Yamaha Super ténéré 2010?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hieman vanha ketju, mutta onko tosi ettei tonnikakssatasta Tenereä enää suomessa myydä? Yamahan sivuilla ei ainakaan löydy kuin seitensatanen.. Tämmöstä miettii Suzukikuski, vielä toistaiseksi.
 
Herätellään vanhaa keskustelua. SuperTenere ilmestyi pihaan ja nyt pitäis pohtia miten sitä pitäisi varustella/koristella/muokkailla.

Mitäs muut teneren omistajan on omiinsa laittaneen? Ainakin ne tuulenhojaimet sinne näytön molemmin puolin ilmeisesti on ihan hyvä lisäys?

Omat valotkin on ihan kohtuulliset, toki kantama jää aika lyhyeksi? Ootteko mitä lisävaloja laittaneet?

Muita ideoita ajatuksia?
 
-18 vuotinen, ruotsista piti hakea kun kurssi oli suotuisa :)

Mikäs toi säädettävä tuulilasin kehikko on? Joku fiksumpi systeemi kun toi Yamahan oma ihme rimpula millä sitä säätöä nyt tehdään?

Ja onko tuulenohjaimilla merkitystä tilaako kiinanihmeet vai yamahan omat? Kokemuksia?
 
Herätellään vanhaa keskustelua. SuperTenere ilmestyi pihaan ja nyt pitäis pohtia miten sitä pitäisi varustella/koristella/muokkailla.

Mitäs muut teneren omistajan on omiinsa laittaneen? Ainakin ne tuulenhojaimet sinne näytön molemmin puolin ilmeisesti on ihan hyvä lisäys?

Omat valotkin on ihan kohtuulliset, toki kantama jää aika lyhyeksi? Ootteko mitä lisävaloja laittaneet?

Muita ideoita ajatuksia?

itse luovuin tänä kesänä pyörästä, mutta 7 kokemusrikasta vuotta sen kanssa tuli elettyä. Ei siis mitään ongelmia vaan puhdasta ajoa. Pyörässä oli nuo sivulevikkeet... ei ole kokemusta minkälainen oli ilman noita härpäkkeitä mutta ei ainakaan palellut pyörän kanssa ja toisaalta hellepäivät oli tukalia. Toisaalta pyörässä oli myös OEM touring pleksi, liekkö se osaltaan vaikuttanut tuohon ilmankierron vähyyteen. Vaihdoin vakio takalaukun isompaan giviin, mutta siinä tuli ongelmaksi sivulaukkujen luukut, jotka eivät auenneet ilman, että takalaukun irroitti. Varmaan semmoinen kantti kertaa kantti givi/kappa menisi(42L). Ainakin Trekker 46L oli liian leveä.. En pitänyt tuota nyt ihan mahdottomana ongelmana.

En ajellut yöllä, joten vakiovalot toimii ihan riittävän hyvin.. Eikä kyllä tunneleissakaan tullut tunnetta, että pitäisi lisää valoa saada. Suojaraudat on MUST tämäntyyppisissä pyörissä, saa myös lisälaukkuja kiinni ja ne lisävalot jos kokee tarpeelliseksi. Akun irrotus/vaihto voi tietysti hankaloitua näillä, mutta ei esim. käyttämäni GIVI ollut kuin pari mutteria irti niin sai raotettua rautaa riittävästi.

Aika valmis pyörä se on loppujen lopuksi.
 
2010-2013 malleissa ei mahd. säätä tuulilasia, tolla tulee varmaan toimeen mikä päivitetyssä(2014-) versiossa on.

vakio tuulilasi ainakin omaan makuun liian lyhyt

Yamaha omat tuulenohjaimet ainakin toimii !

lokasuojan jatketta suosittelen, pysyy venakoppa puhtaana
 
-18 vuotinen, ruotsista piti hakea kun kurssi oli suotuisa :)

Mikäs toi säädettävä tuulilasin kehikko on? Joku fiksumpi systeemi kun toi Yamahan oma ihme rimpula millä sitä säätöä nyt tehdään?

Ja onko tuulenohjaimilla merkitystä tilaako kiinanihmeet vai yamahan omat? Kokemuksia?

Touratechilla on (väittää, että käy -13 mallista ylöspäin, mutta mitä eroa on -10 mallin kiinnikkeillä??)

https://fi.touratech-nordic.com/win...yamaha-xt1200z-super-tenere-up-to-2013.html??

Tilasin tuon omaani (-14 malliin) sain kulman ja korkeuden hyväksi, omalla vakiolasilla.

Eli varmaa tietoa ei ole, käykö :blink:
 
itse luovuin tänä kesänä pyörästä, mutta 7 kokemusrikasta vuotta sen kanssa tuli elettyä. Ei siis mitään ongelmia vaan puhdasta ajoa. Pyörässä oli nuo sivulevikkeet... ei ole kokemusta minkälainen oli ilman noita härpäkkeitä mutta ei ainakaan palellut pyörän kanssa ja toisaalta hellepäivät oli tukalia. Toisaalta pyörässä oli myös OEM touring pleksi, liekkö se osaltaan vaikuttanut tuohon ilmankierron vähyyteen. Vaihdoin vakio takalaukun isompaan giviin, mutta siinä tuli ongelmaksi sivulaukkujen luukut, jotka eivät auenneet ilman, että takalaukun irroitti. Varmaan semmoinen kantti kertaa kantti givi/kappa menisi(42L). Ainakin Trekker 46L oli liian leveä.. En pitänyt tuota nyt ihan mahdottomana ongelmana.

En ajellut yöllä, joten vakiovalot toimii ihan riittävän hyvin.. Eikä kyllä tunneleissakaan tullut tunnetta, että pitäisi lisää valoa saada. Suojaraudat on MUST tämäntyyppisissä pyörissä, saa myös lisälaukkuja kiinni ja ne lisävalot jos kokee tarpeelliseksi. Akun irrotus/vaihto voi tietysti hankaloitua näillä, mutta ei esim. käyttämäni GIVI ollut kuin pari mutteria irti niin sai raotettua rautaa riittävästi.

Aika valmis pyörä se on loppujen lopuksi.


Kiitos hyvistä neuvoista! Saako vielä kysyä mikä sai luopumaan pyörästä?
 
2010-2013 malleissa ei mahd. säätä tuulilasia, tolla tulee varmaan toimeen mikä päivitetyssä(2014-) versiossa on.

vakio tuulilasi ainakin omaan makuun liian lyhyt

Yamaha omat tuulenohjaimet ainakin toimii !

lokasuojan jatketta suosittelen, pysyy venakoppa puhtaana


Pitää tutustua yamhan ohjaimiin! Eipähän tuu sitte hankittua pilipalipalasia! :)
 
Kiitos hyvistä neuvoista! Saako vielä kysyä mikä sai luopumaan pyörästä?

Vaihtelu.. kolmas yamaha ja pitkään mietin vaihtaisinko uudemman malliseen super tenereen, mutta saman pyörän olisin saanut vakionopeuden säätimellä. Pitää kokeilla välillä jotain muuta kuin japanialaista. Kolmas vaihtoehto olisi ollut, että olisin ajanut tuon loppuun, tosin aiemmin olisi tullut tilanne, ettei bensaa enää mistää saa kuin että pyörä lakkaisi toimimasta.

Italialaiset ja britit on myös kokeilematta.
 
Back
Ylös