Yamaha FZ1-(S/N)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja knappe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

knappe

New member
Kadonneen threadin tilalle uutta
biggrin.gif
Mikäli alkuperäinen onnistutaan palauttamaan niin modet poistakoon tämän.

Eli Yamahan kiloinen yleispyörä katteilla tai ilman. Nykymallia valmistettu vuodesta 2006 lähtien, erot eri vuosimallien välillä lähinnä kosmeettisia. Toimii yksin ajaessa ja myös pienen kuorman kanssa, vaikkei luonteensa tai kulutuksen puolesta oikein matkapyöräksi sovikaan.

Yamahan omat mainossivut:
http://www.yamaha-motor.fi/fi/products/motorcycles/fz-series/fz1.aspx

Englanninkielinen foorumi:
FZ1OA sisältää paljon infoa huolloista, virityksistä ja sekalaisia käyttäjien kokemuksia.

Huoltomanuaali:
http://cid-e7148364279f4fe4.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public

Omistajan käsikirjat:
FZ1-N
FZ1-S

Perus viritykset:
- Power Commander 3/5 + IM, molemmat versiot sopii kaikkiin vuosimalleihin.
- Slipari / katin poisto yhdysputkesta, kts videolinkki
- Toisioläppien avaus/poisto, kts. videolinkki
- AIS-järjestelmän estäminen / poistaminen, kts. videolinkki
- Ilmaboksimodaukset & vaparisuodatin
- Ivan's FCE, lieventää on/off kaasua ja lisää vääntöä keskialueelle.
- Ratastukset, vakioketjuilla menee ainakin -1 eteen.

Tuubasta:
FZ1 Video tutorials - Flies Mod
FZ1 Video Tutorials - Exhaust
FZ1 Video Tutorials - PC3, Airbox Mod and AIS Blocking
 
Manuskan sivu 3-8 Adjusting exhaust gas volume.
Kukaan perehtynyt asiaan pääseekö tuosta jotenkin säätämään seosta vai mikä homma toi on?
 
Kiinnostaisi kuulla myös kokemuksia alustan muutoksista, iskareiden vaihdosta, rengastuksesta yms.

Itselläni on jammussa vielä vakiojouset mutta mielessä on ollut takaiskarin vaihto ja etupään öljynvaihto + huolto.
 
Alustaa ei oo omasta tullu muutettua toistaiseksi..
Rengastusta oon käyttäny noita Dunloppeja Sportmax D208 ja nyt tällä hetkellä Qualifer 2 setti alla ja tykänny että ne pitää ku purkka tukassa että ei kyllä pidon kanssa mitään ongelmia,satoi tai paistoi.
Miinus puolena tosin se kulutus kestävyys pari settiä oli d208 ja kesti 6-8tonnia per setti.
Qualiferissa oli eilen pintaa 2mm keskellä ja vajaa 4 tonnia ajettu aika rankkaa ajoa, tosin sattu moka ku mittari näytti väärin niin oli paineet aika alhaiset välillä.
200 nyt takana ja omasta mielestä pyörän ajettavuus parani, vaikka pitäs olla vissiin päinvastoin..
Liekkö syynä omituinen ajotyyli, mutta mutkaan kallistuu paljon paremmin ku 190:llä ja körryyttelykin on vakaampaa.
Jotku perus diaplot oli välillä alla ja en tykänny, eikä kyllä ollu pitoa juuri mitään, hengen vaaralliset jopa.
 
Minkälaisilla välityksillä olette ajaneet/koettu parhaaksi.Mietin jos haluu keventää keulaa kaasulla  
lookaround_orig.gif
 
Itsella on +2 takana ja toimi hienosti, on myös hiljasempi kun ketju ei hakka mihinkään.
 
Mitkä liittimet pitää tilata Hel teräspunos jarruletkuille, että menee orkkis satuloihin sekä säiliöön edessä?
 
Manuskan sivu 3-8 Adjusting exhaust gas volume.
Kukaan perehtynyt asiaan pääseekö tuosta jotenkin säätämään seosta vai mikä homma toi on?
Jotain stooria löysin lontoon murteella asiasta koskien lähinnä r1 ja r6 yammuja että säätöjä pystyis tekeen, mutta ei fz1 koskien löydä tietoa...
Korjattakoon että ihan mielenkiinnostahan tuo kiinnostais, säädöthän toki pystyy tekeen pc:lläkin
 
Manuskan sivu 3-8 Adjusting exhaust gas volume.
Kukaan perehtynyt asiaan pääseekö tuosta jotenkin säätämään seosta vai mikä homma toi on?
Jotain stooria löysin lontoon murteella asiasta koskien lähinnä r1 ja r6 yammuja että säätöjä pystyis tekeen, mutta ei fz1 koskien löydä tietoa...
Korjattakoon että ihan mielenkiinnostahan tuo kiinnostais, säädöthän toki pystyy tekeen pc:lläkin
Ei varmaankaan riitä säätövarat todellisiin muutoksiin. Korkeintaan saa tasattua blokien välisiä eroja jollain vakiokertoimella.  
nixweiss.gif


edit.
http://www.yamahafz1oa.com/forum/showthread.php?t=104195
 
Noiden eri viritysten vaikutustahan on aina kiva vertailla.

Ei ole kuitenkaan tullut vastaan täysin vakiopyörän dynolappua, mihin voisi vertailla niitä oman kulkineen tuloksia.

No, tässä olisi nyt melkein vakio.

Eli ainoastaan lamda kytketty irti ja power commander 3 kytketty, muuten on orggis tavaraa paikoillaan.

normal_FZ1-dyno.jpg


Siihen vain vertailemaan, paljonko ne muutokset toi lukuja lisää.

062802moto_prv.gif
 
Manuskan sivu 3-8 Adjusting exhaust gas volume.
Kukaan perehtynyt asiaan pääseekö tuosta jotenkin säätämään seosta vai mikä homma toi on?
Jotain stooria löysin lontoon murteella asiasta koskien lähinnä r1 ja r6 yammuja että säätöjä pystyis tekeen, mutta ei fz1 koskien löydä tietoa...
Korjattakoon että ihan mielenkiinnostahan tuo kiinnostais, säädöthän toki pystyy tekeen pc:lläkin
Ei varmaankaan riitä säätövarat todellisiin muutoksiin. Korkeintaan saa tasattua blokien välisiä eroja jollain vakiokertoimella.  
nixweiss.gif


edit.
http://www.yamahafz1oa.com/forum/showthread.php?t=104195
Okei tattis, eli pientä hifistelyä sieltä osaava osaa ottaa irti tarvittaessa
smile_org.gif
 
Noiden eri viritysten vaikutustahan on aina kiva vertailla.

Ei ole kuitenkaan tullut vastaan täysin vakiopyörän dynolappua, mihin voisi vertailla niitä oman kulkineen tuloksia.

No, tässä olisi nyt melkein vakio.

Eli ainoastaan lamda kytketty irti ja power commander 3 kytketty, muuten on orggis tavaraa paikoillaan.

normal_FZ1-dyno.jpg


Siihen vain vertailemaan, paljonko ne muutokset toi lukuja lisää.

062802moto_prv.gif
En osannut omaa tänne liittää mutta luvut seuraavasti vakiona:

132,86hp-11403RPM
95,97NM-9275RPM
246KM7H-11684RPM

Kauheet huiput sulla  
omg.gif
 
137hv/10870 rpm
99,9nm/8890 rpm

Akran slipari ja pcv

Millä konstilla mä saan ton dynolapun näkyviin tänne?
 
Kuvan liittäminen ketjuun. Rautalankaversio niille, joille tää nettielämä on persiistä, tai jotain..
tounge.gif


Ensin se kuva pitäs olla jossain kuvapalvelussa (esim. picasa tai joku muu vastaava)

Sit menet sinne palveluun ja klikkaat sen kuvas päällä hiiren oikeaa nappulaa ja sieltä valitset "ominaisuudet".
(huom, ei mielellään isompia kuin 800x600 kuvia, niin viestiketju pysyy siistinä lukea)

Ominaisuuksista pitäs löytyä kuvan "osoite" eli se http-alkunen rimpsu.

( esim. tuon mun dynolapun osote on : http://www.moottoripyora.org/kuva-al....yno.jpg )

Kopsaat sen talteen.

Sit kirjoittelemaan tänne ORGiin uutta viestiä.

Kun kirjoittelee viestiä, niin tuossa ylälaidassa on noita linkkejä. Napsauta sitä "image" linkkiä niin aukeaa pikkuikkuna.

Liitä nyt siihen se kopioimasi kuvan osoite.
(varmista ettei siihen jää kahta kertaa sitä "http://"-alkua)

Hyväksyt sen, ja avot, viestisi sekaan on ilmestynyt pätkä tekstiä.

Lopettelet viestin ja ihailet kuvaa viestiketjussa.

062802moto_prv.gif
 
Mistä päin suomea saa ostettua O2 sensorin eli lambdan. Ei meinaa löytyy mistää..
 
Back
Ylös