• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

XX vs Busa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Velu78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Velu78

New member
Nyt kun viimein päätin, että on aika siirtyä katteellisiin mopoihin NIIN nyt on uus pulma!! Kummin olis parempi toimmoinen Hondan XX vai Suikan Busa?! Ilmeisesti toi XX olisi ajoasennoltaan hieman "pystympi"? Johon tämmöinen "hento" savolaisukko helpommin taittuis...

XX tosiaan on hieman pystympi. Olen itse ajellut molemmilla. Minun tyyliini käy Busa huomattavasti paremmin. En edes harkitsisi Hondaa. Eniten haittasi sen tehottomuus ja pehmeä alusta. Mutta makujahan on monia...
blush.gif

Busa tietenkin
062802moto_prv.gif

Mulla XX hävisi K12RS:llekin. Makuasioita.... mutta mua XX ei jotenkaan vaan säväytä.

Saa Busaan korotuspalat, eivätkä maksaa montaa kymppiä.

alustaahan voi muokata, öhlinssiä tms jos siltä tuntuu. Tehoissa toki xx häviää bussille mutta onhan noilla tullu hyvin toimeen kaks täysikäistä (ja kokoista) päällä kolmella laukulla.

Ulkomuodollisesti xx ehkä edustaa perinteisempää koulukuntaa, onhan bussia verrattu joskus mihin lie örvelöhämähäkkiin, mutta sehän on katsojan silmässä ja ei se bussikaan ruma mielestäni ole.

Xx taitaa olla pystympi ajettava, muttei sekään vielä mikään wingi ole.

Tekniikka hondassa on kestävää, mutta kyllä bussin tekniikkakin kovia kestää, onhan niitä viritettykin käsittääkseni hyvillä tuloksilla.

Koeajohan se loput selvittää ja omat mielihalut. Kuinka paljon haluaa erilaista palikkaa ja viriosaa tms laittaa, netistä voi vertailla mitä saa kumpaankin jälkimyyntinä.. Molempiin kyllä rojua saa..

Muistaakseni joku tällä foorumilla aiemminkin vertaili ko pyöriä, haulla löytyy..

Minulla on ollut molemmat, aiemmin XX ja nyt busa. XX on epämääräisellä tavalla hienostuneempi (tärisee vähemmän, käy tasaisemmin, pehmeämpi jousitus). Ei XX hidas ole, kunnes kokeilee busaa, joka taas on enemmän sarjaa hevosenpotku selkään täysillä. Busassa karkeampi moottorin äänimaailma, viimeistely katteissa ei ihan yhtä viimeisen päälle kun Hondassa jossa on oikeasti parempi laadun tuntu.

Jos nyt pitäisi valita niin ottaisin silti Busan, ihan vaan moottorin ja tehoelämyksen takia. Siitä huolimatta XX on mielestäni ehkä parempi kokonaisuus. Käyttö tietenkin ratkaisee. Ajoasento molemissa on minulle (180cm/120kg) melkein täysin sama.

/MarcusB

Lisään oman (vahvasti puolueellisen) mielipiteeni;
XX:ssä huomattavasti paremmat jarrut ja vähemmän tärinää. Busassa huomattavasti enemmän vääntöä ja "terävämpi" ohjautuvuus.
Molemmat hyviä pyöriä. Käy koeajamassa molemmat.

Käy ajamassa molemmat
062802moto_prv.gif

Sen jälkeen on helpompi miettiä kumpaan päätyy.
Muista että busassa on malli vaihtunut -08, hirveitä eroja ei vanhassa ja uudessa ole.
Busaan saa todellakin hyvin ja edullisesti jos jonkinlaista palikkaa
biggrin.gif

Käy tutustumassa http://www.busanistit.org/

niin, että ihan mahdoton ajatus ostaa bussi ja vaihtaa se sitten "hienostuneempaan" XX:ään..?
wink.gif

Kolme Bläkkäriä (2 Busaa,vm:t -99 ja -09) peräkkäin, yht. pitkälti yli 100.000 km ajaneena voin todeta että onhan se helvetin hyvä matkapyörä nopeahkoon matkailuun, kuin myös Busakin on. Mutta jos vertaan gen1-Busaa XX:ään nopeana matkapyöränä, on XX mukavampi pitkillä matkoilla jolloin se mukavuus tietty korostuu.

Gen2 on jo voimassa niin paljon edellä että XX on väärä vertailukohde sille. Sit ollaan enemmän ZZR1400, ym. tontilla..
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Mutta joka ei siitä kauhiasta voimasta perusta vaan hiukan vähempikin riittää, XX on varma ja hyvä valinta.

Back