• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha R1 ´09

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moto^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Moto^

New member
Kertokaahan kokemuksia kyseisestä pelistä. Jos teillä on kokemusta edellisestä R1 mallista niin kertokaahan vähä suurimmistä eroista jne. Piru vie kun kyseistä peliä ei pääse koeajaan missään niin toivottavasti voisitte kertoo mahdollisimman kattavat kokemukset.
 
noh löpertelempähän ajan kuluks jotain tänne, elikkäs uus rykönen löytyy ja mittarissa on reippaat 9000km joten en ihan perstuntumalta enää höpise :P

ensinnäkin osto tapahtu tyyliin, menin kuopion yammu sentterille ostamaan kytkin kopan tiivistettä entiseen ryköseen. se oli varmaan tarkkaan suunniteltu kuvio myyjien osalta, työntivät just kasatun pyörän miun selän taakse ja täräyttivät käyntiin. noh se oli sitä paljon puhuttua rakkautta ensi silmäyksestä  
thumbs-up.gif
noin 2tuntia myöhemmin soitin ja varasin pyörän meni viikko ja saivat kilvet hommattua ja siitä alko armoton ajaminen.

ekalla viikolla tuli ajettua koko 1600km sisään ajoa välillä jopa lumi sateessa, toisena päivänä en sangystä meinannu päästä kun selkä oli ihan jumissa, ajo asento muuttui hiukan entisestä -98 R1 ja sen myötä löyty jotain uusia piilossa olleita lihaksia selästä ja ne jumiin huonon kunnon ja kylmän ilman yhdistelmänä.

nooh kuiteskin ite pyörästä, se vaan on hyvä  
062802jumpie_prv.gif


verrattuana vanhaan menee kun juna suoraan ja on todella vakaa pomppusissakin  mutkissa, osa varmaan tulee tosta ohjaisiskarista mitä vanhassa ei ollu, ajo asento sen alun jäkeen toimii mulle hyvin. kävin 3300km ajamassa neljässä päivässä eikä käyny muuhunkun persuuksiin välillä.
niin joo ja oon tämmönen 193cm 88kg hujoppi.

kulutukset ketään kiinnosta tommosella ajaessa mut sanotaan silti. toi 3300km oli matka ajoo kokonaan ja keski kulutukses näytti 6,1L/100km normi ajossa mulla pyörii 7-9L/100km nollailen joka tankille yleensä

maantielle mukavat välitykset siin on ja vaika ovatkin melko pitkät niin sopii koneen luontoon, kaupungissa kaipaisin lyhyempää ykköstä 170km/h punarajalla ei oo oikeen kiva...
tarkoittaa 20km/h alueella lähes kytkimellä luistattamalla ajoo.

vaihteet muuten pelaa todella jouheesti ykkönen ->kakkonen väli on huomattavasti parempi kun vanhassa oli, ei mitään yli määräisiä kikkailuja ei kun napauttaa uutta pesään. kytkin pelaa hyvin mutta on ehkä aavistuksen raju ottamaan, lähinnä kaupunki ajossa joskus häiritsee jos ei halua rajusti liikkeelle.

sit se kone... mitä siitä vois sanoo.varmaan samaa mitä monet testit on hehkuttanu. vääntöä löytyy ja vaikka ei ole markkinoitten tehokkain niin silti voimaakin löytyy ja se tuntuu ihan erilailla kun vanhemmassa. omassa vanhassa oli penkitetty 169hp kumilta ja luulen että aika samoja tuo vakio 09 pitäs antaa, mutta silti se ero voiman tunnussa  oli kun yölllä ja päivällä.

alkuun tuntu että niistä ECU kartoista stand ja B on ainoat käyttö kelposet, mutta nyt oon ruennu käyttämään myös A karttaa. riittää paljon pienemmät kaasukahvan liikkeet.

omaan vaihdoin leo vincen sliparit ja nyt on ääni maailma kohdallaan  
cool.gif
vielä olis vilkut ja kilpiteline päivittää.

jos jotain yksityis kohtia mistä haluisit tietää enempi niin eikun kyselyä kehiin niin vastailen kyllä mielellään.
 
Monessa pyörässä nuo kulutusmittarit näyttävät liian suuria lukemia. Oletko verrannut ajettuja kilometrejä tankattuun bensamäärään? Jos tuo matka-ajo kulutus on todellinen niin se on suuri 1000 kyykylle.
 
onkohan mulla sit hiukan raskas kaasu ranne kun vanha R1 normaalisti pyöri tuolla 8-9L/100km ihan tankkauksissa laskemalla, ja säädöt oli kohdallaan.

tuo nykynen näyttää melko oikeita lukuja desin parin heitto tais olla kun sillon alkuun kokeilin laskemalla. mut joo matka ajossa jos ajaa tosiaan varovasti niin 5-5,5 ei pitäs olla paha saavuttaa, norjassa oman pikku mokan takia piti yhtä tankkkausta venyttää niin ajoin tosi varovasti ja tais tulla loppu kulutus 15,2L ja 304km eli tasan 5

mut mut se vaan on niin vaikeeta ajaa sukkasillaan :P

kertokaas muut uuden rykösen omistajat omia lukuja (ja tietty noita ajo kokemuksia yleensäkin)
 
kulutukset ketään kiinnosta tommosella ajaessa mut sanotaan silti. toi 3300km oli matka ajoo kokonaan ja keski kulutukses näytti 6,1L/100km normi ajossa mulla pyörii 7-9L/100km nollailen joka tankille yleensä
kyllä mä muistelen että noi kulutukset on ollu just jossai seiskan pinnassa kahdella edellisellä rykköselläni(05&07).

Mites muute noi ajovalot, kovasti jossai biken testissä kehuivat, häpeääkö auton valojen rinnalla? edellisessä r1 mallissa ei kyllä hävenny.
Toi mitä ajoasennosta puhuit niin tuntuis että rykkösessä on ehkä "lepposin" ajoasento kilosista. itekkää en lyhyimmästä päästä oo.
Eipä noita uusia rykkösiä iha hirveesti tunnu olevan liikkeellä...teudelta viä mieluusti kommentteja lukisin.
 
valoja en oo oikeen viel kunnon pimeessä päässy kokeilemaan mitä nyt tallin seinään, vaikuttaa lähes yhtä hyviltä kun tuon vanhan valot (xenonit oli vaihdettu, alkuperäset oli säälittävän tehottomat)

juu ajo asento on hyvä mulle ainakin tuon kauden alotuksen jälkeen ei oo ollu mitään heikkoo sen suhteen. Jos ajelee pallit tankissa niin polvet on kiinni sivukatteen ylä osissa mutta ei vielä paina mitenkään, sentti lisää pituutta jalkaan ja vois häiritä. tankki itessään vaikuttaa aika kapealta verrattuna vanhaan. eroa noihin uudempiin "vanhoihin" en osaa arvioda kun kokemukset rajottuu kahteen rytköseen ekaan ja viimesimpään malliin.
 
Ei sitä kulutusta paljoa mietitä jos alla on niinkin upea ja ajamisen nautintoa tarjoava moottoripyörä kuin 2009 vuoden R1
smile_org.gif
Yksi parhaista pyöristä mitä maa päällänsä kantaa
thumbs-up.gif
 
No joo, mitä tuosta sanoisi, paha vertailla mihinkään, kun edellinen oli 600cc naku. Loistava pyörä
062802jumpie_prv.gif
Reilu 7000km mittarissa eikä ole päivääkään kaduttanut. Pyörän tilasin MP-messujen aikaan ja joskus hieman ennen toukokuuta sen sain.

Akran pöntöt otin siihen suoraan, joten äänetkin ovat kohdillaan. Kone on todella mukavantuntuinen niin kaupungissa kuin mutkateilläkin, varsinkin kun heittää A-kartan mutkaisille teille. Sutii ja keulii eniten ja kuluttaa kaiken mitä tankkiin laittaa. Keskikulutusmittari näyttää 7,7l/100km koko tuolle 7000km:lle. Matka-ajoa siihen ei todellakaan paljoa sisälly, tykitystä sitäkin enemmän.

Matka-ajossa puutuu perse ja ranteet hieman, mutta enpä tuota sitä varten ostanutkaan.
 
Kertokaahan kokemuksia kyseisestä pelistä. Jos teillä on kokemusta edellisestä R1 mallista niin kertokaahan vähä suurimmistä eroista jne. Piru vie kun kyseistä peliä ei pääse koeajaan missään niin toivottavasti voisitte kertoo mahdollisimman kattavat kokemukset.
Koeajopeli taitaa löytyä Vantaan Yamaha Centeristä... KX:lle ei tänävuonna kuulemma ko. laitetta tule ajoon
nixweiss.gif
.

Mutta mitä rr-areenalla ko. laitetta on käytössä, niin kuulemma aika p*ska... Tehoa uupuu ja 20 kg painavampi mitä muut laitteet. Suoralla Yammut jäi aina selkeesti. Mutta ihan suoraan tietty superbikeä ja katupyörää ei voi verrata
wink.gif
.
 
Sen mitä mä olen koe ajanut uutta rytköstä on se ihan eri mopo kun tuo vanha versio (06) . vääntöä on paaaljon enemmästi, ja se tehokartta juttu oli kanssa bueno.

Painopiste oli alempana jotenkin näppärämpi käsitellä, ja se ohjausiskarin toiminta oli kanssa loistava.

jahka lotossa voitan niin ostan heti
inlove.gif
 
Kertokaahan kokemuksia kyseisestä pelistä. Jos teillä on kokemusta edellisestä R1 mallista niin kertokaahan vähä suurimmistä eroista jne. Piru vie kun kyseistä peliä ei pääse koeajaan missään niin toivottavasti voisitte kertoo mahdollisimman kattavat kokemukset.
Koeajopeli taitaa löytyä Vantaan Yamaha Centeristä... KX:lle ei tänävuonna kuulemma ko. laitetta tule ajoon
nixweiss.gif
.

Mutta mitä rr-areenalla ko. laitetta on käytössä, niin kuulemma aika p*ska... Tehoa uupuu ja 20 kg painavampi mitä muut laitteet. Suoralla Yammut jäi aina selkeesti. Mutta ihan suoraan tietty superbikeä ja katupyörää ei voi verrata
wink.gif
.
Jaa että ihan paska. Onkohan nyt ihan viimesen päälle varmaa tietoa?
crazy.gif
Tietääkseni voittanut vertailut ja ollut testeissä ylivoimaisesti nopein.
 
Kertokaahan kokemuksia kyseisestä pelistä. Jos teillä on kokemusta edellisestä R1 mallista niin kertokaahan vähä suurimmistä eroista jne. Piru vie kun kyseistä peliä ei pääse koeajaan missään niin toivottavasti voisitte kertoo mahdollisimman kattavat kokemukset.
Koeajopeli taitaa löytyä Vantaan Yamaha Centeristä... KX:lle ei tänävuonna kuulemma ko. laitetta tule ajoon
nixweiss.gif
.

Mutta mitä rr-areenalla ko. laitetta on käytössä, niin kuulemma aika p*ska... Tehoa uupuu ja 20 kg painavampi mitä muut laitteet. Suoralla Yammut jäi aina selkeesti. Mutta ihan suoraan tietty superbikeä ja katupyörää ei voi verrata
wink.gif
.
Jaa että ihan paska. Onkohan nyt ihan viimesen päälle varmaa tietoa?  
crazy.gif
Tietääkseni voittanut vertailut ja ollut testeissä ylivoimaisesti nopein.
Ja ollut yhtä monessa viimeinen. Mitä merkitystä jollain eri maiden testaajien mieltymyksillä. Jos pyörä miellyttä sua niin osta pois. Suorituskyvyn puutteesta ei jää ikinä kiinni, ihan sama mikä merkki tai mikä oli tulos kilosten testeissä.  
biggrin.gif


Ps. Kannatta toippari uskoa tyttöjä. Elämä on niin paljon helpompaa.
 
Kertokaahan kokemuksia kyseisestä pelistä. Jos teillä on kokemusta edellisestä R1 mallista niin kertokaahan vähä suurimmistä eroista jne. Piru vie kun kyseistä peliä ei pääse koeajaan missään niin toivottavasti voisitte kertoo mahdollisimman kattavat kokemukset.
Koeajopeli taitaa löytyä Vantaan Yamaha Centeristä... KX:lle ei tänävuonna kuulemma ko. laitetta tule ajoon
nixweiss.gif
.

Mutta mitä rr-areenalla ko. laitetta on käytössä, niin kuulemma aika p*ska... Tehoa uupuu ja 20 kg painavampi mitä muut laitteet. Suoralla Yammut jäi aina selkeesti. Mutta ihan suoraan tietty superbikeä ja katupyörää ei voi verrata
wink.gif
.
Jaa että ihan paska. Onkohan nyt ihan viimesen päälle varmaa tietoa?  
crazy.gif
Tietääkseni voittanut vertailut ja ollut testeissä ylivoimaisesti nopein.
Nyt oli siis kyse rr-kisalaitteesta. Niissä on painomääräykset yms. kilpuri vs. katupyörä ja valitettava tosiasia on, että Yammun kisapaino on 20 kg muita enemmän, mutta silti huipputehoissa uupuu. Tosimies (esim. Kaulamo) tosin vie sitäkin komeasti
thumbs-up.gif
.

Katuvehkeestä en osaa sanoa. Harmi kun ei ole kokeiltavana. Ajoasento on ainakin hieman kompaktimpi mielestäni kylmätyyppien perusteella mitä aiemmassa mallissa. Mielenkiintoista olis päästä koeajamaan. Tiedä vaikka pyöräkuumeen saisi aikaiseksi
biggrin.gif
...?
 
Te kun ootte sliparit vaihtanu toho peliin niin ootteko laittanu power commanderin kanssa? pystyykös tän uuden r1:n ruiskua säätään mitenkää ilma pc:tä? aiksemmissa muistaakseni pysty säätää laiheemmalle/rikkaammalle... onko katti tallella vai vaihtuko hengittävämpään putkeen?
 
Vaihdoin vain sliparit, katti tallella ja raimon omalla boksilla säädetty peli.
 
Back
Ylös