? ja mistä sait ohjeet "ais" systeemin poistoon? Ajokokemusta ei vielä ole kun tuli syksyllä hommattua...
sport05.gif
 
Pistäkääs vähän tuoreenpaa kokemusta kyseisestä pyörästä!
Kova hinku olisi tuommoseen vaihtaa.
 
Pistäkääs vähän tuoreenpaa kokemusta kyseisestä pyörästä!
Kova hinku olisi tuommoseen vaihtaa.
Itse hankin elokuussa uuden ja mitä nyt ehdin sisäänajaa, niin ihan hauska mopo omasta mielestäni, ja ennen kaikkea ei tarvi olla jatkuvasti huoltamassa. Nyt odottais LeoVincen hormit asennusta, niin saa vähän äänimaailmaa paremmaksi (toivottavasti).
Toisaalta saattais kyllä olla iso kyykky hakusessa jo ens kesäksi, kun kaikkea pitää kokeilla...
smile_org.gif
 
Itse ostin kyseisen pyörän viime kesänä. Ei ole pahaa sanaa sanottavana! Tankki mukavan iso, pääsee pidempiäkin siirtymiä. Myös ajoasento sopivan rento, ei paikat puudu. Yksi vähän isompi viikonloppureissu tuli tehtyä (1200km). Hyvin sujui sekin. Tänne myös leovincet tulossa talven aikana. Powercommander on myös asennettu hommattu ja asennettu. Ensi keväällä sitten pyörää penkkiin ja säätöihin.
 
Kuinkas sujuu ajelu soralla? Ittellä olis tarkoitus tommonen hommata ja panna alle hieman karkeenpi kuvioiset nakit! Asfaltilla kun ei niin kamalasti kiinnosta ajaa..
biggrin.gif

Autolla sitä näkee tarpeeksi.

Muutenkin olis kiva taittaa kalareissut pärrällä ja mennä vähän huononpaakin tietä..
 
Back
Ylös