xx9 monoposto -> biposto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Janos

New member
Kovasti on Ducatikuume iskeny ja voi olla että markkinatilanteesta johtuen saattaa joutua ostamaan 749/999 monoposton haluamani biposton sijaan. Tuli siis mieleen seuraavanlainen kysymys:

Onko minkälainen projekti tuo monoposton modaus bipostoksi ja mitä tulee käytännössä maksamaan? Täällähän oli joskus juttua biposto -> monoposto tempusta joka lieneekin se helpompi...

Ja jos nyt jollain on myynnissä/tiedossa tuommonen käytetty kokonainen 749/999 pärrä sopivaan hintaan niin voipi tarjota...

Tarvitset ainakin seuraavat osat:

- takarungon
- takakatteen
- penkin avausmekanismin
- takapenkin
- kasan ruuveja yms kiinnitystarvikkeita.

Pakoputken lämpösuojasta en ole varma sopiiko se monopostosta, saattaa olla että sopiikin.

Helpointa on ostaa koko takaosa ebaysta, tai saa sen osina myös ostettua. Takapenkkejä ja takakatteita biposto-malliin on aika usein myynnissä.

Minulla on aika paljon 749/999 osia. Ota yhteyttä yv:llä jos muunnostöihin ryhdyt.

Minulta löytyy se takapenkki punaisena, enkä tee sillä mitään, eli se on todellakin kaupan. Myös jalkatapit matkustajalle löytyy tarpeettomina ja mahdollisesti tuo takarunkokin(se on tosin pyörässä tällä hetkellä kiinni). Olen katsellut, että alumiinisen monoposto takahäkin saa parilla satasella Italiasta ja vaikka se monoposto kate(ei Ducatin oma osa) onkin jo kiinni, niin mahdollisesti sellaisen hankin. Kiinnostaisi vaan ennen sitä tietää onko ne laadukkaita tuotteita, eli tietäisikö esim. Jyri niistä mitään?

Minulta löytyy se takapenkki punaisena, enkä tee sillä mitään, eli se on todellakin kaupan. Myös jalkatapit matkustajalle löytyy tarpeettomina ja mahdollisesti tuo takarunkokin(se on tosin pyörässä tällä hetkellä kiinni). Olen katsellut, että alumiinisen monoposto takahäkin saa parilla satasella Italiasta ja vaikka se monoposto kate(ei Ducatin oma osa) onkin jo kiinni, niin mahdollisesti sellaisen hankin. Kiinnostaisi vaan ennen sitä tietää onko ne laadukkaita tuotteita, eli tietäisikö esim. Jyri niistä mitään?
Minusta ne parin satasen takarungot on hieman huonon näköisiä. Kunnolliset osat kuten TSS:n ja Carpimoton alumiiniset takarungot maksaa luokkaa 400 €.

Minulla on myös yksi peltinen ylimääräinen biposto-takarunko, sen voin myydä sopivasti. Desmosediciltä saa loput osat.

Minusta ne parin satasen takarungot on hieman huonon näköisiä. Kunnolliset osat kuten TSS:n ja Carpimoton alumiiniset takarungot maksaa luokkaa 400 €.

Minulla on myös yksi peltinen ylimääräinen biposto-takarunko, sen voin myydä sopivasti. Desmosediciltä saa loput osat.
No kyllä se varmaan pitää sitten katsoa näitä ns. luotettavia mestoja, ei se hinnanero nyt niin dramaattinen ole. Ja tuosta bipostosta, niin niitä kahta takakatteen muoviosaa täältä ei löydy, joten niitä en pysty tarjoamaan. Mutta niiden löytäminen ei pitäisi olla vaikeaa.

Kiitokset nopeista vastauksista molemmille. Näköjään uskaltaa helposti ottaa monopostonkin jos sopiva löytyy ja jos tarvetta ilmenee niin virittelee sen sitten bipostoksi.

Ei sillä etteikö se monoposto olis paremman näköinen yksilö, mut pitänee huomioida kuitenkin tuo mahdollinen kauniimman puoliskon ajoittainen pari kertaa kesässä tapahtuva kyydissä olo... Olis tietysti helpompi ottaa joltain kaverilta takapenkillinen pärrä lainaan mut onpa nyt tuokin mahdollisuus selvitetty.

Back