• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha R6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Proffa

New member
Koskas tuli rkuutosiin ruiskut??

Entä muihin kusiaisiin?? Honu kawa suikka??

Mitä muuta kandee kisapärrässä ottaa noin vuosimalli-hommissa huomioon?? Mikä malli missäkin on osoittautunut paskaksi tai esim joku hankala vika tullu kaikkiin kisarakennettuihin??

Jepu....Varmaan ihan aiheesta toi kommentti tuli. Ruiskun saa varmaan selville itekkin kohtuullisella vaivalla. Sitä taas ei saa, että mikä on mahdollinen tyyppivika missäkin. Ei noihin ees tarvii kaikkiin vastata. Esimerkki et r6 o3 on monessa paukkunu kytkin on aika iisi kirjoittaa....

Tunnen moottoripyörän tekniikan mielestäni hyvin, ei onkelmaa siinä. Väitän myös ajavani aika reikä päässä, joten ei ongelmaa (tai juurikin suuri ongelma
biggrin.gif
) siinäkään.

Peukalokaan ei ole laisinkaan keskellä kämmykkää vaan mitkä tahansa hommat menee. Juridiikasta - lasikuitu- ja metallihommiin.

Mielestäni olen ihan järkevissä paloissa kyselly sellasia asioita joita ei välttis irtoa googlella.

Ihan ajankuluksi ja yleisestä mielenkiinnosta olen postaillu. Ja kyllä mulle s-postiin on tullu paljonkin eri pyörätarjouksia ja esim palautetta siihen hämeenlinna kyselyyn.

Voin jatkossa pistää eritellymmin ja tarkempaa kuvausta kyselyä pohdintaa ja muuta foorumipärinää. Hyviä vinkkejä siis edellisellä kirjoittajalla!

Uusi R6R on ainakin valmispeli radalle kun lisää vain ohjausiskarin ja säätää alustan omallepainolleen tehtään oletusten jäljilta. Jättää kaikki ylimääräset heebelit (putkistot ja commanderit) kaupanhyllyyn ja ostaa niilläkin rahoilla renkaita ja ratamaksuja. Radalla ei kauheasti ajeta alle 10 000 kierroksella jotenka vakio R6Rrän keskikierrosalueen heikkouskaan ei kauheasti haittaa. Keskikierrosalueen heikkouden voi sit korjata kun motoparkki menee alle 1.30 ja alusta on kohdallaan.

Juu niin varmaan
biggrin.gif

Tosin olen ostamassa jotain sellasta pärrää, jolla jo ikää vähän ja jossa olis noi kilkkeet jo kaikki.

Uusi on täysin poissa kysymyksestä.

Miksi täysin uusi on poissa kysymyksestä? Haluatko viettää aikaasi rassaamalla jotain 2-3vuotta vanhaa supersporttia jonka mukana sait hienot osat ja rahaa palaa varmasti eroottisia määriä kun noita parikautta ajettuja alkaa laittamaan? Itse ostin täysin uuden juuri sen takia, että säästyn kaiken maailman konerempoilta ja muilta yllätyksiltä.

Ei sitä vanhustakaan tartte aina rassata. Viime kesän rata-ajelut vanhuksella (-98 gsx-r 600) vei varaosia yhden ohjauslaakerin (n. 60€), ohjausiskarin kiinnikkeen (39€), kytkinkopan tiiviste (3€ tiivistepaperista) ja akun (29.90€). Kyseessä vieläpä kimppapeli joten kahdessa vuorossa ajeltiin. Tähän tietenkin lisäksi kuluvat osat mitä menee myös uudempiin/uuteen pyörään ihan samalla lailla kun vanhaankin.

No tähän oli kylläkin edellisen omistajan (kiitos vaan Mikolle) toimesta tehty jo koneremontti.

Miksi täysin uusi on poissa kysymyksestä? Haluatko viettää aikaasi rassaamalla jotain 2-3vuotta vanhaa supersporttia jonka mukana sait hienot osat ja rahaa palaa varmasti eroottisia määriä kun noita parikautta ajettuja alkaa laittamaan? Itse ostin täysin uuden juuri sen takia, että säästyn kaiken maailman konerempoilta ja muilta yllätyksiltä.
Riippuu kastikkeesta!

Ite ostin -03 R6 kilpurin ja hyväkuntoinenhan tuo on. Ei ole viritelty putkea, suodatinta ja commanderia lukuunottamatta ja kestänyt hyvin kun pitää hyvää huolta (kiitos myös aiemmille omistajille). Kyllähän nuo kittiosilla ja muuten kovasti viritellyt vehkeet tuppaa herkemmin laukeamaan, kaverilta pamahti vajaa pari tonnia täydellisen konerempan jälkeen kampiakseli poikki. Vakiona ihan luotettavia leluja!

Sijoitus harrastukseen suht pieni ja kulutkin tällaisella pysyy kyllä kurissa (tai siis jossain rajoissa)...

Ja ruisku tuli muuten tähän -03 malliin (myös kawassa)!

sanoi:
Miksi täysin uusi on poissa kysymyksestä?

Vaikka nyt ekaks siitä syystä ettei ole 13K ylimääräistä ja toiseks se että mulle uuteen harrastukseen tulee olennaisena osana kuulumaan mm. alustasäätöjen opettelu ja ruisku/kaasari säädöt ja opettelu.

Myöskin vituttaa huomattavasti vähemmän ku kippaa 4k pelin ku sen ihan brännärin ja sattuu nyt esmes crashbadi repäsemään runkoa tai jotain muuta vastaavaa. Tiätty jos myttyä on vaikka lampaitten syödä ni ei tarvii kauheesti stressata. Itellä kun budjetti tulee suoraan virkamiesduunista ni siinä sitä sitten soitellaan maahantuojalle, että laitatko yhen paketissa tulemaan.

Ei toimi tuo....

Vaikka nyt ekaks siitä syystä ettei ole 13K ylimääräistä
Alle kympin on nuo uudet kilvettömänä.. Katuosat kun vielä myy (n.1000e), niin sillä rahalla saa kuitukatteet yms. välttämättömyydet hankittua.

Kilvettömissä on tosin nyt huima buumi menossa, joten noita vuoden vanhojakin pelejä tulee varmasti markkinoille lähiaikoina paljon..

Vakio-osista saa myytyä vain osan ja täytyy sellaseen vekottimeen nyt jotain muutakin tehä ku laittaa kuidut. + Siinä on aikamoista hommaa blommata kaikki pultit mutterit korkit etc. poistaa valot vilkut, laittaa ketjusuojat moottorinposkisuojat crashbadit jarruletkut. Sen lisäks niinku sanoin ni oikeen haluan leikkiä öhläreillä, pc, muilla kittiosilla ja opetellä senki puolen. Vakiopelillä voi ajaa ilmanki tota. Vetää sitte vakiomuoveillakin ja tilaa tehtaalta aina uudet teipatut ku kippaa. Tai better yet, lähettää raadon tehtaalle ja antaa niitten korjata....vielä parempi...ottaa aina uuden ni ei tarvii muutaku ajaa....mutta kun siinä ei mun mielestä oo kaikki. Mut antaa ny olla tän vääntämisen. Ostan minkä ostan ja vedän sillä!!! Varokaa vaan ettette jää jalkoihin
biggrin.gif

Vakio-osista saa myytyä vain osan ja täytyy sellaseen vekottimeen nyt jotain muutakin tehä ku laittaa kuidut. + Siinä on aikamoista hommaa blommata kaikki pultit mutterit korkit etc. poistaa valot vilkut, laittaa ketjusuojat moottorinposkisuojat crashbadit jarruletkut. Sen lisäks niinku sanoin ni oikeen haluan leikkiä öhläreillä, pc, muilla kittiosilla ja opetellä senki puolen. Vakiopelillä voi ajaa ilmanki tota. Vetää sitte vakiomuoveillakin ja tilaa tehtaalta aina uudet teipatut ku kippaa. Tai better yet, lähettää raadon tehtaalle ja antaa niitten korjata....vielä parempi...ottaa aina uuden ni ei tarvii muutaku ajaa....mutta kun siinä ei mun mielestä oo kaikki. Mut antaa ny olla tän vääntämisen. Ostan minkä ostan ja vedän sillä!!! Varokaa vaan ettette jää jalkoihin  
biggrin.gif
varotaan...
wink.gif

Siinä on aikamoista hommaa blommata kaikki pultit mutterit korkit etc. poistaa valot vilkut, laittaa ketjusuojat moottorinposkisuojat crashbadit jarruletkut. Sen lisäks niinku sanoin ni oikeen haluan leikkiä öhläreillä, pc, muilla kittiosilla ja opetellä senki puolen.
Eikös se ole nimenomaan hienompaa itse laittaa se peli ratakuntoon, eikä ostaa joku valmiiksi kasattu vehje. Eikä noilla kaikilla mahdollisilla vimpaimilla ole kiire ellei heti lähde kilpaa ajamaan. Kyllä siinä tovi menee että pääsee edes ihan vakiopyörän saloihin sisälle.

Omasta moposta ei jääny mitään katuosia nurkkiin pyörimään. Hyvin meni pakettina kaupaksi.

Jepu....Varmaan ihan aiheesta toi kommentti tuli. Ruiskun saa varmaan selville itekkin kohtuullisella vaivalla. Sitä taas ei saa, että mikä on mahdollinen tyyppivika missäkin. Ei noihin ees tarvii kaikkiin vastata. Esimerkki et r6 o3 on monessa paukkunu kytkin on aika iisi kirjoittaa....
Aika outoa mielestäni.

Sillä sama kytkin on ollut jo 5EB mallista lähtien, eli 1999. Samat kytkinlevyt käy vielä uuteen R6R:äänkin. Sinällään aika outoa kun eipä noi kytkimet ole meikäläiseltä paukkunut ja -01, -02 ja -06 vehkeillä on tullut jokusen verran paljon kilsoa radalla.

Tiedätkö tarkemmin mikä sieltä kytkimestä on lauennut?

... Sen lisäks niinku sanoin ni oikeen haluan leikkiä öhläreillä, pc, muilla kittiosilla ja opetellä senki puolen.

Miten mulle jää mielikuva että radalle on tulossa tyyppi joka ajaa 20 sekuntia muita hitaampia kierroksia ja varikolla sitten seilitää että öhläri oli liian tiukalla ja ruisku 2% liian rikkaalla, siksi niin hidas.

Onhan noilla kiva kiva leikkiä, mutta veikkaampa että alustan säädön ja rengaspaine valinnoilla on huomattavasti suurempi merkitys niin nopeuden kuin opiskelunkin kannalta.

no moikkaile sitten kun ohittelet radalla  
wink.gif

Sulle jää sellainen kuva ku sulle jää. En ala väittelemään asiasta. Sen sanon, että kova sälli saa olla jos meinaa läväyttää minua 20 sekkaa kierroksella silmään.

Heheheh....tuli sellanen olo et haluaa avautua: Ja sinusta logger mä rykäsen ohi vaikka mulla olis se ruisku taskussa ja öhlärit kaupassa.

sanoi:
Onhan noilla kiva kiva leikkiä, mutta veikkaampa että alustan säädön ja rengaspaine valinnoilla on huomattavasti suurempi merkitys niin nopeuden kuin opiskelunkin kannalta.

Mitäs tällä tarkoitit? ALustan säädöt?? Eikös öhlärit ole alustaa ja enkö minä juurikin noin ole tässä esittänyt vastauksena sille joka messusi uuden vakiopyörän puolesta.

No on se taas helppoa. Ja sille joka mainitsi että tulis rajata kyssiä paremmin ja ottaa ite selvää että vaikuttaa kiinnostavimmilta kysymyksiltä: Tässähän se on ratkaisu ku antaa vähän näpeille vastaajille (siis avautuu) ni johan alkaa vastauksia ropisemaan  
062802jumpie_prv.gif

Ei vaan, peace out....ei tää niin vakavaa ole
033102beer_1_prv.gif

Eiköhän perusharrastelija pärjää aika pitkälle tolla vakioalustallakin... Kuitenkin uusissa kyykyissä on jo nopeet ja hitaat säädöt alustassa jne, eli samat mitä löytyy vaikkapa siitä öhläristä.

Kova uho ainakin Proffalla on...
biggrin.gif

SRRA:n foorumilta löytyy noita Stocki pyöriä aika hyvin, niin sellasella varmaan kannattais alottaa.

Eiköhän perusharrastelija pärjää aika pitkälle tolla vakioalustallakin... Kuitenkin uusissa kyykyissä on jo nopeet ja hitaat säädöt alustassa jne, eli samat mitä löytyy vaikkapa siitä öhläristä.

Kova uho ainakin Proffalla on...  
biggrin.gif

SRRA:n foorumilta löytyy noita Stocki pyöriä aika hyvin, niin sellasella varmaan kannattais alottaa.
..ttu sä oot nopee..

Back