XX:n kaasareiden synkkaus?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarkko

New member
Tuli vaihdossa viimekesänä tollainen ja se kävi rumasti tyhjäkäyntiä. Tiedossa oli, että synkkaamalla kaasarit se helpottaa. Ojasta allikkoon, kaverilta lainaksi ihan oikea mittari, millä tämä epäkohta saadaan korjattua. Nyt käy hienosti, mut ryyppy ei toimi enään. Sain epävarmaa tietoa, että ryypyn vivun pitäisi avata hiukan kaasua, tietääkö kukaan, onko näin? Jos on, ehkä säätelin kaasarit pieleen..  
withstupid.gif

Tosin en ole varma, pelasiko ryyppy ennenkään, helteillä sitä ei tarvittu ja mitä kylmemmäksi ilmat kävi, sitä vaikeampi oli saada pyörä käyntiin.
Muuten vakio kampe, suuttimet on vaihdettu pykälän verran isommiksi.
 
Koitapa seurata ryyppyvaijeria, että mihinkä menee, ja tapahtuuko kaasareiden päässä mitään, kun ryyppyvivusta vääntelee?
 
Kyllä siellä mitään tapahtuu, voitelin vaijerin putsailin paikkoja sieltä synkkauksen yhteydessä. Sen enempää en tutustunut sen sielun elämään. Pyörä on nyt kaverilla säilytyksessä sellaisessa ahtaassa nurkassa, pitää rassailla keväämmällä, kun otan sen pois sieltä.
 
Äkkivilkaisulla manuaaliin, näyttäisi, että vaijeri käyttää vain rikastusventtiileitä, yritän ennättää tutkimaan paremmin vielä tässä illankähmässä.
 
Itellä oli -97 xx, jossa oli samaa vikaa. Putsaa ja herkistele se kisko mitä vaijerin pitäs liikuttaa kun ryyppyä käyttää. Ei menny ryyppy päälle ollenkaan kun ei se kisko liikkunu. Siis kaasari peli oli mullakin.
rauta.jpg
 
Se kisko liikkuu, vähän jumitti, putsailin sitä silloin synkkauksen yhteydessä.
Mutta täytyy tarkentaa vähän vikaa, ryyppy "toimii" noin 2 sekuntia. Tuon ajan pyörä käy normaalisti startin jälkeen ja sitten tukehtuu, ryyppy on otettava pois päältä ja pyörä pidettävä käynnissä kaasun avulla. Vikaa voi ehkä olla muuallakin, kuin ryypyssä?
 
Tyhjennä kaasarit aluksi myös. Eli pohjissa olevat ruuvit irti ja kiinni, sitten uusintayritys käyntiin.
 
Back
Ylös