• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX analyysejä?

adrenaliini

Tunnus suljettu
Onko kellään mittaustuloksia/kokemuksia commanderin ja slipareitten vaihdon vaikutuksista XX.n tehoihin/käyriin? Vaikutuksia käyttäytymiseen? On tulossa akran sliparit ja commanderi,ja hyvät kuten huonotkin asiat ovat tervetulleita
bowdown.gif
Tack so much. Siis ruiskukoneeseen.

eikö kannattaisi miettiä täysputkiston hankkimista?
itelle tuli halvemmaksi laittaa akran täysputki kun että olis laittanu akran sliparit

tässä hinta esimerkki
AKRAPOVIC CBR 1100 XX COMPLETE EXHAUST SYSTEM CARBON 975.00€

AKRAPOVIC CBR 1100 XX COMPLETE EXHAUST SYSTEM TITANIUM 975.00€

AKRAPOVIC X11 , 99-03 CBR 1100 XX , 99-05 SLIP-ON SYSTEM FULL TITANIUM MUFF SLIP-ON TITANIUM 1325.00€

ja kyllä suosittelen pyörän käyttäytyminen muuttuu aika paljon
vastaa kaasuun paremmin ja vetää paremmin heti alhaalta

Onkos Akra kovakin mölytoosa?

Itte pitäis kans commanderia ja putkistoa ostaa.
Olen kattellu Yoshimuran RS3-race/CARBON tai Akrapovic Supersport Carbon.
Serkku tosin suositteli ostamaan Micron Delta + Titanium satsin.
Tiedä sitte oikee mikä kannattais.

Itelle laitatin viime kesänä ekassa huollossa just akran hiilarisliparit ja commanderin+K&N suodatin, kyl muuttu aikas paljon käytös ihan perusajeluissa ja tais siihen joku reilut 10 pollea tulla lisääkin ja käyrät tasottu huomattavasti. Eikä se niin kova ääninen toi akra oo mut aikas kallis pakettihan toi oli joku 1450 euroa asennuksineen ja penkkiajoineen+säätöineen.
smile_org.gif

tuo akra carbon mallina ei ole mölytoosa
mulla on toisena pönttönä yoshimura rs3 alu pönttö ja siitä lähtee kyllä melkoset mölyt.

Suosittelen tuota koko putkiston vaihtamista. Vaihdatin omaan kulkuneuvoon toissa kesänä koko putkiston. Ensiksi ajattelin mennä pelkällä sliparin vaihdolla, mutta kun tuttu näytti miltä se orggis putkiston alkupää näyttää, niin meni koko keksintö vaihtoon

orggis pakosarja

Eli kun tarkkaan katsoo, niin sisältä löytyy poikittainen reikäpelti mikä ei ole omiaan kyllä virtausta parantamaan.

Koko helahoidon kun laitto, niin tuli vääntöä. Mitattu persedynolla :-D 80:stä kaksi päällä ei tarttee enää ettii pienempää pykälää kun lähtee ohittamaan.

Itelle laitatin viime kesänä ekassa huollossa just akran hiilarisliparit ja commanderin+K&N suodatin, kyl muuttu aikas paljon käytös ihan perusajeluissa ja tais siihen joku reilut 10 pollea tulla lisääkin ja käyrät tasottu huomattavasti. Eikä se niin kova ääninen toi akra oo mut aikas kallis pakettihan toi oli joku 1450 euroa asennuksineen ja penkkiajoineen+säätöineen.
smile_org.gif
Samallaista pakettia olis tarkoitus laittaa, tosin en oo tosta putkistosta vielä varma mutta kyl se Akran suuntaan tuntuu kummiskin kallistuvan.
Mites meneekö takuu jos sisäänajon jälkeen laittaa ekassa huollossa noit?

Samallaista pakettia olis tarkoitus laittaa, tosin en oo tosta putkistosta vielä varma mutta kyl se Akran suuntaan tuntuu kummiskin kallistuvan.
Mites meneekö takuu jos sisäänajon jälkeen laittaa ekassa huollossa noit?
Käy nyt hyvä mies edes kokeilemassa sitä ennen kuin alat hakemaan lisää tehoa.

Ps: Mulla tallissa samanlainen ja mittarissa vielä puhdas 0km.

Jos kaakkeja pitää lisää saada, on järkevintä ostaa Busa. Nämä täysputkella saatavat 10 hepoa maksavat 145e per koni. Perusheppakin maksaa XX:ssä hieman enemmän kuin Busassa.

Kannattaisi siis nuokin rahat vaikka dokata
033102beer_1_prv.gif
XX:stä ei ole hevoskilpailuun. Toinen juttu sitten on, riittääkö nykyhepat. Itse käänsin joskus XX:n kaasun auki motarilla siinä 180km/h kohdalla. Tuntu kivalta kun mopo lähti meneen.

Jos kaakkeja pitää lisää saada, on järkevintä ostaa Busa. Nämä täysputkella saatavat 10 hepoa maksavat 145e per koni. Perusheppakin maksaa XX:ssä hieman enemmän kuin Busassa.

Kannattaisi siis nuokin rahat vaikka dokata  
033102beer_1_prv.gif
  XX:stä ei ole hevoskilpailuun. Toinen juttu sitten on, riittääkö nykyhepat. Itse käänsin joskus XX:n kaasun auki motarilla siinä 180km/h kohdalla. Tuntu kivalta kun mopo lähti meneen.
Se busa on vaan loppujenlopuksi niin saatanan ruma,jotenkin siitä tulee mieleen alienin kahdeksas matkustaja,ja naapurikin kahden kawasekoilun ja venttiliongelmien takia jälkeen palasi takaisin XX.sään,niin pitää sekin ajatus haudata.Ei kai tosta XX.stä mitään superia saakkaan,kunhan pientä narsismia pääsee vehkeillään toteuttamaan,ja rahaa menee viinaan sekä riettaaseen elämään joka tapauksessa.

Mielenkiinnolla odottelen Yoshimuran RC3:n ja PC:n vaikutuksia tehoon yms. Talvella vaihdettu orggisputkiston tilalle. Soundit ovat ainakin enemmän kuin kohdillaan.
buttrock.gif

Ja adrenaliinille tiedoksi, että XX:stä saa entistä superimman näkemällä vähän vaivaa ja rakentamalla.
033102bebe_1_prv.gif

Mielenkiinnolla odottelen Yoshimuran RC3:n ja PC:n vaikutuksia tehoon yms. Talvella vaihdettu orggisputkiston tilalle. Soundit ovat ainakin enemmän kuin kohdillaan.  
buttrock.gif

Ja adrenaliinille tiedoksi, että XX:stä saa entistä superimman näkemällä vähän vaivaa ja rakentamalla.  
033102bebe_1_prv.gif
Jaa..millaista vaivaa pitäisi nähdä.. issias vai?
biggrin.gif
Ei mulla mitään sellaista hirveetä hinkua ole rakennella,noi mustat hiilarit nyt antaa pientä keveyttä noiden silja-linen piippujen sijaan
wink.gif
,eipä tuo muuten niin ruma ole,satulanvaihdon jälkeen alkoi jo näyttää paljon paremmalta.

^ perkule toi satula muakin kiehtois, säkös adrenaliini löysit sen käytettynä vai kuis se oli
nixweiss.gif
.. Niin ja noist tehoist kans eipä tuos nykypäivänä niin paljoo polleja oo mut hyvin riittää ainaski mulle
062802moto_prv.gif

Eikö toi supersport ole liian äänekäs,eli eivät taida olla katukäyttöön?

Mulla on RS3 ja PC-II. Lappusen mukaan 165hv/135Nm (ollut joskus...). Olikos ne takapyörältä, kampiakselilta vai etupyörältä, en nyt muista.  
tounge.gif
Joka tapauksessa nousua oli alkuperäiseen n 7hv.

Keväällä olis tarkoitus käyttää rullilla. Saa nähdä mitä silloin selviää.

Kiinnostaisi kyllä tuo PC-III, kun se on tarkemmin säädettävissä.

Onkos kellään siis PC-III ja RS-3 XX:ssä?

Joo on, 158,8 hv takarenkaalta, penkki Bike World Vantaa. Siis Yoshi full-system 4-1 + K&N + PCIII softa Bikefoxista.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mulla on RS3 ja PC-II. Lappusen mukaan 165hv/135Nm (ollut joskus...). Olikos ne takapyörältä, kampiakselilta vai etupyörältä, en nyt muista.
tounge.gif
Joka tapauksessa nousua oli alkuperäiseen n 7hv.

Keväällä olis tarkoitus käyttää rullilla. Saa nähdä mitä silloin selviää.

Kiinnostaisi kyllä tuo PC-III, kun se on tarkemmin säädettävissä.

Onkos kellään siis PC-III ja RS-3 XX:ssä?
Kampiakseliteholta haiskahtaa, ei saa pelkällä putkella ja komentajalla noin paljoa böödistä. Itse sain kaasariversiosta Akralla, K&N:llä ja Dynojetillä 134 hv takapyörältä, ruiskusta saa kuulemma parhaimmillaan samasta (Viaberin) penkistä vajaan 10 hv enempi. Siellä tietämillä noiden kaikkien tehot huitelee, muutama ajossa tuntumaton hv sinne tänne. Sitten jos oikeesti alkaa viritellä niin pitää lyödä kättä taskuun kunnolla, nenäakselia, kannenlaittoa, mukienvaihtoa jne. Kyllähän niistä saa, mut maksaa. Tietysti jos vaan laittaa rusetin kylkeen niin kyllä puhaltaa, hinta on sitten jo tuhansia euroja laillisena.
biggrin.gif

Helpoin ja halvin keino saada böödi hyökkäämään on rattaiden vaihto. Jo yksi piikki vähempi edessä tuntuu selkeästi, kierrokset tosin nousee matka-ajossa ehkä epämiellyttäviksi ja huiput tippuu ehkä 5-10 km/h mutta tarviiko sen mennäkään 290 kovin usein? Noihin kierroksiinkin toki tottuu aika nopsaan, ja viritys maksaa ehkä 15 €.

Joo on, 158,8 hv takarenkaalta, penkki Bike World Vantaa. Siis Yoshi full-system 4-1 + K&N + PCIII softa Bikefoxista.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
BW:n penkki on melko optimistinen. Mä mittautin omaa siellä, kun oli Sharkin putki kiinni, ei muuta tehtynä, saivat 165 hv kampiakselilta eli n. 150 hv takapyörältä. Ja Viaber antoi samalla putkella K&N:n ja Dynojetin kanssa 124 hv takapyörältä. Ei voinut mitenkään pitää kutiaan tuo BW:n mittaus, Sharkin putkikin oli sellainen kammiovaimennin, joka ei hengitä paskan vertaa. Kun sitten aikanaan vaihdoin putkiston Akraan, tuli muuten samoilla säädöillä Viaberin penkissä 10 hv ja 11 Nm lisää takapyörätehoa, mitattuna siis eri putkilla samasta penkistä parin viikon välein.

Eli toisin sanoen, älkää verratko eri penkkien tuloksia eri pyörillä, ne ei anna mitään kuvaa koko tilanteesta.

Back