xx:n välitysten muuttaminen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Löytyykö äijiltä kokemusta eturattaan vaihtamisesta yhden hampaan pienemmäksi? Tuolla "lontoolaisissa" foorumeissa näkyy olevan moni sitä koittanut. Kuinka paljon vaikuttaa nopeusmittarin näyttämälle? Alkaa kai keulia helposti 2.vaihteella, mutta vie huippunopeudesta jopa 20% pois, tämä jälkimmäinen ei kuulosta hyvältä.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
Tuskin nyt sentään 20%, ellei sulla ole siinä nyt 5-piikkistä ratasta edessä. Prosentuaalinen pudotushan on helppo laskea hampaiden määrästä.

Muutoin toi eturattaan pienentäminen kannattaa, jos haluaa parempaa kiihtyvyyttä ja ripeämpiä lähtöjä hieman pudonneen huippunopeuden kustannuksella.
 
niin tuosta mittarin näyttämästä vielä, paljonko alkaa huijaamaan esim.100km/h vauhdissa ?
sport05.gif
 
niin tuosta mittarin näyttämästä vielä, paljonko alkaa huijaamaan esim.100km/h vauhdissa ?  
sport05.gif
Edellinen oli gps:än kans mittaillut, n.10% oli saanut tulokseksi ja itse olen muutaman kerran jonkun kotilon peesissä näyttötauluun ajanut ja sitä luokkaa näyttäis olevan.. 100mittarinopeutta ~90näyttötaulussa. Omassa alkaa oleen ketjun vaihtoaika lähellä ja kyllä tuo etummainen hammasta pienempänä tulee pysymään, siihen malliin ex omistaja kehui kyseistä muutosta, vaikka itsellä ei siitä vakiosta kokemuksia olekaan
062802moto_prv.gif
No vielä olisi yksi kysymys, paljonko tuolla pienemmällä rattaalla on kierroksia tuossa 100km/h, vakiollahan on n.3400 kiekkaa.
smile_org.gif
062802moto_prv.gif
sport05.gif
 
Elikkäs.. kun mittarissa 100km/h n.3500 kierähdystä ja kun mittari näyttää 110km/h eli todellisuudessa aikalailla tarkkaan 100km/h n.3800 pyörähdystä
062802moto_prv.gif
Vaihdoin tänään eturattaan nyt siis 16 hampaiseen.

Kiekat pysyivätkin jostain syystä aika samoissa lukemissa kuin ennenkin mittarinopeuteen nähden, 100kmh n.3300-3400kier, 120kmh n.4100kier., kai se sen 10% nyt heittää.

Ajettavuus ainakin näin alkuun tuli paremmaksi. Isommalle vaihdot sujuvat PALJON jouheammin ja hiljaisemmin.
Vastaavasti vaihdot alaspäin aavistuksen äänekkäämmin.

Ketjujen rullausääni koveni vähän koska ostin JT:n tarvike rattaan enkä hondan omaa jossa ainakin tuossa 17 hampaisessa on kumiset reunukset rattaan kyljissä vaimentajina.

Kyytiläisen kanssa ohitustilanteisiin 6.vaihteella tuli mukavasti pirteyttä tuossa n.90-100kmh todellista nopeutta.Vakiorattaalla oli aika laiskan oloinen juuri noissa vauhdeissa eli n.3000-3800kier. ainakin minun birdini -03.
Aika näyttää jääkö tuo ratas sinne lopullisesti.
cool.gif
wink.gif
 
Pysyyhän ne kierrokset samassa suhteessa nopeusmittariin, jos se mittari lukee nopeuden laatikosta eikä renkaalta.
biggrin.gif
 
Saako noita rattaita muutella takuun raukeamatta? Niillä kun tuntuu olevan ehdoissaan niin jyrkkiä pykäliä.
confused_orig.gif
 
Back
Ylös