Yamaha dt 360

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z E u S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Z E u S

New member
Terve!
Elikkäs ostin tuollaisen pyörän vuosimallia 73/74 (harvinainen??) ja tarvisin siitä hieman (lue PALJON) tietoa, apuja mitä tarvitsen ko. pyörän entisöinnissä(varaosien saatavuus tekn. tiedot yms.)

tuli varmaan tarpeeksi epäselvästi kysyttyä mutta kiitos jo etukäteen!

Juho

Löytyy samanlainen/tapainen, tosin papereissa on RT360 ja ainakin Australiasta ja Jenkeistä olen löytänyt ko. mallia... Osien saatavuus täältä tuntuu olevan heikkoa.

Onnea vaan, ostit sellaisen mistä olen haaveillut. Ei niitä joka päivä vastaan tule että silleen harvinaisia muttei välttämättä rahassa mitattuna.

Osien saanti Suomesta on aika vaikeaa, jenkeissä ja Australiassa taitaa olla parhaimmat osamarkkinat. Yksi hyvistä paikoista on ehdottomasti ebay , sieltä olen aina välillä katsonut josko olisi vaikka koko pyörä. Aina vaan jäänyt arveluttamaan nuo rahdit koko pyörän suhteen.

Parisen vuotta sitten oli ainakin Moto Auto Retrossa juttuja noista. Muistaakseni taisi silloin olla yksi tuollainen mukana VMPK:n entisöintikisassa. Olikohan kaverin nimi Hannu Kinnunen ja Tikkakoskelta jollen väärin muista.

Parisen vuotta sitten oli ainakin Moto Auto Retrossa juttuja noista. Muistaakseni taisi silloin olla yksi tuollainen mukana VMPK:n entisöintikisassa. Olikohan kaverin nimi Hannu Kinnunen ja Tikkakoskelta jollen väärin muista.
Retro Auto Moto 4/2003 on artikkeli Veteraanirallista, siinäkin asiaa sivuttiin. Mutta numerossa 3/2003 oli yhteensä 8 sivua juttua Hannu Kinnusen entisöimistä enduroista sekä yleensäkin Yamahan enduroista.

Jutussa kerrotaan mm. että DT360 tuotiin Suomeen arviolta vain noin 10 kappaletta. Kinnusen pyörä on tummanpunainen väriltään ja -73 vuosimalliltaan.

Ellet, Z E u S, divarista löydä tuota lehteä niin Retron kustantajaltakin noita vanhoja numeroita saa.

Kaveri antoi vinkin tämmöisestä foorumista ja kas kummaa täältähän löytyykn mielenkiintoisia (vanhoja) juttuja:D.

Et ole Juho ottanut yhteyttä, jotakin osaa saattaisi löytyä ko malliin. Tuon Retro-lehden jutun DT360 Yamaha tällä hetkellä myynnissä, hintaan 3500€. Lisäksi on myytävänä Yamaha CT1 175 Trail mustakilpinen siististi entisöity, käyttövarma pikkuenduro hintaan 1500€!

Soittelut numeroon 044-5949815 Hannu Kinnunen

Back