• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX:n pleksi

uusiomotoristi

New member
Onko kokemusta kunpi ohjaa ilmavirran paremmin pään ohi TUPLAKUPLA vai ns. SPOILERI pleksi.
Olen 184 cm pitkä ja kovemmassa vauhdissa ilmavirta hieman häiritsee.

kotisivut

Kiitos kommenteista jo etukäteen.

Jouh..

Kyllä omasta mielestäni tuo tuplakupla on parempi vaihtoehto.
Itsellä MRA t.kupla ja todella hiljainen ja pyörteetön kypärälle.
Toimii jo n 90 vauhdissa niin,ettei käsille tule painoa ja helpottaa siten pitkässä matkassa.
062802jumpie_prv.gif

Jaa........ mittaa 187 ja

Onko kokemusta kunpi ohjaa ilmavirran paremmin pään ohi TUPLAKUPLA vai ns. SPOILERI pleksi.

kotisivut

Allekirjoittanut 190 cm lyhyt, alla XX. Tilasin just tänään Powerbronzen tuplakuplan, kun tuo originaali heittää ilman kypärän alle. Powerin kupla on aika korkea, joten ehkä riitä heittämään ilman yli pään suuremmissa nopeuksissa. Palaan aiheeseen koeajojen jälkeen.

kotisivut

Allekirjoittanut 190 cm lyhyt, alla XX. Tilasin just tänään Powerbronzen tuplakuplan, kun tuo originaali heittää ilman kypärän alle. Powerin kupla on aika korkea, joten ehkä riitä heittämään ilman yli pään suuremmissa nopeuksissa. Palaan aiheeseen koeajojen jälkeen.

Niin, siis korvaa "riitä"-sana "riittää"-sanalla. Nousuhumalan aiheuttama kieliopillinen erhe.

Kyseistä tuplaa itsekin pidän noin silmämääräisesti sopivana. Taidan odottaa vielä mielipidettäsi.
Hyviä kilometrejä.

Mulla pituutta n. 183, ja XX:ssä MRA:n tuplakupla. Sillä takana jo 3 kesän ajot enkä vaihtais pois.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Mulla oli MRA:n tuplakupla, toimi suht hyvin harteikkaan 177 senttisen jannun edessä. Sattuman oikusta vaihdettiin Puigin vastaavaan, toimii korkeampana mulla huomattavasti paremmin. Suosittelisin ainakin jälkimmäistä.
smile_org.gif

Mulla oli MRA:n touring-plexi. Nyt Puigin tuplakupla.

Vaikka tuplakupla ei pidä visiiriä niin puhtaana kuin touringi niin siltikään en vaihda takaisin. On hiljaisempi ja kuten mainittu niin yli 90 vauhdissa keventää mitä touringi ei tee.

Mulla Puigin tuplakupla ja suhisee jonkin verran. Ihan selkä suorana ei enää mutta alempana koko ajan.
En ymmärrä miten tuo voi olla kellään hiljainen.
Mieli tekisi kokeilla MRA vastaavaa.

Pituutta 188 ja kypärä S1

Jonkinasteinen humina potassa ja pärinä putkessa kuuluu oleellisena osana mopoiluun, sitä varten on korvatulpat keksitty. MRA:n tuplakuplalla tuli ötököitä kerättyä enemmän, eli siinäkin suhteessa olen edelleen pontevasti Puigin kannalla.

Mulla Puigin tuplakupla ja suhisee jonkin verran. Ihan selkä suorana ei enää mutta alempana koko ajan.

Jos metsään haluat mennä nyt... Eikun. Jos todella haluat kunnon matkamotoristiksi, osta Goldwing ja siihen tajuton, metrin korkea plexi. Ei meinaan kärpäset änkeä hampaiden väliin eikä suhise.
biggrin.gif

Jos metsään haluat mennä nyt... Eikun. Jos todella haluat kunnon matkamotoristiksi, osta Goldwing ja siihen tajuton, metrin korkea plexi. Ei meinaan kärpäset änkeä hampaiden väliin eikä suhise.  
biggrin.gif
Tolle linjalle ei lähetä. Mopon pitää olla monipuilinen.

Toki Puigikin suhisee kovissa nopeuksissa mutta vähemmän kuin MRA:n touring. Mutta se on vain minun subjektiivinen näkemykseni oman pyörän ja ajotyylin kanssa...

Pituutta 182 mutta pyörässä VFR:n clip-onit mitkä muuttavat ajoasentoa hieman pystymmäksi. Kypäränä Scorpion EXO-700.

biggrin.gif
Tolle linjalle ei lähetä. Mopon pitää olla monipuilinen.
Vai monipuilinen. Minun subjektiivinen mielipiteeni on, että jos haetaan kaikenmaailman ominaisuuksia yhteen ja samaan mopoon, siitä tulee toimimaton sekasikiö.
Em. tapauksessa olisi viisainta ostaa erilaisia mopoja, jos perse kestää.
wink.gif

Jaapa...

Näyttää siltä ettei ikinä ole hyvä! Suhina ja tohina kuuluu mopolla ajoon, semmosta kuplaa ja kypärää ei oo tehtykään, jolla meno muuttuu äänettömäksi. Jos ei kestä, on paree ajaa autolla
biggrin.gif

Lisää kaljaa...
033102beer_1_prv.gif

Mä meinaan pitää orggis pleksin koska se toimii mulla hyvin eikä jytise kypärään yhtään.Tuuli menee just sopivasti rinnan kohdille mukavasti keventäen.Loppukin suhina loppui kun laitoin joskus ostamani sen kauluksen joka painellaan kypärän ympäri joka "tiivistää" sen paremmin kallon muotoihin.Ilmanvaihto pelaa kun en laittanut sitä leuan alle tulevaa hiljennintä.Tulpat on aina korvissa kun ajelen.Pituutta on 190cm ja hyvin toimii pläkkärin oma pleksi.Varaderossa oli MRA:n tupla pleksi ja se vasta jyrinää toikin kypärään.

Jaapa...

Näyttää siltä ettei ikinä ole hyvä! Suhina ja tohina kuuluu mopolla ajoon, semmosta kuplaa ja kypärää ei oo tehtykään, jolla meno muuttuu äänettömäksi. Jos ei kestä, on paree ajaa autolla
biggrin.gif

Lisää kaljaa...  
033102beer_1_prv.gif
En äänettömyyteen pyrikkään ja kyllä rastaan orggis on ihan hyvä, mutta aina voi yrittää parantaa.
"Näyttää siltä ettei ikinä ole hyvä" meinaatko ajaa itse samalla pyörällä koko ikäsi vai vaihdatko joskus parempaan.
Oli kyse sitten jostain osasta tai koko moposta on yleensä vaihdolla purkimys kivempaan leluun, pleksi ei tee poikkeusta.

Juu, en ajele koko ikääni samalla vehkeellä. Pari kesää väänsin XX:llä, nyt CB1300:lla. XX:n orkkis (vm. 2000) teki mulla kypärään ihme "pärrätuulen", semmonen kallon vatkaus sivusuunnassa. Uudemmissahan pleksi on vähän korkeempi, siitä ei oo kokemusta.

Parilla kaverin XX:llä ajettuani mun mielestä MRA:n touring pelas paremmin kuin kupla. No, nää on osittain kuskin pituudesta, kypärästä jne. riippuvia juttuja, yhtä totuutta ei oo...

CB:ssä oli paikallaan MRA:n vario-touring, joka loppupeliessä tuli säädettyä samaan korkeuteen kun orkkis, joten otin pois.

Mää uskon, että tuuli ja erilaiset suhinat kuuluu hommaan, ei niistä pääse eroon...

Back