Scrambleri
New member
Noniin nythän siinä kävi niin että Yamaha-tauti on tarttunut ja hallin perälle on pesiytynyt toinenkin Yamaha, oikeesti niitä on jo viis mutta ei kerrota kellekkään.
Eli tälläkertaa tohtorin potilaaksi on päätynyt vähän vanhempi Yamaha. Koska Yamaha on jo keski-ikäinen niin siitähän tottakai löytyy kaksitahtimoottori. Ajatelkaa kuinka tylsää olisi ajella laitteella minkä perässä ei seuraa sininen savupilvi, povitasku ei olisi öljyssä vuotaneesta 2-t öljypurkista eivätkä vaatteet käryäisi 16 kesäisen piikkimiehen ajotakilta.
Osittain näiden syiden takia pyörä ei olekaan tulossa omaan käyttöön vaan faijalle 70v lahjaksi. Tottapuhuen suurin syy oli tietenkin halpa hinta…
Noh itseasiaan eli tämänkertaisessa rakentelussa ei voi käyttää mielikuvitusta tai tilata osia ebaystä vaan nyt on kyseessä entisöinti! Kyllä! En aluksi itsekkään olisi uskonut että tulen entisöimään ikinä mitään mutta näköjään niin nyt sitten tulee tapahtumaan.
Pyörä oli valmiiksi aika hyvässä kunnossa. Oikeastaan ainoat puutteet olivat ehjät hyvät alkuperäiset pakoputket, vääränvärinen etulampunkuori ja kakkospykälän rutina.
Nyt on vähän aloteltu purkamista ja tutkintaa. Koneen levitin pöydälle yks ilta ja sain selvitettyä että vaihdelaatikkovika johtui kuluneesta vaihteensiirtäjästä. Liekö ollut osuutta asiaan että laatikossa oli 2-t öljyä…


Ainakin öljy oli aivan luirua ja sinistä.
Laitetaas vielä pari kuvaa.






Eli tälläkertaa tohtorin potilaaksi on päätynyt vähän vanhempi Yamaha. Koska Yamaha on jo keski-ikäinen niin siitähän tottakai löytyy kaksitahtimoottori. Ajatelkaa kuinka tylsää olisi ajella laitteella minkä perässä ei seuraa sininen savupilvi, povitasku ei olisi öljyssä vuotaneesta 2-t öljypurkista eivätkä vaatteet käryäisi 16 kesäisen piikkimiehen ajotakilta.
Osittain näiden syiden takia pyörä ei olekaan tulossa omaan käyttöön vaan faijalle 70v lahjaksi. Tottapuhuen suurin syy oli tietenkin halpa hinta…
Noh itseasiaan eli tämänkertaisessa rakentelussa ei voi käyttää mielikuvitusta tai tilata osia ebaystä vaan nyt on kyseessä entisöinti! Kyllä! En aluksi itsekkään olisi uskonut että tulen entisöimään ikinä mitään mutta näköjään niin nyt sitten tulee tapahtumaan.
Pyörä oli valmiiksi aika hyvässä kunnossa. Oikeastaan ainoat puutteet olivat ehjät hyvät alkuperäiset pakoputket, vääränvärinen etulampunkuori ja kakkospykälän rutina.
Nyt on vähän aloteltu purkamista ja tutkintaa. Koneen levitin pöydälle yks ilta ja sain selvitettyä että vaihdelaatikkovika johtui kuluneesta vaihteensiirtäjästä. Liekö ollut osuutta asiaan että laatikossa oli 2-t öljyä…
Laitetaas vielä pari kuvaa.








