• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX:n välitykset ja "mittariheitto"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anasteekki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Anasteekki

New member
Vanhana Monkey miehenä tuli vaihdettua välituksiä Z50J :n.
Kun heitti 16 piikkistä eteen johan alkoi kulkemana tuhatta ja sataa.
Mites on isoveljen kanssa,jos vaihtaisi piikin pienemmän eturattaan,ni vääntääkös jouheemmin?
Vakkarivälityksillä vääntöä piisaa,mutta ehkä toivoisi hitusen ärhäkkäämpää kiihdytystä,jos suurimmalla vaihteella ohittelee ja mutkapätkiä painelee. Onko järkeä/kukaan testannut?

Toinen asia eilen ajelin TomTomin opastamana ja se väitti nopeudeksi 100 kun mittarissa oli 110 kmh? Kumpi kampi?
Paljonkos mahtaa mittari näyttää liikaa?

Mun mielestä Tom Tom näyttää oikein ja XX valehtelee minullakin n. 10km/h.
Mä meen orkkis rattailla ja on ok.

GPS näyttää TASAN oikein.
Jos välityksiä vaihtelet niin moponmittarin saat kuosiin Speedohealerilla. Itse vaihdoin piikin pienempään Varaderossa ja jouduin korjaamaan Speedolla  semmosen -8,9% nyt on taas tarkka lukema.

-k-
singledero.gif

100 % luotettavasta virkavallan lähteestä sain aikoinaan sellaisen tiedon, että GPS näyttää juurikin täsmälleen oikean nopeuden. Tutkat ovat kalibroituja tiettyyn heittoon, eli tutka antaa tietyn määrän anteeksi. Tämä erotus oli juurikin oikea verrattuna GPS:ään.

Motarilla(kin) se ranteen asento vs. sallittu nopeus on vaan niin älyttömän pieni. Peukalokaasu vai mikä sen lisälirpakkeen nimi nyt onkaan auttaa jonkin verran, mutta silti tulee yleensä ajeltua alinopeutta kortin hallinnan pelossa. Ylitys on kanssa niin pienestä kiinni. Täytyisi tuon omankin rastaan mittari tarkistaa näille yleisimmille nopeuksille. Toisaalta yhtälö musta mopo + mustat ajokamat+musta kypärä = punapukuinen lenkkeilijä...niitähän piisaa. Salamavalon tuhlaamiseen menisi nekin kuvat. Valkoiset Fazerit ja FJR:ät tosin näkevät nekin liian hyvin.
wink.gif

Back