No niin, selkeytetäänpä näitä tehonrajoitusjuttuja...
Divarin kuristuksia on monenlaisia. Saksasta löytyy Divarista ainakin 26, 37, 50 ja 61 hevosvoimaiset versiot. Riippuen vuosimallista ja koneen tyypistä kuristukset vaihtelevat. Osassa vaihdetaan luisteja/lyhennetään luisteja osassa vaihdetaan suuttimia ja sitten on vielä ne kumiset kuristusholkit sinne kaasarin ja imuputken väliin.
Jos osaa saksaa niin ohjeita löytyy:
http://www.zweiradforen.de/
->valitse yamaha ->valitse xj 600 s/n ->foorumilta aihekenttä tunning
Ja jos haluaa tietää ihan oikeasti, että mitä osia kaasariin vaihdetaan niin:
http://www.yamaha-motor.de/products/motorcycles/index.jsp#
->linkki gutahten alla sivun oikeassa alakulmassa->avaa erillisen sivun jossa valintalaatikko->valitse leistungsteigerung eli tehon korotus tai leistungsredusierung eli tehonkuristus ja vielä muista likata kohtaa yamaha xj600 s/n sen mukaan mikä teholuokka kyseessä -> sieltä saa tiedot osista jotka tarvii vaihtaa.
nadelduse=suuttin, ansaugstutzen=kumiholkki jne. Siinähän on ne osanumerotkin sitten vieressä.
Huomaa eri vuosimalleissa eri koneet. Taulukossa lukee sarjanumero mistä sarjanumerosta alkaen tyyppi vaihtuu jne.
selkeyden vuoksi vielä esimerkkit:
4bra koneella 37 kw versio halutaan korotta 45 kw (todennäköisesti juuri vm. 92) -> tarvitaan avoimet kumiholkit 4kpl ja uudet suuttimet 4kpl
Vastaavasti RJ01 37 kw->45 kw (vanhempi RJ koneen versio) kaasariin vaihdetaan tyhjäkäynnin suutin (leerlaufduse) ja lyhennetään luisteja ja uudemmassa RJ01:ssä kaasariin vaihdetaan tyhjäkäynnin suutin + uudet luistit.
(muistakaa tarkastaa malli valmistusnumerosta)
jotta näin helppoa se on.