Yamaha TDM, montako meitä on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xs2jammu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vanha ketju, mutta laitetaas tähän lisää kun tuli tänään tehtyä taas kaupat 900 TDM:stä. Siitä olikin jo keväällä 10 vuotta kun pois ja nyt ostin samanlaisen -07:n jolla mittarissa 38000km.
Nyt varrotaan lumien sulamista että saan ajettua sen kotiin Granista.

Mulla oli kans aikoinaan TDM900, seuraavana vuonna verot putos ja sen olis saanu 3-4k halvemmalla.

Mut mitäpä siitä, tykkäsin kyllä pyörästä.

Kattokaas https://youtu.be/YFaMfMR39KE

Tota perässä roikkumista oon itekkin ihmetellyt ja monasti vielä joutuvat siivä perässä polttaan jarruvaloja. Itelleki ku on tota ikää jo kertynyt niin malttaa hyvin ajaa 50-100 metrin päässä edellä menevästä ja siihen kun laittaa hyvän musiikin soimaan niin menee matka paljon lepposemmin hermoja raatelematta.

Sitten tohon videoon , niin noinhan toi homma menee, paitsi että en oo ottanut absin anturi irti vaan antanut olla tuossa levyssä aina kiinni.

No onhan meitä! Piti laittaa itellekin TDM. Jos pääsis pientä reissua tekemään ens kesänä.

Geelipenkki, ledivalot, keskituki, laukut ym. Kevättä odotellessa :)

No onhan meitä! Piti laittaa itellekin TDM. Jos pääsis pientä reissua tekemään ens kesänä.

Geelipenkki, ledivalot, keskituki, laukut ym. Kevättä odotellessa :)

Mä tykkään tän vanhemman mallin etupäästä, se on jotenkin räyhäkkäämpi. Pitäiskö alkaa suunnitelee katteiden vaihtoa kun en halua kuitenkaan luopua tästä ysisatasen koneesta.

Yes, 10 vuoden erossa olon jälkeen on nyt palattu TDM kantaan kun hain tammikuussa osatmani pyörän tänään kotiin. Ekat 80 kilsaa ajettu ja en muistanutkaan kuin rytkyttävä se oli, mutta toisaalta myös helppo ja kevyt ajettava.

Mikähän mahtaa olla TDM850 probleema, kun noin viikon, tai pitemmän seisonnan jälkeen lähtee nihkeästi käyntiin? Edellisenä päivänä jos on ajellut, niin lähtee oikein nätisti, mutta viikon jälkeen sää pyöritellä startilla oikeasti aika pitkään, eikä kestä kaasua yhtään.

Bensapumppuko?

Joo, miten tuossa menee huolloissa venttiilien säätöväli ja entä nokkaketjun? Ekaa kertaa moinen 900 härpäke alla ja yllättävän hyväkäytöksinen ja hauska peli. Juuri sisään ajettu 80tkm. Ei kuulu naputteluja eikä rallatteluja.

Joo, miten tuossa menee huolloissa venttiilien säätöväli ja entä nokkaketjun? Ekaa kertaa moinen 900 härpäke alla ja yllättävän hyväkäytöksinen ja hauska peli. Juuri sisään ajettu 80tkm. Ei kuulu naputteluja eikä rallatteluja.

40tkm välein on iso huolto ja siinä on venojen välystarkastukset - säädöt ja kokemuksesta voin sanoa etttä tuossa 80tkm kohdalla se kannattaa tarkistaa. Nokkaketju vaihdetaan tarpeen vaatiessa jos alkaa kuulua häiritsevää rallattelua.

Täällä yksi lisää ja onkohan tietoa miten korjata kiekka mittaria? en vielä itse sen enenpiä vilkaissut kun vasta hankin tuon uuden karhean 1991 mallin...
Kiekka mittari siis käy alakierroksilla, mutta kun jengaa antaa niin tippuu??

Eikä näistä pääse millään eroon :p Ostin tänään taas 900 TDMän, nyt vuosimallia 2009. Tää on nyt mun kolmas TDM vuosien saatossa.

Back