• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

xx:n säädöt ja kulutus...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mustabirdi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mustabirdi

New member
Pyörässäni on micron sliparit+dynojet+k&n -98 mallin birdissä ja kiinnostaisikin tietää mitä suutin kokoa on käytetty kun tuntuu menevän tota gasoliinia se 8L/100km melkeen poikkeuksetta vaikka ajas nättiä matka ajoa, ei se sinänsä haittaa mutta käyköhän toi kumminki liian rikkaalla...?? kaveri meinas et ois kaasarimallin birdiin ne "oletus asetus" suuttimet dynojetilä liian suuret... en tiedä tarkemmimmin joten pieni tietoisku ei ois pahitteeksi
nixweiss.gif

Kannattanee käydä penkissä katsomassa seokset niin ei tarvi arpoa. Yoshin RS-3 Race putkella + K&N fillerillä tuo Dynojetin suurin eli 155 on aavistuksen rikkaalla penkissä mitattuna, mutta niin tuo pitää ollakin. Ajossa imuilma on viileämpää ja patopaine parantaa ilmansaantia jonkin verran niin tuo on aika mukavasti varmaan ajossa kohdallaan. En lähtisi kyllä 150 laittamaan ilman seosten mittausta. Sitäpaitsi tuo muutaman pykälän suutinkoon muuttaminen ei ainakaan minulla muuttanut merkittävästi polttoaineen kulutusta.

Pitää penkittää niin näkee.. katoin tosta dynojetin paketista niin mulla oli siellä 140, 144 ja 150 suuttimet+alkuperäiset eli näyttäs olevan ne 155 paikalla.

tänään xx penkissä ihan vakio putsari ja vakio putki laidoilla 150 ja keskipytillä 155 suutimet sit alkoi käydä kukkumaan hyvin
cool.gif

olin ajelemassa tossa pidempää (norja+ruotsi) matkaa ja ajeltiin 110km/h aika tasantarkkaan kun oltiin taas suomen puolella. ei tarvinnu vääntää juurikaan enempää kaasua kun tuolla vauhdilla ohitettiin jonoa jo ihan mukavasti. mitä nyt muutamassa paikassa kun alkoi tuntumaan siltä että nyt näyttää turhan tiukalta... xx vei 4,42 litraa.
thumbs-up.gif
ykspäällä, ja yks reppu tavaraverkon alla. toki enemmän meni norjassa ja ruotsissa kun ajettiin reippaammin ja tiet etenkin norjassa on mutkasia, kaasuajarruakaasuakaasua...
062802jumpie_prv.gif
ja kaveri zx12r:llä tankkas 3-5 litraa aina enemmän...
nixweiss.gif

mulla tuolla kulutuslaskurilla 6.01 keskikulutus +2000km Ja kahvaakin on välillä käännetty...

edit:aina vaan kirjotan väärin...

Minulla oli neljän kesän keskikulutus kaikki ajot mukaan laskien 5.85. Minä en kyllä alle viiden päässyt kuin pari kertaa tosi siististi 90 kymppiä ajellen (ihmetteln miten joku niin pieniin kulutuksiin pääsee ?). Ja vähän enemmän käskien yli kuuden mentiin heti. Huhujen mukaan kasaripeli menee pienemmällä.
sport05.gif

Huhujen mukaan kaasarimalli vie vähemmän ja toisten huhujen mukaan ruiskumalii.
Jos joku osaava värkkäisi pollin tai jonkun selvittämään "todellisen" tilanteen ?

reissussa n.5.5 kulutus kolmella laukulla yksi päällä.
n.6.3 sekalaista ajoa (rauhallisesti..)
-97 XX yoshi 4-1+dynojet+bmc+dyna 2000.
sport05.gif

Minulla kulutus pyöri 5.5l/100 aikasta vaihtelevalla ajolla.
Matkaa ei toki kertynyt kuin ~500km. Päivittäisessä ajossa töihin, motaria-kehäkolmee-ja erinäisiä "kinttupolkuja" kulutus pörrää 6-8l/100km
lookaround_orig.gif

Onkohan mulla nyt säädöt / suuttimet päin prinkkalaa ?  
omg.gif

XX:ssä paikallaan Micronin mökäpöntöt, BMC:n harva suodatin ja Dynojetin satsi ( muistaakseni 150:set pääpillit laittovat paikalleen ). Tällä setillä en kartakaikkiaan pääse alle 7 litran kulutukseen.
sad_orig.gif

Tasaisella ajolla ( maantienopeuksilla ) päässee tuohon 7,5 litran pintaan, mutta jos erehtyy kahvaa rouhasemaan reilummasti, niin saapi äkkiä menemään 8-9 litran välille.

Onkohan nyt jossakin hämminkin.....muuallakin kuin kuskissa.
nixweiss.gif

itellä kans -98:ssa dynojet ,155 suuttimilla ja itsetehty 4-1
wileycon pöntöllä. vie ~8l per 100km
varmasti pääsisi pienemmälläkin, mutta mielestäni se ei ole olennaista moottoripyöräilyssä.
Ja välitykset 15-45.

Back