• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YAMAHA 1200 V-MAX

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1100r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

1100r

New member
Kertokaapa pyörän heikot kohdat vuosimallista 91 eteen päin.Paljonko pitää olla tehoa missäkin vuosimallissa.Kannattaisiko pyörä hankkia.Onko sopiva hinta -97 20 tonnia ajetusta 12000€
confused_orig.gif
?
062802moto_prv.gif
 
Kyllä kytkin kestää, mikäli ei innostu menemään stripille paiskomaan sellaisia vähän yli kympin aikoja. Normaalikäytön ja kuminpolton kestää siinä missä muutkin.
Vmax clubin sivuilla on paljon dataa.
Tehot ovat vaihdelleet vientimaasta riippuen paljonkin. Eurooppaan tulleet pyörät ovat olleet yleensä ilman boostia, sataheppaisina. Näitä vähemmän silti näkee. Yleensä kaikista boosti löytyy.
-93 eteenpäin teho 143 hv, tätä ennen 145 hv, takapyörältä mitattuna jokseenkin 120hv.
Ei se mikään mutkasportti ole, mutta hyvin pärjää.
cool.gif

Hinta on Maxissa AINA pyöräkohtainen.
 
Ei se kytkin tosiaan ongelma oo normaalissa käytössä...  Jos tosiaan tykkää käydä kellottamassa, niin jäykempi kytkinjousi maksaa muistaakseni alle 100€.  Tuo jousi kestää/pitää "tonniviissatasen" Maxin takapyörätehoina mitattuna YLI 160 hp ja 150 Nm (on meinaan kokemusta  
tounge.gif
).

Tuo hinta on todellakin ihan pyöräkohtainen, mielestäni tuo mainitsemasi 12 000 on aika käypäinen noin uudesta pyörästä...
 
Joe Bar sarjakuvaa lukeneet tietävät,että Vmax:in ajo-ominaisuudet ovat kuin kyyllä  
biggrin.gif
tounge.gif
No niin...
tounge.gif

-93 eteenpäin on etupää uusittu ja jarrut parantuneet. On kyllä tarkka renkaistaan. Ohjausiskunvaimentimia on asenneltu aika paljon. En kyllä pärjännyt wanhalla GPz 1100 dfi:llä Maxille, sehän se vasta kyy oli
biggrin.gif
. Eihän Maxia voi toki verrata nykysportteihin, vaan ei Maxi vertailukelpoinen oikeastaan olekaan. Se on Muskelipyörä. Eihän Dodge Challenger R/T 426H:takaan voi kovin hyvin verrata Porsche Carreraan, kuitenkin niissä on SE!
 
Eihän Maxia voi toki verrata nykysportteihin, vaan ei Maxi vertailukelpoinen oikeastaan olekaan. Se on Muskelipyörä. Eihän Dodge Challenger R/T 426H:takaan voi kovin hyvin verrata Porsche Carreraan, kuitenkin niissä on SE!
Tossapa se "Maxismin" idea oikeestaan onkin... Mitä helvettiä sillä ajettavuudella tekee, jos pyörässä on muuten munaa tarpeeks!!!  
biggrin.gif
 
062802jumpie_prv.gif
 
Kun vmaxin kytkin alkaa luistaa, on varsinainen syy yleensä vanhuuttaan löystynyt kytkimen kalvojousi. Eli jos levyjä ei löysän jousen vuoksi ole kulutettu / poltettu, selviää pelkän jousen vaihdolla.

Toinen mielestäni huomioitava seikka tämän ikäisissä vmaxeissa on startin vapaakytkimen kiinnitys/kunto. Vmaxin vapaakytkin on kiinni vauhtipyörässä pulteilla ja näillä pulteilla on taipumus löystyä aikaa myöten. Löystymisen huomaa starttinappulaa painaessa; jos starttinappia näpäyttäessäsi koneesta kuuluu kolahdus, on pultit löysällä. Tästä selviää irrottamalla vauhtipyörän ja vapaakytkimen, kierrelukitetta pultteihin, pultit tiukalle ja pistepuikolla lukitukset pulttien päihin.
Jos pultit ovat olleet löysällä riittävän kauan, murtuu vapaakytkimen runko, ja uusi maksaa n. 200€.

Kun vmaxia ostat, osta ns. täysitehoinen. Jossain vaiheessa haluat kuitenkin tehoa lisää ja tässä vaiheessa sataheppaisen kanssa joutuu hieman voimistelemaan, että seokset saa kohdalleen yhdyskurkkujen avaamisen jälkeen.

Katso myös ettei perässä ole "metallihohto"öljyä. Perä kyllä kestää huollettuna melkein mitä vain.
 
Taitaa olla samantyyppinen lautasjousi siinä maxin kytkimessä kuin XJR:ssäkin? XJR:ään voi laittaa kaksi jousta päällekkäin... tietysti uudemmissa ei tarvi, vahvemp jous, mutta tuli mieleen kun itellä -95, sama kikka käy FJ:hin kans...
 
Samanlainen kuin XJR:ssä. Viime kesänä yhteen maxiin laitoin kaksi päällekkäin -> ei varmasti luista. Kytkinkahvan jäykkyyskin säilyi siedettävänä, mutta liike hieman lyheni.
 
Samanlainen kuin XJR:ssä. Viime kesänä yhteen maxiin laitoin kaksi päällekkäin -> ei varmasti luista. Kytkinkahvan jäykkyyskin säilyi siedettävänä, mutta liike hieman lyheni.
Tuo edellisessä viestissäni mainitsema 1500 cc Maxin omistaja on ennakoivan ajon ope.  Sil oli aluks siin sen pyöräs kaks painejousta päälekkäin, ja se sano, et meinaa tulla "kipparikallen" käsivarret ku opettaa hidasta ajoa (ympyrässä yms.)...  Ja kyl mieki sitä kokeilin, ni aika prkleen jäykkä se on käyttää noin niinku jatkuvasti!!!

Tilalle vaihdettiin yksi jäykempi (mainittu myös em viestissä) painejousi, ja eikä lipsu kytkin sitten yhtään...  
062802jumpie_prv.gif


Ja tuosta vapaakytkimestä, ei kestäny 12,5:1 puristuksia... Halki meni, et heilahti!!  
omg.gif


Omas mopos ei oo "onneks" noita ongelmia, se kun on täysin vakio!  
sad_orig.gif
 
Stormbringer

Joku sano joskus vuosia sitte ettei V-Maxiin saa oikeen tehtyä mitään kustomeerausta...erehty, vissiin. Shiunakkoos, minkä näköösiä häijyttimiä!
 
Ei se kytkin tosiaan ongelma oo normaalissa käytössä...  Jos tosiaan tykkää käydä kellottamassa, niin jäykempi kytkinjousi maksaa muistaakseni alle 100€.  Tuo jousi kestää/pitää "tonniviissatasen" Maxin takapyörätehoina mitattuna YLI 160 hp ja 150 Nm (on meinaan kokemusta  
tounge.gif
).

Tuo hinta on todellakin ihan pyöräkohtainen, mielestäni tuo mainitsemasi 12 000 on aika käypäinen noin uudesta pyörästä...
Taidanki tietää tän tonniviissatasen...
bowdown.gif

Enkä vaan taida, vaan tiedän...
wink.gif
 
Ei se kytkin tosiaan ongelma oo normaalissa käytössä...  Jos tosiaan tykkää käydä kellottamassa, niin jäykempi kytkinjousi maksaa muistaakseni alle 100€.  Tuo jousi kestää/pitää "tonniviissatasen" Maxin takapyörätehoina mitattuna YLI 160 hp ja 150 Nm (on meinaan kokemusta  
tounge.gif
).

Tuo hinta on todellakin ihan pyöräkohtainen, mielestäni tuo mainitsemasi 12 000 on aika käypäinen noin uudesta pyörästä...
Taidanki tietää tän tonniviissatasen...
bowdown.gif

Enkä vaan taida, vaan tiedän...
wink.gif
Taidatpa tosiaan tietää...  
wink.gif
Mites muutes pyöräkaupat jaksaa? Olitte vissii Minskun kans hommaamassa yhteistä pyörää, muistaakseni ol kerhon pihassa joskus sellasta puhetta...
 
Back
Ylös